2020-02-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Tragiskt? Kanske det, men det vore intressant att veta, vad det beror på. Ibland verkar det som om män inte ser det kvinnorna ser. En vän, numera död, berättade att han diskuterat mig med sin fru. Han hade sagt att han trodde att jag skulle vara en "charmör". Frun hade bara sagt: "Han, nej." Min kompis berättade det för mig, men det blev inte närmare utrett. Kommer dock ihåg detta och har funderat en del kring det.

Svårt att generalisera förstås. Många kvinnor ser genom ett filter, som många män saknar. De män, som blir bortfiltrerade saknar det i alla fall.

Även när incels får reda på vad som felar så orkar de inte göra något åt det. (inte i tillräcklig grad iaf) Så vad skulle det spela för roll att få veta?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-02-26 kl. 20:44.
Citera
2020-02-26, 20:47
Medlem
Citat:
Tragiskt? Kanske det, men det vore intressant att veta, vad det beror på. Ibland verkar det som om män inte ser det kvinnorna ser. En vän, numera död, berättade att han diskuterat mig med sin fru. Han hade sagt att han trodde att jag skulle vara en "charmör". Frun hade bara sagt: "Han, nej." Min kompis berättade det för mig, men det blev inte närmare utrett. Kommer dock ihåg detta och har funderat en del kring det.

Svårt att generalisera förstås. Många kvinnor ser genom ett filter, som många män saknar. De män, som blir bortfiltrerade saknar det i alla fall.

Fan vad det måste svidit. I vilket sammanhang berättade din kompis detta?
Citera
2020-02-26, 21:36
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Fan vad det måste svidit. I vilket sammanhang berättade din kompis detta?

Ha! Vi satt och ölade; möjligen lite för mycket eftersom vi kom in på ämnet kvinnor och relationer. Han var väl lite nyfiken på mina eventuella relationer.Han var väl lite av samhällets stöttepilare och tänkte att jag som ungkarl levde livet. Han frågade nog också om jag möjligen var bög, har jag för mig, vilket jag kunde upplysa honom om, inte är fallet.

Ordet "incel" fanns inte då. Själva företeelsen gjorde det naturligtvis.
Citera
2020-02-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ha! Vi satt och ölade; möjligen lite för mycket eftersom vi kom in på ämnet kvinnor och relationer. Han var väl lite nyfiken på mina eventuella relationer.Han var väl lite av samhällets stöttepilare och tänkte att jag som ungkarl levde livet. Han frågade nog också om jag möjligen var bög, har jag för mig, vilket jag kunde upplysa honom om, inte är fallet.

Ordet "incel" fanns inte då. Själva företeelsen gjorde det naturligtvis.

Hur gammal är du ungefär?

Har det varit fler som undrat om du är bög, bland familj och släktingar? Kanske intressantare fråga; har någon nära dig frågat om du är det? Isåfall, hur hanterade du det? Har du förberett vad du ska säga om någon blir nyfiken och ställer frågor?
Citera
2020-02-26, 21:55
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Även när incels får reda på vad som felar så orkar de inte göra något åt det. (inte i tillräcklig grad iaf) Så vad skulle det spela för roll att få veta?

Du kan möjligen ha rätt i det. Det lär ju inte vara så bra, att försöka vara någon annan än den man är.

Man har väl sina aningar om vad som är fel. Tror att jag kan verka opersonlig och strikt saklig; kanske rent av kan verka lite högdragen, tror jag. Nu anser jag mig ju egentligen inte vara sådan.

I en skriven teaterpjäs, där jag visste precis vad jag skulle säga och göra, kunde jag kanske spela en flirtig charmörroll. Så snart jag klev ner från scenen vore jag ju mitt vanliga stela expertjag igen.
Citera
2020-02-27, 17:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Mitt problem? Svara inte på saker med frågor, särskilt substanslösa frågor.

Okej, det blev för komplicerat för dig.
Citat:
Jag besvarade dig när du påstod att orsaken till att män är ofrivilligt singlar är för att de har för höga krav. Jag poängterade att jag som är en framgångsfull och snygg man, skulle inte tacka nej till att möta den kvinnan du nämnde i ditt exempel ens. Därför köper jag inte riktigt när du påstår att män som är "förlorare" i de flesta avseendena, har för höga krav och skulle tacka nej. Det stämmer inte överens med verkligheten och det får du sitta här och påstå hur mycket du vill.

Det du måste förstå är att det är kvinnor som är kräsna och de tror att män är kräsna, just för att de väljer toppmännen. Män däremot har inte råd att vara kräsna och de flesta är inte det. En man som dejtar är beredd att dejta neråt, medan kvinnor i 99.9% av fallen inte skulle vara beredd att göra det.

Det fungerar inte sådär som du säger, att de bara kan "välja ner krav" för de gör redan det. Saken är att tröskeln för killar (i synnerhet för "incels") är att deras grundkrav är så låga redan, att det inte har någon funktion och de skulle inte behöva sänka sina krav.

Vad är rimligast tycker du, att en kvinna ska sänka sina krav, som kräver män som är 8+/10 eller män som har som krav att tjejen ska vara 3/10 åtminstone?

Tänker inte ta denna diskussion igen för vi har haft den redan. Du får take it or leave it, du har ett annat perspektiv än mig (och oss killar) så känns inte givande. Du har ditt perspektiv och jag har mitt.

Tur att du är snygg och har framgång när du är full, glad för din skull.
Nästa gång du inte vill fortsätta en diskussion så bör du avstå att ställa frågor, det får dig att verka otydlig och ambivalent. Eftersom du inte vill ha någon diskussion så avslutar jag härmed genom att framföra att du har fel.
Citera
2020-02-27, 18:16
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Hur gammal är du ungefär?

Har det varit fler som undrat om du är bög, bland familj och släktingar? Kanske intressantare fråga; har någon nära dig frågat om du är det? Isåfall, hur hanterade du det? Har du förberett vad du ska säga om någon blir nyfiken och ställer frågor?

Jo, rätt gammal. 60+

Har inte någon nära släkt. Kusiner och kusinbarn, som jag nästan aldrig träffar. Nej, kan inte minnas att någon mer faktiskt frågat. Om de misstänker det, vet jag ju inte.

Jag har hört, att homosexuella män alltid vet vem mer, som är bög. Vi heteroxexuella kanske inte alltid vet, om det inte är uppenbart och allmänt känt. Har inte hört, om det är likadant bland homosexuella kvinnor, men det skulle inte förvåna mig i så fall.

Det skulle kunna vara något liknande som gör att kvinnor bara ser förbi och igenom oss "incels". Det är det jag frågat om några gånger i denna tråd; om man liksom går omkring med ett tecken i pannan utan att veta om.
Senast redigerad av PhTD 2020-02-27 kl. 18:19.
Citera
2020-02-27, 20:37
Moderator
pbos avatar
Citat:
Jo, rätt gammal. 60+

Har inte någon nära släkt. Kusiner och kusinbarn, som jag nästan aldrig träffar. Nej, kan inte minnas att någon mer faktiskt frågat. Om de misstänker det, vet jag ju inte.

Jag har hört, att homosexuella män alltid vet vem mer, som är bög. Vi heteroxexuella kanske inte alltid vet, om det inte är uppenbart och allmänt känt. Har inte hört, om det är likadant bland homosexuella kvinnor, men det skulle inte förvåna mig i så fall.

Det skulle kunna vara något liknande som gör att kvinnor bara ser förbi och igenom oss "incels". Det är det jag frågat om några gånger i denna tråd; om man liksom går omkring med ett tecken i pannan utan att veta om.
Angående det fetstilta har de homosexuella män jag känt och känner aldrig sagt något liknande, tvärtom har de ibland talat om problemen att diskret lista ut det.

Däremot undrar jag också vad för slags märke vi förbisedda män bär. Kainsmärket?
Citera
2020-02-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Angående det fetstilta har de homosexuella män jag känt och känner aldrig sagt något liknande, tvärtom har de ibland talat om problemen att diskret lista ut det.

Däremot undrar jag också vad för slags märke vi förbisedda män bär. Kainsmärket?

Förbisedda tolkar jag som bokstavligen förbisedda, att ingen kvinna ser åt incels håll, dvs endast det fysiska spelar roll. Då finns det ju inte så mycket mer att särskilja lågstatusmän från en alfa, till exempel att betahanen inte är tränad, går hopsjunken, kort, fult tryne, ful/dålig klädstil, inget hår.

Stod framför en riktigt lång och hunkig jävel för någon vecka sen, trodde det var jag som fick ett par snygga tjejer att ställa sig bredvid mig och kolla åt mitt håll. Plötsligt insåg jag vad som hände och varför och kunde inte låta bli att le åt hela grejen.
Citera
2020-02-28, 06:14
Moderator
pbos avatar
Citat:
Förbisedda tolkar jag som bokstavligen förbisedda, att ingen kvinna ser åt incels håll, dvs endast det fysiska spelar roll. Då finns det ju inte så mycket mer att särskilja lågstatusmän från en alfa, till exempel att betahanen inte är tränad, går hopsjunken, kort, fult tryne, ful/dålig klädstil, inget hår.

Stod framför en riktigt lång och hunkig jävel för någon vecka sen, trodde det var jag som fick ett par snygga tjejer att ställa sig bredvid mig och kolla åt mitt håll. Plötsligt insåg jag vad som hände och varför och kunde inte låta bli att le åt hela grejen.
Jag tror iofs inte man ska bortse från möjligheten att det finns subtila skillnader i beteende som har lika stor betydelse.
Citera
2020-02-28, 08:42
Medlem
Citat:
Jag tror iofs inte man ska bortse från möjligheten att det finns subtila skillnader i beteende som har lika stor betydelse.

Förmodligen ja. Sånt ni inte är så medvetna om kanske.
Citera
2020-02-28, 09:15
Medlem
Peyzs avatar
Citat:

Citat:
Du kan möjligen ha rätt i det. Det lär ju inte vara så bra, att försöka vara någon annan än den man är.

Man har väl sina aningar om vad som är fel. Tror att jag kan verka opersonlig och strikt saklig; kanske rent av kan verka lite högdragen, tror jag. Nu anser jag mig ju egentligen inte vara sådan.

I en skriven teaterpjäs, där jag visste precis vad jag skulle säga och göra, kunde jag kanske spela en flirtig charmörroll. Så snart jag klev ner från scenen vore jag ju mitt vanliga stela expertjag igen.

Garanterat handlar det om din inställning till relationer.. Som vanligt med alla som alltid får bottennapp..
Ni ser bruden som ett pris och nervärderar er själva.. Standard att sitta å fjäsk och det enda ni tänker på att vinna hennes fitta..
Ni ska inte vinna ett skit. Hon är inget pris.
Varför ser du dig själv som mindre värd än henne??
Hon ska väl känna att hon är lyckligt lottad av att vara i din närvaro?? För varför annars skulle hon vilja vara hos dig annars??
Säg som det är, du tar första bästa chansen för fitta som du får.
Brudar märker detta och vill knappast vara med någon som ser henne på det viset.
Snarare är det så att hon ser ner på dig för du så jävla svag individ...

Det som alla brudar framför allt säker hos en man är styrka, fysiskt styrka i allt ära. Men jag syftar först och främst på mental styrka.
Dom vill ha någon som dom kan respekter.
Om hon kan köra med dig så kommer du aldrig vara något att ha.
För tjejer är riktiga player ska du veta. Dom manipulerar och testar oss flera gånger om...

Sluta va så jävla klämkäck å trevlig..
Du har dina egna värderingar som du står för. Du behöver inte vara trevlig till alla brudar.
Om ni inte hookar upp, vafan är det något du bryr dig om??
Hon, den där som du inte ens känner. Är inte på något sätt viktig i ditt liv.
Va inte rädd för att förlora en brud. Du behöver inte ge henne uppmärksamhet bara för hon söker det..
Ragga på dina villkor och inte på hennes..
Manipulera henne och mindfucka henne. Kryp under hennes hud. För dom vill att det ska vara så..
Jag bryr mig inte vad brudar säger. Dom snackar skit. Dom vill att du tar kontrollen och ser till att dansen inte går åt helvete. För det gör den varje gång dom försöker leda..
Du är dominant. Inte hon ++!

Hon ska inte veta vart hon har dig.. Var aldrig helt öppen utan subtil för det mesta

Håll allt lätt och lekfullt. Seriöst, visst men kanske 20% av tiden.. Attraktion skapas från lekfullhet. Ni ska lära er ha kul ihop och njuta av varandras sällskap. Så håll dig borta från djupa samtalsämnen och starka åsikter. Det har ni hela livet på er sen att gå genom.

Å var inte feg

Få brudar är faktiskt enkelt. Men du måste jobba lite för det med. Det här är en disciplin som kräver att du är observant, och ständigt övar för att bli bättre men även bibehålla.
Ett stort misstag många gör som fattat grejen är att dom slutar engagera sig för dom tror inte dom behöver.. Sen en dag från ingenstans är allt borta å dom fattar ingenting

Sen är det givetvis så att det här funkar inte alltid. Det finns liksom inte en lösning som är universal. Du byter alltid strategi för varje brud du provar.. Man får försöka gå lite på känsla för vad som funkar.. Å det blir man bättre på ju mer man provar..
Eran ribba ligger just nu att få ligga med en tjej.
Senast redigerad av Peyz 2020-02-28 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in