2019-09-17, 20:36
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Hur ska någon kunna veta om den kommer att vara en bidragstagare eller bidragare innan den levt hela sitt liv?

En incel som blir sjuk eller skadad ska alltså inte heller få mer vård än han själv har råd att betala för, inte utbilda sig mer än han själv har råd att betala för, och begår han brott och hamnar i fängelse får han bara leva så länge han har råd att betala för sin plats i fängelset och därefter avrättas han?

Skulle inceln sedan efter många år träffa en kvinna och skaffa barn så skulle incelns barn påverkas genom att bara ha rätt till hälften av hjälpen när den föds, hälften av all sjukhusvård och hälften av skolgången? Vilken kvinna tror ni skulle skaffa barn med en man där hon vet att hennes barn bara får rätt till hälften av den skolgång och sjukhusvård som samhället bekostar för barn som har andra pappor?...

Ja! Incels ska inte tilldelas "ha och äta kakan samtidigt"-privilegiet, d.v.s. samma privilegium som feminister vill att kvinnor ska få åtnjuta - slippa att leva upp till sin egna könsroll men tvinga män att leva upp till den manliga könsrollen.
Vill ni att vi ska omfamna vår inre apa så ska det gälla ALLA.
Jag är bara en samhällsobservatör som noterar den förtjusning debattörer av bägge könen känner när det kommer till grottmänniskomentalitet.
De som hyllar "Survival Of The Fittest" som en eftersträvansvärd samhällsmodell ska i min mening inte heller få åtnjuta civilisationens bekvämligheter.
Är den urbana, övre medelklassen, Södermalmsfeministerna, tangentsbordskrigarna och högstadietjejerna och alla andra som dreglar över djungelns lag redo att ta konsekvenserna som det innebär att leva i ett sådant samhälle?
Bring it on!
Citera
2019-09-17, 20:48
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Vad tror du hade varit viktig för henne? Dansen, eller att göra något med dig?

Ja du, det är inte lätt för mig att veta och det var ju också ett tag sedan. Det jag tror, är att hon ville prova på att komma ut och dansa på ett nytt och spännande ställe. Jag var en löshäst, som fanns till hands. Tror inte att hon kom dit heller, men säkert vet jag förstås inte.
Citera
2019-09-17, 20:55
Medlem
Lantbruks avatar
Man kan ju också fråga sig om de som hånskrattar åt incels och tycker att oknullade män har sig själva att skylla för att de inte är lika maskulina som "Chad Thundercock" är konsekventa i sin beundran för primitiva impulser?

Bör man utgå ifrån (exempelvis) att frun till en gift man i övre medelåldern, helt enkelt får acceptera att mannen åker iväg till Thailand och knullar med 18-åringar?
Ligger felet hos kvinnan, eftersom hon inte är ung och vacker och inte väcker mäns djuriska begär?
Citera
2019-09-17, 21:42
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Ja du, det är inte lätt för mig att veta och det var ju också ett tag sedan. Det jag tror, är att hon ville prova på att komma ut och dansa på ett nytt och spännande ställe. Jag var en löshäst, som fanns till hands. Tror inte att hon kom dit heller, men säkert vet jag förstås inte.
Varför tror du så? Det är extremt osannolikt jämfört med att hon helt enkelt ville göra något med just dig.
Senast redigerad av pbo 2019-09-17 kl. 21:45.
Citera
2019-09-17, 21:45
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Visst. Men att överhuvudtaget diskutera det i form av ett samhällsproblem är ofta tillräckligt för att placeras i samma fack som Saudiarabiens lagstiftare...

Ja verkligen. Det är för att feminism, i alla fall vänsterfeminism, är en slags marxism. Män är per definition den förtryckande klassen.
Citera
2019-09-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Vilken ålder är det? Vad jobbar du med (ungefär)? Vad tjänar du? Bor du i en storstad?

Vad har du gjort för att lyckas? Hur klär du dig? Klä dig efter din åldern, men klä dig snyggt. De flesta män klär sig ganska fult. Att klä sig bättre räcker så klart inte, utan du måste göra flera saker. Styrketränar du? Är du tjock? Hur är din käklinje? Har du skägg? Är du skallig? Aja, hur som haver, försök bli ditt snyggaste jag.

Är du aspig? Har du haft tjejkompisar? Klarar du av att hålla konversationer med kvinnor eller hittar du inget att prata om och så skapas en konstig tyst stämning? Är du rädd för att en kvinna ska tänka att du försöker komma in i hennes trosor?

Kan du tänka dig att börja med någon fritidssyssla även om du inte tycker att den låter tokspännande? Kamsport? Danskurs? Du har ju varken fru eller barn, så tid bör du ha.

Feltänk.

Att le mot henne och säga "Jag kan verkligen inte dansa, bara så du vet, men du får väldigt gärna försöka lära mig" hade räckt utmärkt. De flesta förväntar sig inte att folk kan dansa.
Jag är strax över 30. Vill inte säga riktigt vad jag jobbar med, men det är inget 'skitjobb' och jag är inte heller hantverkare som kvinnor verkar gilla. Har en vanlig svenssonlön. Jag bor i Stockholm.

Det jag har gjort för att lyckas är att jag aldrig tackat nej till socialt sammanhang. Sedan har jag lagt ner en hel del på kläder sista åren och jag klipper mig oftare än dom flesta. Jag tränar ingenting nej. Min vikt är det jag är mest nöjd över med mig själv. Mitt ansikte är tyvärr ganska fult, mitt stora problem tillsammans med min längd. Jag har lite skägg men inte på kinderna. Jag är inte skallig men jag är relativt tunnhårig.

Aspig? Ja kanske lite. Jag får ganska höga poäng på nättester men samtidigt vissa saker stämmer inte alls in på mig. Tjejkompisar ja fast bara en just nu men har haft fler tidigare. Nu har ju min enda fått barn så nu ses vi sällan. Jag kan prata med kvinnor men jag är ju inte den mest pratsamma personen men inte socialt inkompetent. Ja jag kan nog vara lite rädd för att en kvinna ska tänka så, jag har inte haft sex på tio år så jag känner mig som oskuld igen. Jag skulle nog vara väldigt nervös igen.
Citera
2019-09-17, 22:03
Medlem
PhTDs avatar
Citat:
Varför tror du så? Det är extremt osannolikt jämfört med att hon helt enkelt ville göra något med just dig.

Hmm, till och med extremt osannolikt?
Som jag minns det, var det nog enda gången hon tilltalade mig.
Citera
2019-09-17, 22:09
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhTD
Hmm, till och med extremt osannolikt?
Som jag minns det, var det nog enda gången hon tilltalade mig.
Ibland får man bara en chans. Allt man kan göra är att lära sig av misstaget.

Du måste tänka positivare om dig själv. Utgå från att det är du som är intressant inte diverse aktiviteter.
Citera
2019-09-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Ja! Incels ska inte tilldelas "ha och äta kakan samtidigt"-privilegiet, d.v.s. samma privilegium som feminister vill att kvinnor ska få åtnjuta - slippa att leva upp till sin egna könsroll men tvinga män att leva upp till den manliga könsrollen.
Vill ni att vi ska omfamna vår inre apa så ska det gälla ALLA.
Jag är bara en samhällsobservatör som noterar den förtjusning debattörer av bägge könen känner när det kommer till grottmänniskomentalitet.
De som hyllar "Survival Of The Fittest" som en eftersträvansvärd samhällsmodell ska i min mening inte heller få åtnjuta civilisationens bekvämligheter.
Är den urbana, övre medelklassen, Södermalmsfeministerna, tangentsbordskrigarna och högstadietjejerna och alla andra som dreglar över djungelns lag redo att ta konsekvenserna som det innebär att leva i ett sådant samhälle?
Bring it on!
Ni? Tillskriv mig inte åsikter jag inte har. Jag anser att personer bör ha ett stort ansvar över sitt eget liv, men jag är samtidigt glad för att samhället subventionerar både skola och vård för både kvinnor och män, och för att det finns ett socialt skyddsnät för både kvinnor och män så ingen behöver svälta eller frysa ihjäl.
Citera
2019-09-18, 08:19
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast mig veterligen så skiljde hon sig en tid innan hon träffade Simon. Så varifrån du har fått att hon brutit några äktenskapslöften verkar vara något du fantiserat ihop.
Så att lämna någon man lovat "älska, ära och vara trogen tills döden skiljer den åt" är inte att bryta äktenskapslöften enligt dig?

Jag förbehåller mig rätten att ha mina misstankar om i vilken ordning saker egentligen sker.
Citera
2019-09-18, 09:00
Bannlyst
Citat:
Anders Eklund, Englas mördare, har varit hårt uppvaktad och har nu gift sig i fängelset

Hon ser väl dock inte riktigt klok ut. Och borde själv vara fullständigt skruvad i huvudet.
Citera
2019-09-18, 09:10
Bannlyst
Vi får skylla oss själva också.

I mitt liv har det funnits några stycken jag inte givit chansen. De har inte återkommit heller utan nedslagna börjat titta åt andra killar. Jag har förstått dem. Det har ju varit likadant med mig. Får man ett nej accepterar man det och försöker inte igen. Dels är det skamligt och patetiskt, dels är det att tränga sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in