2020-01-19, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Nej, att de, precis som kvinnor, får acceptera att leva själva om de inte anpassar kraven efter marknaden (vad som finns och erbjuds).
Vad som finns och vad som erbjuds. Det är ju snarare vad du erbjuder och var du söker som är frågan. Fungerar det inte med svenska tjejer? Varför fortsätter man då med dem? Varför är det inte utifrån sitt eget sätt att vara som man försöker träffa tjejer? Det finns massor med tjejer från andra kulturer som antagligen passar ens personlighet bättre. Mitt råd är att åka utomlands till så många länder som möjligt tills att man hittar den kultur man passar bäst i. För att hitta tjejer är kanske den svenska marknaden där folk har höga krav på varandra utbildningsmässigt och utseendemässigt inte det bästa stället att leta på. Jag får ofta känslan av att när jag ser på en svensk kvinna, det hon utstrålar, och introduktionen i snacket, så får jag dåliga vibbar. Det är något som inte stämmer för mig. Men sedan har jag alltid varit tillsammans med tjejer från andra länder än Sverige i mina förhållanden och det har alltid fungerat kanon.
Citera
2020-01-19, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Vad som finns och vad som erbjuds. Det är ju snarare vad du erbjuder och var du söker som är frågan. Fungerar det inte med svenska tjejer? Varför fortsätter man då med dem? Varför är det inte utifrån sitt eget sätt att vara som man försöker träffa tjejer? Det finns massor med tjejer från andra kulturer som antagligen passar ens personlighet bättre. Mitt råd är att åka utomlands till så många länder som möjligt tills att man hittar den kultur man passar bäst i. För att hitta tjejer är kanske den svenska marknaden där folk har höga krav på varandra utbildningsmässigt och utseendemässigt inte det bästa stället att leta på. Jag får ofta känslan av att när jag ser på en svensk kvinna, det hon utstrålar, och introduktionen i snacket, så får jag dåliga vibbar. Det är något som inte stämmer för mig. Men sedan har jag alltid varit tillsammans med tjejer från andra länder än Sverige i mina förhållanden och det har alltid fungerat kanon.

Detta kan flera som inte är sk incels skriva under på. Dock är det ju sorgligt eftersom rasblandning är det sista svenskarna ska hålla på med nu. Ja exempelvis flertalet kvinnor från tex Indien och Bangladesh kan vara otroligt vackra (och lika många är skitfula) men den jag träffade på jobbet var vacker, mjuk, varm, kvinnlig, på ett sätt jag inte stött på hos en svenska sedan 1980-talets slut. 30 år sedan.
Citera
2020-01-19, 09:00
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Detta kan flera som inte är sk incels skriva under på. Dock är det ju sorgligt eftersom rasblandning är det sista svenskarna ska hålla på med nu. Ja exempelvis flertalet kvinnor från tex Indien och Bangladesh kan vara otroligt vackra (och lika många är skitfula) men den jag träffade på jobbet var vacker, mjuk, varm, kvinnlig, på ett sätt jag inte stött på hos en svenska sedan 1980-talets slut. 30 år sedan.

Precis, när vi har universitetskvinnor som, inte kan tala normal svenska, umgås med blattar, säger fucking, what ever i varje mening, så avtar intresset på typ 1min, oavsett hur attraktiv hon är utseendemässigt. Just denna bit har jag upptäckt allt oftare och de är verkligen motbjudande. Vem fan bryr sig ens om att de har en fin utbildning..
Citera
2020-01-19, 11:06
Medlem
Citat:
Nog existerar de iaf, incels som inte är tillräckligt ensamma för att vilja se över sina partnerkrav och jag har ett rykande färskt exempel:

I bekantskapskretsen finns en 35-årig sk incel, enligt utsago ska han i unga år lyckats bli av med oskulden men aldrig lyckats inleda en relation och dejtingen har enligt honom alltid varit stendöd för att ingen kvinna anser att han duger. Han är tydlig med att han beskyller feminismen och svenska kvinnor för hans singelliv eftersom svenska kvinnor fått storhetsvansinne och kräver män som har "allt" för att vilja inleda en seriös relation.

Så, några kvinnor i bekantskapskretsen bestämde sig nyligen för att hjälpa kraken då han av någon anledning väckte deras sympatier. Kraken ser ut som vilken svensk man som helst, ca 180, normalbyggd, arbetare, kan nog se rätt trevlig ut om han ansträngde sig.
Kvinnorna i bekantskapskretsen presenterade en 28-årig singelkvinna med ungefär samma utgångsläge förutom att hon är mer positivt lagd än kraken och möjligen mer fördelaktigt utseende.

Så vad händer? Kraken får se en bild på singelkvinnan, blir eld och lågor för att hon "tom ser söt ut", han önskar få kontakt med singelkvinnan, frågar om han kan få hennes telefonnummer för att börja skicka sms. Kvinnorna bestämmer sig därför att höra om singelkvinnan kan vara intresserad av en blinddejt och jadå det är hon.

Vad händer? Singelkvinnan hoppar förslaget om sms och ringer istället upp kraken och de talar någon halvtimme över telefon. Singelkvinnan berättar efteråt för de kvinnliga bekanta att hon tyckte samtalet gick bra, att kraken verkade trevlig och normal. Vad tyckte då kraken?
Jo kraken var däremot mycket skeptisk och han kände att detta aldrig skulle kunna fungera.

Det visade sig att denna singelkvinna inte bara har arbete, hon har även tagit över sina morförälders gård som hon försöker sköta och renovera på egen hand, hon klättrar, tycker om att resa, har två hundar som hon tränar med och hon älskar friluftsliv.

Det passade inte kraken, kvinnan verkade ju vara "så ini helvete upptagen och han var ju varken intresserad av gård, friluftsliv eller hundar. Skulle han helt plötsligt behöva passa hundar och snickra på en gård, det hade han inte det minsta lust med".

Och sannolikt har han valt bort andra kvinnor på liknande sätt. Trots detta anser han att världen är emot honom. Det är helt enkelt jättesynd om honom för att ingen förstår att han förtjänar Gisele Bündchen eller Kate Upton.
Citera
2020-01-19, 23:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Och sannolikt har han valt bort andra kvinnor på liknande sätt. Trots detta anser han att världen är emot honom. Det är helt enkelt jättesynd om honom för att ingen förstår att han förtjänar Gisele Bündchen eller Kate Upton.

Ungefär så, ja.
Citera
2020-01-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Dock är det ju sorgligt eftersom rasblandning är det sista svenskarna ska hålla på med nu.
Åhh rasblandning är min paradgren. Räknar nationaliteter och kulturell tillhörighet jag legat med istället för hur många kvinnor det är.
Citera
2020-01-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ibland undrar man om det inte är männen som är det svaga könet. Man ser generellt inte kvinnor sitta på nätet och ta på sig offerkoftan i varje tråd och att allt är andras fel (när man har det svårt i livet) och hur orättvist livet är.

Varför ska inte män få vara som kvinnor ifred från sådana kommentarer på ett enda ställe på internet?

Nu är det ju så att vi är jämlika och att ala ska vara så himla glada för det. Sluta skamvelägga män för det, inte konstigt att det bildas incelrörelser.
Citera
2020-01-20, 01:05
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Jag tycker det låter ganska vettigt av honom. Varför slösa bådas tid på något som uppenbarligen inte kommer fungera? Det enda andra han kunde göra vore att vara i relationen tills han lyckas övertala henne att sälja gården, ge bort hundarna och ge upp på klättring. Många män gör faktiskt så och förväntar sig att kvinnan ska anpassa sig efter hans livsval. Att han ändå offrar sin chans till lycka för att inte komma ivägen för hennes ambitioner är något som är ganska nobelt.
Citera
2020-01-20, 15:50
Moderator
Amirons avatar
Citat:

Ordet förtjänar verkar vara grunden till hela deras argument.
Och det ligger i linje med vilken åldersgrupp som är mest högljudd (I dess mest negativa bemärkelse), nämligen 90talisterna...

Och jo, självklart så finns det undantag, men de är få om man skall tro på gnället här på FB
Citera
2020-01-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Jag tycker det låter ganska vettigt av honom. Varför slösa bådas tid på något som uppenbarligen inte kommer fungera? Det enda andra han kunde göra vore att vara i relationen tills han lyckas övertala henne att sälja gården, ge bort hundarna och ge upp på klättring. Många män gör faktiskt så och förväntar sig att kvinnan ska anpassa sig efter hans livsval. Att han ändå offrar sin chans till lycka för att inte komma ivägen för hennes ambitioner är något som är ganska nobelt.

I hans fall (gissningsvis) och i många andra fall så handlar det ju bara om orimliga krav. Självfallet så måste man ju kunna få välja bort någon som absolut inte passar ens livsstil, men i incelmännens huvud så tycks ju ingen duga. Att en prinsessa inte sätter sig i deras knä beror dock på systemet, på feminister osv och inte på dom själva och felaktiga förväntningar. Dom är inte verklighetsförankrade och deras gnäll blir därför absurt.
Citera
2020-01-20, 17:19
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Många män gör faktiskt så och förväntar sig att kvinnan ska anpassa sig efter hans livsval. Att han ändå offrar sin chans till lycka för att inte komma ivägen för hennes ambitioner är något som är ganska nobelt.

Iom att andelen människor som inte är intresserade av att anpassa sig växer i samma takt som singlarnas kravlistor blir längre är det på sin plats att inse att om man tillhör gruppen som inte vill anpassa sig och även har tydliga krav så har man bara sig själv att skylla om man förblir singel.

Att beskylla patriarkat, matriarkat, feminism och samhällsutveckling är patetiskt.
Citera
2020-01-20, 18:19
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Iom att andelen människor som inte är intresserade av att anpassa sig växer i samma takt som singlarnas kravlistor blir längre är det på sin plats att inse att om man tillhör gruppen som inte vill anpassa sig och även har tydliga krav så har man bara sig själv att skylla om man förblir singel.

Att beskylla patriarkat, matriarkat, feminism och samhällsutveckling är patetiskt.

Ligger något i det Lava.
Det finns många hundratals miljoner kvinnor runtom i världen i rätt åldersspann som nog kan anpassa sig ganska lätt till svenska mäns krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in