2019-09-14, 18:13
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Särskilt när alla som har ögon att se med ser att verkliga kvinnohatare alltid är omsvärmade.
Kort och koncist hög IQ- inlägg. +1
Citera
2019-09-14, 19:08
Bannlyst
Såg en omröstning under en artikel på aftonbladet med frågan "är du nöjd med ditt sexliv". I skrivande stund är 61 % missnöjda och drygt 88.000 pers har svarat. Vad kan man tolka det som? Kan man säga att dessa 2/3 sannolikt aldrig får knulla alternativt riktigt jävla sällan? Är inte förvånad dock. Jävla skitland man lever i.
Citera
2019-09-14, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag tolkar det du skriver som att du menar att det här är något som bör lösas på ett samhällsplan snarare än ett individuellt plan. Fair enough. Frågan är bara vad det allmänna ska göra. Har du några förslag? Vad ska staten eller civilsamhället göra för att komma åt incelproblematiken?
Jag tror inte att någon incel vill ha ett kommunistsamhälle där staten delar ut flickor till varje ensam kille. Även om jag så fick 100 glädjeflickor från staten hade det knappast gjort mig gladare, snarare ännu mer nedstämd.

Frågan är snarare vad ALLA incels kan göra? En bra början kan ju vara att totalt skita i att arbeta och bringa in skatter och kanske bli ligister på heltid som protest mot denna värld? Eller göra livet surt för dem som har det lyckligare på relationsfronten?

Eller kanske ännu bättre, gå ihop och ordna resor under anonyma förhållanden (vill ju knappast skylta med att det är en incelklubb offentligt) och festa i länder/städer där man kan ha kul och träffa damer?

Nu kanske jag låter som värsta inceln, men det är jag inte. Har fått min beskärda del damer även om det under långa tider råder torka. Men känner verkligen medlidande för incel och att denna grupp bara ökar och ökar.
Citera
2019-09-15, 01:19
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Viktig sak du lyfter fram. Och det gäller ju fler saker än incel dessutom. Vi måste kunna se saker i samhället som både individproblem och samhällsproblem på samma gång och inte blanda ihop det.

På det här forumet dyker ju upp incels som vill ha konkreta råd. Och då kan de få det. Men i t.ex. denna tråd diskuterar vi det större samhällsproblemet. Lösningen på samhällsproblem brukar i andra fall aldrig vara att alla individer bara ska skärpa sig. Rökning, fetma och alkoholmissbruk har vi politik på gruppnivå för och den som säger "de får väl skärpa sig för fasen" räknas som en udda individ långt ute i det högerlibertarianska. Men vad gäller mäns ensamhet så får vi absolut inte se det som ett samhällsproblem.

Är problemet att vänsterfeminismen genomsyrar samhällsdebatten? Vänsterfeminism är marxism med klass bytt mot kön och då har mannen tagit platsen som borgerskapet har i ursprungsmarxism. Per definition är då denna grupp förtryckaren och roten till problem, det finns inte utrymme i ideologin för att det ska finnas problem för den gruppen.

Var finns diskussionen mellan kvinnor om vilka slags män de långsiktigt vill leva med och vad det betyder för vilket beteende de borde premiera vid uppvaktning? Var finns diskussionen om kvinnor inte blivit ännu mer passiva idag än i tidigare generationer och därför inte bara sätter klorna i en incel för att få ett stabilt familjeliv med någon? Osv.

Jag skulle dock vilja säga "de får väl skärpa sig för fasen" hade varit en fullt rimlig invändning om samhället hade sett annorlunda ut och utgått från den starkes rätt.
Som du själv påpekar så är det dock inte så som samhället ser ut; allsköns problem som egentligen kan avfärdas som enskilda individers svaga karaktär (missbruksproblematik exempelvis) är något som skattebetalare får bekosta. Om incels inte förtjänar någon hjälp från samhället så bör givetvis inte detta heller gälla knarkare, singelmammor, flyktingar o.s.v.. Dessutom, paradoxalt nog, så tillhör incels ofta den demografi som är nettobidragare till skattesystemet (löneslavar) och tvingas därmed att finansiera människor som egentligen "borde skärpa sig för fasen".
Citera
2019-09-15, 01:30
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Jag tolkar det du skriver som att du menar att det här är något som bör lösas på ett samhällsplan snarare än ett individuellt plan. Fair enough. Frågan är bara vad det allmänna ska göra. Har du några förslag? Vad ska staten eller civilsamhället göra för att komma åt incelproblematiken?

Jag är inte särskilt lösningsorienterad när det kommer till detta, utan bryr mig mest bara om att belysa skenheligheten i diskussionerna.

MEN för att inte tjura med nävarna i fickorna så ser jag en given lösning på problematiken:

Ensamma män ska inte behöva betala ett öre i skatt!
Senast redigerad av Lantbruk 2019-09-15 kl. 01:38.
Citera
2019-09-15, 01:43
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag är inte särskilt lösningsorienterad när det kommer till detta, utan bryr mig mest bara om att belysa skenheligheten i diskussionerna.
MEN för att inte tjura med nävarna i fickorna så ser jag en given lösning på problematiken:

Ensamma män ska inte behöva betala skatt!
Så din idé är inte att staten eller samhället ska göra något åt problemet, utan snarare ändra sig åt kompensatorisk politik där man skattebefriar incels eftersom det är synd om dem? Tänker du att dessa skattelättnader enbart gäller incels eller även andra grupper det är synd om? Hur ska staten veta vem som ska få dessa skattelättnader? Är det alla män boende i singelhushåll? Dvs även ungkarls-Chads som knullar på mängder med brudar men saknar sambo?

Jag trodde du hade några kreativa idéer för hur man kan tacka problemet direkt. Exempelvis hade man ju kunnat göra det mer lönsamt att vara sambos, förutsatt att man då höll sig till en sambo. Förbud för datingappar att använda ansiktsbilder eller förbud av datingappar över huvud taget (detta är alltså inget jag är för, utan jag tar bara upp eventuella åtgärder som skulle kunna hjälpa incels). Offentliga bidrag till incelklubbar. Ja, fan. Låt kreativiteten flöda!
Citera
2019-09-15, 01:48
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Särskilt när alla som har ögon att se med ser att verkliga kvinnohatare alltid är omsvärmade.

Ofta ser jag "argument" i stil med att kvinnor liksom intuitivt kan avgöra huruvida en man är kvinnohatare eller inte. Väldigt effektivt hjälpmedel, måste man ju säga, att med intuition kunna stämpla en ful eller fattig eller nördig man som kvinnohatare.
Det märkliga, dock, är varför (exempelvis) serievåldtäktsmannen- och mördaren Ted Bundy inte detekterades på hans kvinnliga offers intuitions-radar...
Citera
2019-09-15, 01:51
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyatomorrow
mm lite roligt att dom säger det liksom, jag har flera systrar och en mamma och jag hatar ingen av dom och inte heller kvinnor, det enda som ändrats är väl att jag nu med årens gång blivit mer och mer bitter på kvinnor särskilt efter avvisningarna online där dom kan vara rejält brutala och såga ner en.

Förmodligen hatar du väl din mamma och dina systrar också .
Citera
2019-09-15, 01:58
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Så din idé är inte att staten eller samhället ska göra något åt problemet, utan snarare ändra sig åt kompensatorisk politik där man skattebefriar incels eftersom det är synd om dem? Tänker du att dessa skattelättnader enbart gäller incels eller även andra grupper det är synd om? Hur ska staten veta vem som ska få dessa skattelättnader? Är det alla män boende i singelhushåll? Dvs även ungkarls-Chads som knullar på mängder med brudar men saknar sambo?

Jag trodde du hade några kreativa idéer för hur man kan tacka problemet direkt. Exempelvis hade man ju kunnat göra det mer lönsamt att vara sambos, förutsatt att man då höll sig till en sambo. Förbud för datingappar att använda ansiktsbilder eller förbud av datingappar över huvud taget (detta är alltså inget jag är för, utan jag tar bara upp eventuella åtgärder som skulle kunna hjälpa incels). Offentliga bidrag till incelklubbar. Ja, fan. Låt kreativiteten flöda!

Nej, inte för att det är synd om dem. Anledningen till att man ska skattebefria dom är för att de som tycker att samhället ska präglas av "den starkes rätt"-principen ska tvingas att acceptera konsekvenserna av sin grottmännisko-logik.
Incels som själva är bidragstagare kommer givetvis inte att gynnas, men incels som är nettobidragare till skattesystemet, dock, ska inte behöva finansiera ett samhälle som avskyr dom. Pengarna kan de istället lägga på sportbilar o.s.v., och därmed förbättra sin attraktionskraft.
Senast redigerad av Lantbruk 2019-09-15 kl. 02:09.
Citera
2019-09-15, 09:33
Moderator
pbos avatar
Citat:
Jag skulle dock vilja säga "de får väl skärpa sig för fasen" hade varit en fullt rimlig invändning om samhället hade sett annorlunda ut och utgått från den starkes rätt.
Som du själv påpekar så är det dock inte så som samhället ser ut; allsköns problem som egentligen kan avfärdas som enskilda individers svaga karaktär (missbruksproblematik exempelvis) är något som skattebetalare får bekosta. Om incels inte förtjänar någon hjälp från samhället så bör givetvis inte detta heller gälla knarkare, singelmammor, flyktingar o.s.v.. Dessutom, paradoxalt nog, så tillhör incels ofta den demografi som är nettobidragare till skattesystemet (löneslavar) och tvingas därmed att finansiera människor som egentligen "borde skärpa sig för fasen".
Att diskutera saker i termer av samhällsproblem betyder ju inte heller att man menar att staten borde göra något. Som jag skrev ovan skulle jag gärna se en diskussion bland kvinnor om vilka män de väljer. Det hjälper ju inte dagens incels men kanske framtidens inte blir bortvalda.

Citat:
Ofta ser jag "argument" i stil med att kvinnor liksom intuitivt kan avgöra huruvida en man är kvinnohatare eller inte. Väldigt effektivt hjälpmedel, måste man ju säga, att med intuition kunna stämpla en ful eller fattig eller nördig man som kvinnohatare.
Det märkliga, dock, är varför (exempelvis) serievåldtäktsmannen- och mördaren Ted Bundy inte detekterades på hans kvinnliga offers intuitions-radar...
Kräket Anders Eklund, Englas och Pernillas mördare, har varit hårt uppvaktad och har nu gift sig i fängelset. Ubåtsmannen Madsen har man bestämt inte får mer dambesök då det blev för mycket. Den där intuitionen verkar fungera väldigt märkligt...
Citera
2019-09-15, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Frågan är snarare vad ALLA incels kan göra? En bra början kan ju vara att totalt skita i att arbeta och bringa in skatter och kanske bli ligister på heltid som protest mot denna värld? Eller göra livet surt för dem som har det lyckligare på relationsfronten?
Citat:

Ensamma män ska inte behöva betala ett öre i skatt!
Hur ska någon kunna veta om den kommer att vara en bidragstagare eller bidragare innan den levt hela sitt liv?

En incel som blir sjuk eller skadad ska alltså inte heller få mer vård än han själv har råd att betala för, inte utbilda sig mer än han själv har råd att betala för, och begår han brott och hamnar i fängelse får han bara leva så länge han har råd att betala för sin plats i fängelset och därefter avrättas han?

Skulle inceln sedan efter många år träffa en kvinna och skaffa barn så skulle incelns barn påverkas genom att bara ha rätt till hälften av hjälpen när den föds, hälften av all sjukhusvård och hälften av skolgången? Vilken kvinna tror ni skulle skaffa barn med en man där hon vet att hennes barn bara får rätt till hälften av den skolgång och sjukhusvård som samhället bekostar för barn som har andra pappor?

Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Eller kanske ännu bättre, gå ihop och ordna resor under anonyma förhållanden (vill ju knappast skylta med att det är en incelklubb offentligt) och festa i länder/städer där man kan ha kul och träffa damer?
Det här däremot är ett bra förslag. För många incels tror jag ensamhet och brist även på vänskapsrelationer är ett problem, och att umgås med goda vänner får en att må bättre. Mår man bra så har man större chans att lyckas både på vänskaps- och relationsmarknaden.

Citat:
Att diskutera saker i termer av samhällsproblem betyder ju inte heller att man menar att staten borde göra något. Som jag skrev ovan skulle jag gärna se en diskussion bland kvinnor om vilka män de väljer. Det hjälper ju inte dagens incels men kanske framtidens inte blir bortvalda.
Vad får dig att tro att kvinnor inte diskuterar vilka män de väljer? Jag är kvinna och vet vilka typer av män mina vänner vill ha, vilka typer av killar mina döttrar och deras vänner vill ha, och i stora drag vilka egenskaper de flesta kvinnor vill ha hos sin man.
Citera
2019-09-15, 10:52
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vad får dig att tro att kvinnor inte diskuterar vilka män de väljer? Jag är kvinna och vet vilka typer av män mina vänner vill ha, vilka typer av killar mina döttrar och deras vänner vill ha, och i stora drag vilka egenskaper de flesta kvinnor vill ha hos sin man.
Vad jag saknar är en offentlig diskussion om detta. På samma sätt som vi offentligt diskuterar mäns våld mot kvinnor i termer av hur män rent allmänt borde behandla kvinnor.

Det är mycket snack i offentligheten om att unga killar behöver rätt manliga förebilder för att utvecklas till stabila och bra män. Tveklöst är det så, men parallellt borde vi diskutera vad det sänder för signaler när gangsterkillen får hur mycket tjejer som helst och den ordentlige killen inga. Vilka slutsatser om hur han borde vara borde en ung man dra av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in