Citat:
Ursprungligen postat av
karldenelfte
Frågan är snarare vad ALLA incels kan göra? En bra början kan ju vara att totalt skita i att arbeta och bringa in skatter och kanske bli ligister på heltid som protest mot denna värld? Eller göra livet surt för dem som har det lyckligare på relationsfronten?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lantbruk
Jag är inte särskilt lösningsorienterad när det kommer till detta, utan bryr mig mest bara om att belysa skenheligheten i diskussionerna.
MEN för att inte tjura med nävarna i fickorna så ser jag en given lösning på problematiken:
Ensamma män ska inte behöva betala ett öre i skatt!
Hur ska någon kunna veta om den kommer att vara en bidragstagare eller bidragare innan den levt hela sitt liv?
En incel som blir sjuk eller skadad ska alltså inte heller få mer vård än han själv har råd att betala för, inte utbilda sig mer än han själv har råd att betala för, och begår han brott och hamnar i fängelse får han bara leva så länge han har råd att betala för sin plats i fängelset och därefter avrättas han?
Skulle inceln sedan efter många år träffa en kvinna och skaffa barn så skulle incelns barn påverkas genom att bara ha rätt till hälften av hjälpen när den föds, hälften av all sjukhusvård och hälften av skolgången? Vilken kvinna tror ni skulle skaffa barn med en man där hon vet att hennes barn bara får rätt till hälften av den skolgång och sjukhusvård som samhället bekostar för barn som har andra pappor?
Citat:
Ursprungligen postat av
karldenelfte
Eller kanske ännu bättre, gå ihop och ordna resor under anonyma förhållanden (vill ju knappast skylta med att det är en incelklubb offentligt) och festa i länder/städer där man kan ha kul och träffa damer?
Det här däremot är ett bra förslag. För många incels tror jag ensamhet och brist även på vänskapsrelationer är ett problem, och att umgås med goda vänner får en att må bättre. Mår man bra så har man större chans att lyckas både på vänskaps- och relationsmarknaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Att diskutera saker i termer av samhällsproblem betyder ju inte heller att man menar att staten borde göra något. Som jag skrev ovan skulle jag gärna se en diskussion bland kvinnor om vilka män de väljer. Det hjälper ju inte dagens incels men kanske framtidens inte blir bortvalda.
Vad får dig att tro att kvinnor inte diskuterar vilka män de väljer? Jag är kvinna och vet vilka typer av män mina vänner vill ha, vilka typer av killar mina döttrar och deras vänner vill ha, och i stora drag vilka egenskaper de flesta kvinnor vill ha hos sin man.