2014-02-03, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Jo, samtidigt är det ju dumt att peta en världsmålvakt bara för att man råkar ha en annan. Helt klart ett lyxproblem. Jag skulle nog inte petat Cech i det här läget. Samtidigt finns ju risken att man får gräma sig över att man släppte Cortouis om en 3-4 år när Cech lägger av. Går någon av dom verkligen med på att samsas, ens i en säsong?
Fast är det inte ännu dummare att sälja en världsmålvakt som dessutom är yngre än den man har i nuläget? Men ja, ett lyxproblem av sällan skådat slag håller jag med om att det är.
2014-02-03, 13:20
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Jo, samtidigt är det ju dumt att peta en världsmålvakt bara för att man råkar ha en annan. Helt klart ett lyxproblem. Jag skulle nog inte petat Cech i det här läget. Samtidigt finns ju risken att man får gräma sig över att man släppte Cortouis om en 3-4 år när Cech lägger av. Går någon av dom verkligen med på att samsas, ens i en säsong?
Du får tänka på att det mumlas lite inom Chelsea om att Cech dras med ryggproblem som kommer att förkorta hans karriär. Fördelen med Cech är att han är beprövad på absolut högsta nivå under en lång tid, fördelen med Courtois är att han visat en fantastisk förmåga från en ung ålder och har en mycket längre framtid framför sig.

Om vi visste att Courtois skulle göra ett lika bra arbete så skulle Chelsea redan ha bytt. Om vi visste att Cech skulle hålla tills han är säg 38 så skulle vi redan han sålt Courtois. Problemet är ovissheten, och då får man gå efter det som verkar troligast. just nu är det att Cech kanske har 3-4 säsonger i sig, medan Courtois inte givit några anledningar till att tvivla på hans kapacitet.
2014-02-03, 13:50
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Fast är det inte ännu dummare att sälja en världsmålvakt som dessutom är yngre än den man har i nuläget? Men ja, ett lyxproblem av sällan skådat slag håller jag med om att det är.

If it aint broke, dont fix it. Men jo, det kan också vara dumt. Det finns nog egentligen inget "rätt" svar på hur man ska göra i den frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Du får tänka på att det mumlas lite inom Chelsea om att Cech dras med ryggproblem som kommer att förkorta hans karriär. Fördelen med Cech är att han är beprövad på absolut högsta nivå under en lång tid, fördelen med Courtois är att han visat en fantastisk förmåga från en ung ålder och har en mycket längre framtid framför sig.

Om vi visste att Courtois skulle göra ett lika bra arbete så skulle Chelsea redan ha bytt. Om vi visste att Cech skulle hålla tills han är säg 38 så skulle vi redan han sålt Courtois. Problemet är ovissheten, och då får man gå efter det som verkar troligast. just nu är det att Cech kanske har 3-4 säsonger i sig, medan Courtois inte givit några anledningar till att tvivla på hans kapacitet.

Det vet du nog bättre än mig. Än är det väl inte så mycket som pekar på att han lider av det? Och om det skulle vara så, vem säger att det inte går att åtgärda med ett ändrat träningsupplägg exempelvis. Giggs blev ju av med sina skadebekymmer på ålderns höst när han började med yoga, exempelvis.

Som sagt, ett val måste göras och hur ni än gör finns det nog läger som kommer säga att man väljer fel. Men återigen, det finns ju värre situationer att vara i.
2014-02-03, 14:22
Medlem
Viking-s avatar
Citat:

Det vet du nog bättre än mig. Än är det väl inte så mycket som pekar på att han lider av det? Och om det skulle vara så, vem säger att det inte går att åtgärda med ett ändrat träningsupplägg exempelvis. Giggs blev ju av med sina skadebekymmer på ålderns höst när han började med yoga, exempelvis.

Som sagt, ett val måste göras och hur ni än gör finns det nog läger som kommer säga att man väljer fel. Men återigen, det finns ju värre situationer att vara i.
Ja, så är det ungefär. Det är alltid svårt att byta ut en legend, men i det här fallet så har Chelsea fått en fantastiskt alternativ på ett silverfat.

Vad gäller skadan så var det Cech's livspartner Lollichon som sade det om jag minns rätt. Det är klart att man inte vet till 100% hur det blir, men det är tillräckligt för att balansera vågen till Thibaults fördel enligt mig.
2014-02-03, 15:25
Bannlyst
Fick serie a in någon profilvärvning från utlandet?
2014-02-03, 15:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Enligt italiensk media är Juventus beredda att i sommar betala €20 miljoner för Mandzukic. Llorente, Tevez, Vucinic, Quagliarella, Giovinco och så kanske Mandzukic. Vafan... nu får Conte bara se till att släppa en anfallare vare sig han vill eller inte.

Snacka om sjukt stark offensiv om även Mandzukic kommer till Juventus fast jag hoppas att han stannar hos oss.
2014-02-03, 16:12
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Snacka om sjukt stark offensiv om även Mandzukic kommer till Juventus fast jag hoppas att han stannar hos oss.
Jag tror också att han stannar, det vore fegt att fly och inte ens ge Lewandowski en utmaning.
2014-02-03, 16:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
Fick serie a in någon profilvärvning från utlandet?

Det är väl Honda i så fall.

Men med tanke på att många hävdade att Osvaldo var en sån prestigevärvning för Saints i somras, och att det visade prov på Serie A:s kvalitetsmässiga tapp, så kan man idag säga att det är en profilvärvning av Juve. I alla fall enligt dessa människor kriterier.

Anderson kan bli bra, men likt många andra så har han fetat ner sig i England. Kan bli bra när han väl blir fit.
2014-02-03, 21:43
Medlem
MilanPerras avatar
Är inte Adil Rami också en ganska stor värvning? Många glömmer honom känns det som.
2014-02-03, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Är inte Adil Rami också en ganska stor värvning? Många glömmer honom känns det som.
Med serie a mått mätt, så jo det är han självfallet!
2014-02-07, 01:06
Medlem
namerlesss avatar
Manchester United ‏@ManUtd 5m
BREAKING: Nemanja Vidic has confirmed he will leave #mufc at the end of the season.

Ojsan.
2014-02-07, 02:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Manchester United ‏@ManUtd 5m
BREAKING: Nemanja Vidic has confirmed he will leave #mufc at the end of the season.

Ojsan.
Knappast oväntat. 33 år i år med stora skadeproblem.

Nu tvingas Moyes att agera - bra det!

Mangala kanske spelar i United nästa säsong? Vilka andra mittbackar kan United annars tänkas vara intresserade av? Att de införskaffar (minst) en mittback är solklart då både Vidic och Rio försvinner efter den här säsongen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in