2014-05-13, 12:28
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
£20m ger dig utan tvekan mer kvalitet på den internationella marknaden än vad den summan ger inom PL, speciellt när det handlar om en engelsman dessutom.
De vill väl inte göra som Tottenham och värva spelare utifrån pl och som sen måste acklimatiseras till pl och det kan ju ta en säsong innan det händer.
Har Liverpool räknat med att de kan lägga £40m på andra defensivaspelare så ser jag inte något fel i den värvningen, finns andra som betalat högre pris för sämre spelare men att andra lag värvar dåligt betyder ju inte att Liverpool bör göra det...
2014-05-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
De vill väl inte göra som Tottenham och värva spelare utifrån pl och som sen måste acklimatiseras till pl och det kan ju ta en säsong innan det händer.
Har Liverpool räknat med att de kan lägga £40m på andra defensivaspelare så ser jag inte något fel i den värvningen, finns andra som betalat högre pris för sämre spelare men att andra lag värvar dåligt betyder ju inte att Liverpool bör göra det...

Man behöver ju inte bara jämföra med Tottenhams förra fönster som på många sätt var speciellt. Och trots det lyckades de ändå få exempelvis Etienne Capoue och Christian Eriksen för totalt £20m.

Sen tycker jag inte att Adam Lallana för £20m är någon dålig värvning, även fast jag inte hade velat att "min" klubb skulle gjort den.

Poängen i mitt inlägg var mer att påpeka för användaren att man generellt får mer valuta för pengarna om man köper från klubbar utanför PL, inte minst när det dessutom är en engelsk spelare med landslagsmeriter det handlar om.
2014-05-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Man behöver ju inte bara jämföra med Tottenhams förra fönster som på många sätt var speciellt. Och trots det lyckades de ändå få exempelvis Etienne Capoue och Christian Eriksen för totalt £20m.

Sen tycker jag inte att Adam Lallana för £20m är någon dålig värvning, även fast jag inte hade velat att "min" klubb skulle gjort den.

Poängen i mitt inlägg var mer att påpeka för användaren att man generellt får mer valuta för pengarna om man köper från klubbar utanför PL, inte minst när det dessutom är en engelsk spelare med landslagsmeriter det handlar om.
Okej då håller jag med mer. Men Eriksen gick väl för £20m, det är uppgifterna jag fått höra, nu var han dock en bra värvning, mål, assists och ung, helt klart ett framtidslöfte!
2014-05-13, 13:11
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Okej då håller jag med mer. Men Eriksen gick väl för £20m, det är uppgifterna jag fått höra, nu var han dock en bra värvning, mål, assists och ung, helt klart ett framtidslöfte!

£11 M gav Tottenham för Eriksen.

Fantastisk värvning. 7 mål och 8 assists på 23 starter och då har han majoriteten av matcherna spelat till vänster istället för i mitten bakom en forward där han är som bäst.
Senast redigerad av preben12 2014-05-13 kl. 13:14.
2014-05-13, 13:13
Medlem
Flikar in i tråden med lite förhoppningar för United i sillyn. Ferdinand och Vidic är ju redan klara att de lämnar.

Ut:
Evra
Büttner
Cleverley
Young
Welbeck

In:
Shaw
Varane
Coleman
Gündogan
Johnson (som truppspelare och okej inhoppare för Januzaj)

Backlinjen är ju prio ett, något annat än tre nya backar får ses som ett misslyckande. Jag har väldigt dålig koll på mittbackar så förutom Varane har jag faktiskt ingen aning om vem man kan tänka sig. Badstuber från Bayern skulle kanske funka om han blir kvitt sina skador.

Mittfältet behövs ett komplement till Carrick, och där skulle Gündogan passa in perfekt tror jag, om man väljer att spela 4-2-3-1.

Det svåra är att ställa upp ett 4-2-3-1 när man har Rooney, Mata och RvP på plan samtidigt. Både Rooney och Mata ska ju spela i mitten som tia, ingen ska vara på en kant. Egentligen tycker jag nog att RvP skulle kunna säljas och man kör Rooney, Chicarito och Wilson.

Tänkbar elva skulle då vara:

De Gea
Coleman - Jones - Varane - Shaw
Carrick - Gündogan
Nani - Mata - Januzaj
Rooney

Högerkanten är den stora frågan, jag tycker nog egentligen inte att vare sig Nani, Valencia eller Young håller måttet.
2014-05-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
£11 M gav Tottenham för Eriksen.

Fantastisk värvning. 7 mål och 8 assists på 23 starter och då har han majoriteten av matcherna spelat till vänster istället för i mitten bakom en forward där han är som bäst.
Jävlar, måste vara en av de bästa värvningarna detta år sett till pris och prestation!
2014-05-13, 13:40
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Flikar in i tråden med lite förhoppningar för United i sillyn. Ferdinand och Vidic är ju redan klara att de lämnar.

Ut:
Evra
Büttner
Cleverley
Young
Welbeck

In:
Shaw
Varane
Coleman
Gündogan
Johnson (som truppspelare och okej inhoppare för Januzaj)

What!? Shaw skulle vara en bra värvning, resten? eh nej...
2014-05-13, 14:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Är Lallana perfekt för Liverpool? I teorin mångt och mycket ja som Drubas tagit upp. Om han sedan kommer vet man aldrig hur det väl faller ut. Man kan absolut hitta sexigare namn och större talang utanför öarna men inget är säkert där heller.

Liverpool behöver minst en ytterback, en ledare i mittförsvaret, en defensiv mittfältare som passar in i lagets spelstil, en offensiv spelare som gärna kan spela både i mitten och på kanten och en anfallsreserv. Några spelare kommer i och för sig tillbaka från lån. Ilori och Suso har båda skött sig ganska bra i spanska ligan såsom Wisdom i Derby. Borini kan möjligtvis bli reserv men i så fall vore fjärdeval att föredra. Ingen av dem lär vara aktuella för en startplats.

Cissokho och Moses försvinner garanterat då de var inlånade.
Assiadi och Reina försvinner bara man får acceptabla bud. Aspas och Alberto har knappast övertygat och om de säljs lär ingen bli alltför upprörd. Johnson har inte varit bra och allt kan inte skyllas på skador. Visst kan det bli bättre men om någon vill ha honom tror jag inte många fans skulle tacka nej. Kelly, Coates (varit skadad men har inte imponerat tidigare), Lucas, Agger Touré och Enrique kan också försvinna.

För stor omsättning är sällan bra och spelare kan plötsligt hitta sin form så hur det i slutändan blir får vi se. Sedan är ju frågan vad som händer om Real Madrid bestämmer sig för att de verkligen vill ha Suarez.

Tänker sortera lite mellan alla rykten innan jag återkommer med eventuella nyförvärv.

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
De Gea
Coleman - Jones - Varane - Shaw
Carrick - Gündogan
Nani - Mata - Januzaj
Rooney
Vad har man att rotera med? Kan ju inte köras med endast en elva även om det är det de flesta tittar på när man tänker värvningar. Personligen ser jag vare sig Nani eller Januzaj som givna startspelare även om de bör få sin beskärda del av matcher. Med det sagt så lär det ju finnas minst 30 användare här som har bättre koll på United än mig.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2014-05-13 kl. 14:06.
2014-05-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
What!? Shaw skulle vara en bra värvning, resten? eh nej...

Coleman är bättre än Rafael
Gündogan är bättre än Cleverley och Fletcher
Varane är bättre än Smalling och Evans
Johnson är bättre än Young och Valencia
2014-05-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Vad har man att rotera med? Kan ju inte köras med endast en elva även om det är det de flesta tittar på när man tänker värvningar. Personligen ser jag vare sig Nani eller Januzaj som givna startspelare även om de bör få sin beskärda del av matcher. Med det sagt så lär det ju finnas minst 30 användare här som har bättre koll på United än mig.

På backlinjen, inte mycket alls. Jag litar inte på Smalling, Evans, Büttner, etc. Och bakom de är det bara ungdomsspelare.

På mitten ser det väl okej ut, om alla är kvar har man ju backups i Valencia, Young etc.

Överlag så har man ju inte ens i närheten av den bredd som City och Chelsea har till exempel. Men det har ju å andra sidan ingen annan klubb i England heller.
2014-05-13, 15:22
Medlem
Vad mittbackar gäller borde United titta närmare på Eliaquim Mangala i Porto. Vet att City var efter honom i vintras och skulle de vara fortsatt intresserade lär han väl hellre gå dit men man vet ju aldrig. Kompany/Mangala vore dock en monsterfirma till försvar

Astori har det ju snackats en del om. Dejan Lovren kanske? Har tyvärr väldigt svårt att se Shaw eller Coleman gå till United...
2014-05-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vad mittbackar gäller borde United titta närmare på Eliaquim Mangala i Porto. Vet att City var efter honom i vintras och skulle de vara fortsatt intresserade lär han väl hellre gå dit men man vet ju aldrig. Kompany/Mangala vore dock en monsterfirma till försvar

Astori har det ju snackats en del om. Dejan Lovren kanske? Har tyvärr väldigt svårt att se Shaw eller Coleman gå till United...

Mangala är intressant, men Porto ville väl ha £40m för honom i vintras, vilket är ett väldigt högt pris. Astori har jag dålig koll på och Lovren kan nog bli svår att få då han precis kom till Soton och gjorde en bra säsong.

Angående Shaw så verkar han ju i princip vara klar, det är bara personliga kontraktet som är kvar enligt journalister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in