Är Lallana perfekt för Liverpool? I teorin mångt och mycket ja som Drubas tagit upp. Om han sedan kommer vet man aldrig hur det väl faller ut. Man kan absolut hitta sexigare namn och större talang utanför öarna men inget är säkert där heller.
Liverpool behöver minst en ytterback, en ledare i mittförsvaret, en defensiv mittfältare som passar in i lagets spelstil, en offensiv spelare som gärna kan spela både i mitten och på kanten och en anfallsreserv. Några spelare kommer i och för sig tillbaka från lån. Ilori och Suso har båda skött sig ganska bra i spanska ligan såsom Wisdom i Derby. Borini kan möjligtvis bli reserv men i så fall vore fjärdeval att föredra. Ingen av dem lär vara aktuella för en startplats.
Cissokho och Moses försvinner garanterat då de var inlånade.
Assiadi och Reina försvinner bara man får acceptabla bud. Aspas och Alberto har knappast övertygat och om de säljs lär ingen bli alltför upprörd. Johnson har inte varit bra och allt kan inte skyllas på skador. Visst kan det bli bättre men om någon vill ha honom tror jag inte många fans skulle tacka nej. Kelly, Coates (varit skadad men har inte imponerat tidigare), Lucas, Agger Touré och Enrique kan också försvinna.
För stor omsättning är sällan bra och spelare kan plötsligt hitta sin form så hur det i slutändan blir får vi se. Sedan är ju frågan vad som händer om Real Madrid bestämmer sig för att de verkligen vill ha Suarez.
Tänker sortera lite mellan alla rykten innan jag återkommer med eventuella nyförvärv.
Citat:
Ursprungligen postat av
BumbiBeer
De Gea
Coleman - Jones - Varane - Shaw
Carrick - Gündogan
Nani - Mata - Januzaj
Rooney
Vad har man att rotera med? Kan ju inte köras med endast en elva även om det är det de flesta tittar på när man tänker värvningar. Personligen ser jag vare sig Nani eller Januzaj som givna startspelare även om de bör få sin beskärda del av matcher. Med det sagt så lär det ju finnas minst 30 användare här som har bättre koll på United än mig.