2014-02-07, 03:15
Medlem
OleYellers avatar
Var kan Vidic tänkas hamna då? 1.08 i odds på elefantkyrkogården Serie A? Nåt av Milanolagen verkar väl troligt? Finns nog en eller två bra säsonger att krama ur honom ändå.

Jag har inte hört något ryktas än.
2014-02-07, 03:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Var kan Vidic tänkas hamna då? 1.08 i odds på elefantkyrkogården Serie A? Nåt av Milanolagen verkar väl troligt? Finns nog en eller två bra säsonger att krama ur honom ändå.

Monaco skulle inte förvåna mig.
2014-02-07, 10:57
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

Tillbaks till ryska ligan kanske.
2014-02-07, 11:01
Medlem
Lindzors avatar
Citat:

Snackas om att det är mer eller mindre klart med Inter. Även om det är tråkigt så är det nog bäst för båda parter. Han börjar bli till åren och rörligheten och snabbheten dalar neråt. En fantastisk ledare och önskar honom all lycka i framtiden.
2014-02-07, 19:43
Medlem
Calogeros avatar
Vidic hade inte varit en dum värvning för Inter.

Säg att man tar får in serben (gratis), slår till på Luis Muriel innan det är för sent samt att man hämtar in någon vass ytter som prestigevärvning (Lavezzi, Lamela, eller om man skall handla ekonomiskt, Menéz).

Ranocchia till Juventus medan Rolando och Vidic lär kunna skapa ett stabilt mittbackspar.

Hade varit intressant att se ett 4-3-3 där Kovacic får spela som regista och Hernanes tar en box-to-box roll.

Fast är det Mazzarri som tränar Inter även nästa säsong är den här uppställningen förstås helt orealistisk.
2014-02-08, 15:21
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Vidic hade inte varit en dum värvning för Inter.

Säg att man tar får in serben (gratis), slår till på Luis Muriel innan det är för sent samt att man hämtar in någon vass ytter som prestigevärvning (Lavezzi, Lamela, eller om man skall handla ekonomiskt, Menéz).

Ranocchia till Juventus medan Rolando och Vidic lär kunna skapa ett stabilt mittbackspar.

Hade varit intressant att se ett 4-3-3 där Kovacic får spela som regista och Hernanes tar en box-to-box roll.

Fast är det Mazzarri som tränar Inter även nästa säsong är den här uppställningen förstås helt orealistisk.

Dock rimmar det inte särskilt väl med Thohirs uttalade filosofi att satsa ungt och billigt (i drift).
2014-02-08, 15:23
Medlem
snillet_1s avatar
Inter behöver inte en till Walter Samuel, dyr spelare som är skadad dygnet runt.

Förvånar mig inte ifall Milan plockar in honom däremot...
2014-02-08, 16:25
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Dock rimmar det inte särskilt väl med Thohirs uttalade filosofi att satsa ungt och billigt (i drift).

Stämmer, fast det gör ju inte Hernanes heller som fyller 29 i maj.

Jag tycker inte man skall stirra sig blind på åldern. Titta på Pirlo som gick till Juventus som 32-åring. Barzagli, född 1981, är ligans bästa försvarare tillsammans med Benatia.

Vidic är sannerligen inte någon framtidsvärvning, men nog skulle han kunna ge Inter välbehövlig stabilitet för ett par säsonger.
2014-02-08, 16:48
Medlem
Vidic är slut. De som värvar honom är störda förutsatt att det handlar om den lönenivån som diskuteras.
2014-02-08, 16:52
Medlem
4522s avatar
Citat:

Jag tycker inte man skall stirra sig blind på åldern. Titta på Pirlo som gick till Juventus som 32-åring. Barzagli, född 1981, är ligans bästa försvarare tillsammans med Benatia.

Vidic är sannerligen inte någon framtidsvärvning, men nog skulle han kunna ge Inter välbehövlig stabilitet för ett par säsonger.

Man får ju dock väga in fler saker än enbart en siffra. Skadehistorik, spelstil, position etc. spelar in när man ska utvärdera det här. Tror inte Vidic kommer att ge särskilt mycket i relation till den lönen det pratas om. Det hade ju varit mycket vettigare att plocka in någon som har fler år kvar samt redan besitter Serie A-erfarenhet. Paletta hade exempelvis kunna varit en perfekt lösning.
2014-02-08, 17:00
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Man får ju dock väga in fler saker än enbart en siffra. Skadehistorik, spelstil, position etc. spelar in när man ska utvärdera det här. Tror inte Vidic kommer att ge särskilt mycket i relation till den lönen det pratas om. Det hade ju varit mycket vettigare att plocka in någon som har fler år kvar samt redan besitter Serie A-erfarenhet. Paletta hade exempelvis kunna varit en perfekt lösning.

Ja, han har varit skadad mycket senaste 3 åren, men han har ändå lirat rätt mycket den här säsongen. Hursomhelst så skulle han definitivt höja kvalitén på Inters försvar som verkligen skriker efter en ledare. Tycker absolut det är en chansning värd att ta, speciellt då han skulle komma gratis (med en hög lön förvisso).
2014-02-08, 17:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Han är ju dock långt ifrån lika bra längre som när han varit som bäst.och kan gå snabbt neråt...men det visar ju bara Inter inte längre är någon klubb högst i hierarkin precis som grannen Milan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in