2013-08-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte85
Nu när både Liverpool och Speurs förstärker (även om de senare tappar Bale) så ser jag som Arsenal fan att nu måste Arsenal värva Suarez eller liknande kvalité, alltså öppna plånboken. Somnu ser jag framför mig Spurs och liverpool över AFC i slutet av säsongen. Detta om nu inte något mirakel sker och Giroud sätter sina lägen som han gjorde allt för mycket förra säsongen.

Nästa säsong:
CFC
City
United
Spurs
L-pool
Afc

Som det är nu ( kanske till och med spurs före United)

Finns inte en CHANS att Liverpool hamnar före Arsenal eller att Spurs hamnar före United.
2013-08-01, 15:14
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Så du menar att Kyle walker,Kaboul är dåliga? Och Scott parker är slutkörd,Så lite för framtiden om Paulinho skulle jag se det som. Men jag blev faktiskt förvånad att dom sålde Steven Caulker som har en lysande framtid som mittback,Så jag tror att Spurs kommer att värva in en mittback helt klart.

Yes, det menar jag. Walker kan tacka sin snabbhet för att han inte spelar brittisk amatörfotboll, nåja, och Kaboul är inget top4-material som startman. Och starta lär han göra en del när ni endast har tre mittbackar i truppen nu. Dessutom glömmer du Ekotto som är en allmänt virrig spelare.

Parker är slut ja, han har iofs aldrig varit särskilt bra. Däremot kan jag inte se anledningen att spela Paulniho, Sandro och Dembele samtidigt på ett mittfält. Det är slöseri med kraft, muskler och dåliga passningsfötter.
2013-08-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Yes, det menar jag. Walker kan tacka sin snabbhet för att han inte spelar brittisk amatörfotboll, nåja, och Kaboul är inget top4-material som startman. Och starta lär han göra en del när ni endast har tre mittbackar i truppen nu. Dessutom glömmer du Ekotto som är en allmänt virrig spelare.

Parker är slut ja, han har iofs aldrig varit särskilt bra. Däremot kan jag inte se anledningen att spela Paulniho, Sandro och Dembele samtidigt på ett mittfält. Det är slöseri med kraft, muskler och dåliga passningsfötter.

Walker är helt okej högerback enligt mig. Ekotto kan jag hålla med om att det inte är den bästa men kaboul har fortfarande kvalite. Du vet att det finns fler mittfältare i spurs än dom 3? Sigurdsson och Holtby är bra spelare med mer offensiva krafter. Och sluta säg "ni",Jag är inget Spurs fan. xD
2013-08-01, 15:22
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Walker är helt okej högerback enligt mig. Ekotto kan jag hålla med om att det inte är den bästa men kaboul har fortfarande kvalite. Du vet att det finns fler mittfältare i spurs än dom 3? Sigurdsson och Holtby är bra spelare med mer offensiva krafter. Och sluta säg "ni",Jag är inget Spurs fan. xD

Inte enig om Walker. Brister i positionsspel, spelskicklighet, passningsspel, inläggsspel, you name it.

Sigurdsson och Holtby är inte särskilt bra, samt spelar högre upp i banan. Ska era (förlåt) uppspel gå via Paulinho och Sandro?!
2013-08-01, 15:25
Medlem
Citat:
Inte enig om Walker. Brister i positionsspel, spelskicklighet, passningsspel, inläggsspel, you name it.

Sigurdsson och Holtby är inte särskilt bra, samt spelar högre upp i banan. Ska era (förlåt) uppspel gå via Paulinho och Sandro?!

Kan inte överdriver mkt om Spurs spelare men har för mig Sigurdsson har väldigt stor potential?
Nej men Spurs spelstil förra säsongen var oftast att få upp bollen på kanterna,Inte i mitten. Och det fungerade jue bra.
2013-08-01, 15:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Kan inte överdriver mkt om Spurs spelare men har för mig Sigurdsson har väldigt stor potential?
Nej men Spurs spelstil förra säsongen var oftast att få upp bollen på kanterna,Inte i mitten. Och det fungerade jue bra.

Ett stort misstag många gör är att tro att "få ut bollen på kanterna" inte kräver ett bra centralt spel. Du kan sällan spela YB till YF i dagen fotboll. Kanterna skärmas av i presspelet för att vinna boll centralt. Således krävs det ofta ett uppspel central i första hand. Sedan, i ett senare läge, får man hitta sätt att frigöra en kant. Men för det kan man inte ha träben centralt.
2013-08-01, 15:35
Medlem
juha_s avatar
Citat:

Haha alltså herregud, nog att man kan vara blåögd... Walker är en klart bättre spelare än både Sagna och Jenkinson. Ekotto kan jag hålla med om är stundtals lite virrig, men var stabilare något år tillbaka så där får väl Gibbs gå före om han håller sig hel och inte får hybris. Vertongen är den bästa mittbacken bland båda lagen följt av Kos.

Håller med om att det kommer finnas en avsaknad av kreativitet på mittfältet om Bale säljs, inte för att det var de som han bidrog mest med... men Dembele, Sandro, Parker och Paulinho är ju inget mittfält man skrattar bort rent defensivt.
2013-08-01, 15:38
Medlem
Barcelona_83s avatar
Vilka spelare kommer Spurs köpa nu om de säljer Bale för €120 miljoner? Det är ju jävligt mycket pengar och de kan i princip ersätta Bale med vem som helst, eller kommer de hålla i pengarna? För såvitt jag vet finns det ingen i laget som kan spela på vänsterkanten och bära laget som Bale gjorde senaste säsongen.
2013-08-01, 15:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha_
Haha alltså herregud, nog att man kan vara blåögd... Walker är en klart bättre spelare än både Sagna och Jenkinson. Ekotto kan jag hålla med om är stundtals lite virrig, men var stabilare något år tillbaka så där får väl Gibbs gå före om han håller sig hel och inte får hybris. Vertongen är den bästa mittbacken bland båda lagen följt av Kos.

Håller med om att det kommer finnas en avsaknad av kreativitet på mittfältet om Bale säljs, inte för att det var de som han bidrog mest med... men Dembele, Sandro, Parker och Paulinho är ju inget mittfält man skrattar bort rent defensivt.

Walker är skit, och det står jag för. En för dagen dålig Sagna är bättre. Jenkinsson är svår att få grepp om tycker jag. Spelskicklig, bra fot, men känns som en riktig junis fortfarande.

Kos och Vertongen är väldigt snarlika i kvalitet enligt mig.

Visst är mitten sjukt starkt defensivt, men det skulle man liksom varit utan Paulinho också. Att då inte plocka in annan spelartyp är idiotiskt.
2013-08-01, 15:42
Medlem
snillet_1s avatar
Ryktas att Skrtl är klar för Napoli på lån. Benitez.
2013-08-01, 15:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ryktas att Skrtl är klar för Napoli på lån. Benitez.

Napolis backuppsättning har ju sugit de senaste säsongerna, så att få in Albiol och Skrtel ser jag inget fel i.
2013-08-01, 15:47
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Napolis backuppsättning har ju sugit de senaste säsongerna, så att få in Albiol och Skrtel ser jag inget fel i.

Sugit? Campagnaro, Cannavaro och oftast Aronica var en solid backlinje i mitt tycke. Inte alls sugigt, däremot har bredden varit sämre. Jag blir mest bara lite irriterad på att Benitez nu har fått fria händer, med en stor budget och därefter väljer att ta in massa bänkspelare alternativt folk med dåliga säsonger bakom sig eller gamla spelare han har haft. Vidga vyerna, det finns massa talang i Europa.

Jag är inte alls säker på att de här pengarna har nyttjats optimalt. Ganska övertygad om motsatsen, tyvärr.

12 millar på Albiol, 10 på Callejon, 40 miljoner för en begränsad Higuain. Ahhh. Jag blir fan inte övertygad alls.
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-01 kl. 15:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in