2013-07-11, 21:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Otroligt dumt och retarderat att dra dit om det är speltid han är ute efter. Vem ska han bänka? Finns ju inte en chans i världen att han kommer få så mycket mer speltid än vad han får nu.

Den största anledningen bör väl vara att Guardiola är där nu. Guardiola är extremt bra med unga talanger och Thiago har ju spelat under honom tidigare. Ser dock ändå inte hur han ska få spela mer än vad han gör nu...
Har ser ut att få 4M euro per år i lön, vilket jag antar är högre än vad han har nu... det lockar såklart mycket också.
2013-07-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har ser ut att få 4M euro per år i lön, vilket jag antar är högre än vad han har nu... det lockar såklart mycket också.
Ryktades ju om att Utd erbjöd honom ett kontrakt med 7,2M euro/säsong, man tycker ju att det + en garanterad startplats borde locka mer än en bänkplats bredvid Guardiola? Fattar inte riktigt hur Thiago tänker ifall han väljer att dra till Bayern.
2013-07-11, 21:25
Bannlyst
Det finns ju en anledning till att man kan få Honda för fem mille euro liksom. Överskattad spelare, speciellt av pöbeln. Expressen försökte måla upp honom till någon världsstjärna inför conf cup.
2013-07-11, 21:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Det finns ju en anledning till att man kan få Honda för fem mille euro liksom. Överskattad spelare, speciellt av pöbeln. Expressen försökte måla upp honom till någon världsstjärna inför conf cup.

Den främsta anledningen är naturligtvis att han har typ sex månader kvar på kontraktet.

Men jag i viss mån hålla med dig om att han är lite väl hypad i vissa kretsar men det är fortfarande en bra spelare som inte gör bort sig i en klubb som Milan, i den status de är idag. Smart att ta in honom istället för typ Diamanti som är flera år äldre och dyrare.

En annan grej jag funderar på är Uniteds dragningskraft. De har självklart en viss lyskraft fortfarande men jag tycker det är en del affärer de senaste åren de har "förlorat" på ett konstigt vis. Eller överdriver jag nu kanske? Tänker iaf på Lucas, Thiago (som verkar hamna i Bayern) och ett par andra namn. Märkligt om det är så i alla fall, hade jag varit fotbollsproffs på den nivån hade United varit en av mina topp 3-klubbar att gå till. Stabilt, förvånansvärt sluten miljö kring klubben och alltid en utmanare om de stora titlarna.
2013-07-11, 21:56
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den främsta anledningen är naturligtvis att han har typ sex månader kvar på kontraktet.

Men jag i viss mån hålla med dig om att han är lite väl hypad i vissa kretsar men det är fortfarande en bra spelare som inte gör bort sig i en klubb som Milan, i den status de är idag. Smart att ta in honom istället för typ Diamanti som är flera år äldre och dyrare.

En annan grej jag funderar på är Uniteds dragningskraft. De har självklart en viss lyskraft fortfarande men jag tycker det är en del affärer de senaste åren de har "förlorat" på ett konstigt vis. Eller överdriver jag nu kanske? Tänker iaf på Lucas, Thiago (som verkar hamna i Bayern) och ett par andra namn. Märkligt om det är så i alla fall, hade jag varit fotbollsproffs på den nivån hade United varit en av mina topp 3-klubbar att gå till. Stabilt, förvånansvärt sluten miljö kring klubben och alltid en utmanare om de stora titlarna.

Frågan är dock hur många affärer som man verkligen har förlorat. Nu är ju inte Thiago historien klar men utöver det så är väl Hazard & Lucas det som jag har i minnet och där verkar det till mycket stor del handlat om att man inte ha velat möta de summor som andra lag helt enkelt har hostat upp. Jag tror en del av lyskraften har minskat inför i år tanke på att SAF är borta men man är fortfarane regerande PL mästare samtidigt som att det finns fler öppna startplater att konkurrera om än i merparten av alla de andra lagen i samma nivå. Det om något bör vara lockande för yngre spelare likt Thiago.
2013-07-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Som jag sa tidigare, Lucas gick till PSG för 45 miljoner euro. Att betala 450 miljoner för en överskattad Lucas är bara idiotiskt. United gör få dåliga affärer, det var en dålig affär. Det här är Silly Season, om inte Thiago går dit är det hans förlust och bara rykten hittills. Får se vad som händer.
2013-07-11, 22:47
Moderator
zanteras avatar
Lucas är jag inte så ledsen över att Man United missade, men Hazard och Thiago (om han nu går till Bayern) är verkligen två bra spelare på två positioner som verkligen behöver förstärkas. (centralmitt och ytter) Jag är inte speciellt imponerad av varken Valencia eller Young, och då Nani ryktas bort (som i mitt tycke är den bästa av de tre, trots låg lägstanivå) så känns det inte speciellt roligt. Kagawa gör sig inte bäst på kanten imo.
2013-07-11, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kharabam
Ryktades ju om att Utd erbjöd honom ett kontrakt med 7,2M euro/säsong, man tycker ju att det + en garanterad startplats borde locka mer än en bänkplats bredvid Guardiola? Fattar inte riktigt hur Thiago tänker ifall han väljer att dra till Bayern.
Det är knappast speciellt enklare att ta en startplats i United jämfört med Bayern, de är likvärdiga lag.

För svenskar är det säkert märkligt att någon hellre går till Bayern än till United, då tysk fotboll är icke existerande här medan vi älskar PL. Däremot kanske Thiago hellre går till Bayern pga att han hellre spelar under Pep än Moyes i United.
2013-07-11, 23:15
Moderator
zanteras avatar
Nja, skillnaden är väl främst att Bayern redan har ett urstarkt centralmittfält där Man United har raka motsatsen. Carrick är riktigt bra, men jag tycker varken Cleverley eller Anderson har bevisat att de ska ha en startplats i laget. Så det saknas helt klart någon bredvid Carrick.
2013-07-11, 23:16
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
United har sonderat terrängen för Jovetic.

Äh, låt honom stanna och scora med violerna/fiolerna. Lär bli skönspel i Florens.

Men.........
Önskar att någon expert på brasiliansk fotboll och dess fotbollsekonomi förklarar varför Santos/intressenter bara fick €17M och pappa Neymar/intressenter €40M.

För nog känns det konstigt när sådana uppgifter förekommer i media. Vem betalade egentligen Barcelona till för övergången?
2013-07-11, 23:17
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeGalloway
Det är knappast speciellt enklare att ta en startplats i United jämfört med Bayern, de är likvärdiga lag.

För svenskar är det säkert märkligt att någon hellre går till Bayern än till United, då tysk fotboll är icke existerande här medan vi älskar PL. Däremot kanske Thiago hellre går till Bayern pga att han hellre spelar under Pep än Moyes i United.

Jag skulle säga att som det ser ut idag så finns det bara en spelare som är given på Uniteds mittfält och det är Carrick och mig vetligen är det betydligt tuffare i mitten hos Bayern. Eller har jag missat något?
2013-07-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Äh, låt honom stanna och scora med violerna/fiolerna. Lär bli skönspel i Florens.

Men.........
Önskar att någon expert på brasiliansk fotboll och dess fotbollsekonomi förklarar varför Santos/intressenter bara fick €17M och pappa Neymar/intressenter €40M.

För nog känns det konstigt när sådana uppgifter förekommer i media. Vem betalade egentligen Barcelona till för övergången?
4522 kommer nog ge dig ett adekvat svar, under tiden kan du läsa den här artikeln.
http://www.sportsagentblog.com/2013/06/11/neymars-transfer-highlights-cloudy-world-of-third-party-ownership/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in