Citat:
Ursprungligen postat av
PeterHook
Det finns ju en anledning till att man kan få Honda för fem mille euro liksom. Överskattad spelare, speciellt av pöbeln. Expressen försökte måla upp honom till någon världsstjärna inför conf cup.
Den främsta anledningen är naturligtvis att han har typ sex månader kvar på kontraktet.
Men jag i viss mån hålla med dig om att han är lite väl hypad i vissa kretsar men det är fortfarande en bra spelare som inte gör bort sig i en klubb som Milan, i den status de är idag. Smart att ta in honom istället för typ Diamanti som är flera år äldre och dyrare.
En annan grej jag funderar på är Uniteds dragningskraft. De har självklart en viss lyskraft fortfarande men jag tycker det är en del affärer de senaste åren de har "förlorat" på ett konstigt vis. Eller överdriver jag nu kanske? Tänker iaf på Lucas, Thiago (som verkar hamna i Bayern) och ett par andra namn. Märkligt om det är så i alla fall, hade jag varit fotbollsproffs på den nivån hade United varit en av mina topp 3-klubbar att gå till. Stabilt, förvånansvärt sluten miljö kring klubben och alltid en utmanare om de stora titlarna.