Om Thiago nu blir klar för Bayern, hur rangordnas mittfältarna? För det finns ta mig fan ett antal. Martinez, Schweini, Thiago, Kroos, Götze, Robben, Ribery, Müller, Luiz Gustavo, Rode och Shaqiri - alla dessa slåss väl om ~5 platser i Peps startelva? Sen så har väl Bayern ett antal yngre mittfältstalanger som försöker slå sig in i förstalaget; Emre Can, Weiser och Höjbjerg, även om dessa säkerligen har ett par år kvar innan de på allvar kan utmana.
Visst, Martinez kan flyttas ned ett snäpp, och Götze/Müller kan funka på topp, men är inte truppen lite väl jävla bred? Det är inga dussinspelare heller, där de flesta kommer att vilja ha speltid.
Som jag nämnde tidigare så tror jag att det finns en risk att en spelare som Kroos blir sugen att röra på sig. Han konkurrerade tidigare med Müller om platsen i startelvan, och nu verkar det som att Götze och eventuellt Thiago kliver in som nya konkurrenter. Kroos är en förbannat bra spelare, och det finns nu en överhängande risk att han kommer få mycket mindre speltid än vad en spelare av hans kaliber är förtjänt av. Speciellt som Pep lär prioritera spelare han själv valt att förstärka truppen med.
Kom till United, Kroos!