2013-05-20, 07:28
Medlem
DaPigeons avatar
Ja, lycka till.

Hoppas för övrigt att jag inte framstod som allt för jävlig—folk behöver jobb. Blir bara irriterad på den dåliga arbetsmoralen bland många människor, och bristen av att tänka på konsekvenser. Jag är långt ifrån en nykterist eller ängel själv, och har mina problem att jobba på, men jag jobbar och går på möten ändå. Bestämd tid är bestämd tid, oavsett självförvållad situation.

Förhoppningsvis kanske du lär dig "the hard way" av detta; dock helst inte av att minsta det här jobbet.

Jag tycker fortfarande du ska piggna till och gå dit, men du bestämmer ju såklart själv.
Citera
2013-05-20, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
Ja du lär inte ha något annat val, men när ska du sluta supa och ljuga hur ska du kunna vara nykter på jobbet om du inte ens klarar av att gå och skriva under annställningskontraket utan ställer in pga av fylla/bakfylla 3gr.

Jag tror nog du gör bäst i att försöka jobba med dig själv.

Men visst dra en sista rövare (ljug för receptionisten) klarar du dig så ta vara på den chansen och försök rycka upp dig!

Lycka till!

Skrattar fortfarande till kommentaren ''Men vafan dricker du fortfarande?''
Skämt åsido så har jag alltid tagit mig upp i ottan när jag arbetat. Man har blivit förslappad och alkoholiserad av arbetslöshet helt enkelt.
Drar en sista rövare, det får bära eller brista. Tror de öppnar snart. Rapporterar hur det gick sen
Citera
2013-05-20, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaPigeon
Ja, lycka till.

Hoppas för övrigt att jag inte framstod som allt för jävlig—folk behöver jobb. Blir bara irriterad på den dåliga arbetsmoralen bland många människor, och bristen av att tänka på konsekvenser. Jag är långt ifrån en nykterist eller ängel själv, och har mina problem att jobba på, men jag jobbar och går på möten ändå. Bestämd tid är bestämd tid, oavsett självförvållad situation.

Förhoppningsvis kanske du lär dig "the hard way" av detta; dock helst inte av att minsta det här jobbet.

Jag tycker fortfarande du ska piggna till och gå dit, men du bestämmer ju såklart själv.

Önskar dig lycka till med dina problem.
''The hard way'' läste det som Apollo Creed sa det i Rocky IV
Jag tror nästan att jag är tvungen att dra en liten lögn, tredje gången gillt, en bra sådan.. Jag är så jävla mentalt slut. Uppdaterar hur det gick sen
Citera
2013-05-20, 08:17
Medlem
HighHitlers avatar
haha vad är du för en dekadent jävel? lyckas du bli av med lukten och inte dricker mer kanske du kan skylla beteendet på trötthet. Sen får du fira den lyckade kontraktskrivningen med mer mäsk.
Citera
2013-05-20, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raptor-
Uppdaterar hur det gick sen

Det är dags att ringa nu!
Citera
2013-05-20, 09:24
Medlem
HighHitlers avatar
nu börjar det närma sig. Hur gör du?
Citera
2013-05-20, 10:16
Medlem
R.Rs avatar
Om du nu inte skriver på idag och har sån tur att du får en fjärde chans, häll för bövelen ut all mäsk och allt annat drickbart och sen ger du fan i att röra skiten igen innan du har skrivit på kontraktet. En gång hade varit illa nog men nu blir det tredje gången du får ställa in pga att du dricker, fattar inte hur du tänker. Du hade ju t.o.m kommit undan med att festa till det lite igår om du gått och lagt dig i tid istället för att sitta och supa hela natten. Det är ju tur iallafall att du har så pass med självinsikt att du inte går dit i ditt nuvarande tillstånd.
Citera
2013-05-20, 10:22
Medlem
ICanHass avatar
Herregud TS
Alltså, jag köper att man kan ha problem med spriten, men att ringa och ställa in ett möte där du (vad jag kan förstå) bara ska skriva på papper för att få ett jobb...? Tre gånger?!?
Idag av alla dagar hade du dessutom utan problem kommit undan med att vara bakfull som en gris (och fortfarande full för den delen), "Haha, ja, du vet, hockeyhjärtat bankade lite hårt igår natt, höhö!", men nejdå...

Jag tycker synd om dig, jag gör verkligen det. Hade jag varit personalansvarig i det här läget så finns det inte en chans i helvetet att jag hade ringt upp dig igen för att boka om.
Citera
2013-05-20, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Herregud TS
Alltså, jag köper att man kan ha problem med spriten, men att ringa och ställa in ett möte där du (vad jag kan förstå) bara ska skriva på papper för att få ett jobb...? Tre gånger?!?
Idag av alla dagar hade du dessutom utan problem kommit undan med att vara bakfull som en gris (och fortfarande full för den delen), "Haha, ja, du vet, hockeyhjärtat bankade lite hårt igår natt, höhö!", men nejdå...

Jag tycker synd om dig, jag gör verkligen det. Hade jag varit personalansvarig i det här läget så finns det inte en chans i helvetet att jag hade ringt upp dig igen för att boka om.

Jag har redan påpekat detta jag tror nog TS har nog med ångest så vi behöver inte gnida in det mer, verkar som ungfan har däckat på mäsken nu!
Citera
2013-05-20, 15:16
Medlem
undervattenfisks avatar
Vitlök, persilja, koskit.. varför inte bara munskölj och tuggummi? har man druckit hårt i flera dagar så brukar man bli svettig och lukta konstigt den vägen(även om man är nyduschad...), en distinkt men unken alkoholstank typ men så blir det ju inte efter en kväll/natt bara.

Nu är klockan kvart över tre, så TS hur gick det?
Citera
2013-05-20, 15:28
Medlem
Gnomegirls avatar
Stackars TS.
Han sover nog fortfarande djupt och har missat hela skiten.

Men mitt tips till dig TS: Du skriver bra och underhållande. Kan du inte göra en tråd i humorforumet om dina failande jobbansökningar p.g.a. fylla?

Det verkar kunna bli komiskt, och med din skrivarkunskap och sköna stil verkar det som om det skulle kunna bli succe.
Du kommer inte tjäna en spänn på det, men du kommer underhålla oss andra och dessutom ha en chans att bli internethjälte.

Sup mera och skriv.

Mvh/Gnomegirl
Citera
2013-05-20, 17:35
Medlem
Asensgammaldagss avatar
TS är ett klassiskt fall av paralys genom analys. Tänk mindre och gör mer så går det nog bättre, låter dumt men oftast överanalyserar man sociala interaktioner åt det negativa hållet och därigenom undviker dem helt och hållet, vilket leder till en ond cirkel men tar man mod till sig så går det oftast bättre än man väntat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in