2014-11-04, 17:41
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrutharaId
Förstår inte varför det alltid måste vara sådana jävla överdrifter? Nej, 99,9% kommer INTE leva på bidrag, inte ens så länge. De allra flesta kommer finna arbete, i sinom tid. Det är en insats vi gör, klart det kommer kosta att få in dom på arbetsmarknaden. Men så småningom arbetar de och beter sig precis som alla andra, det går att se överallt bara man sticker ut huvudet i verkligheten.

Bostadsbristen är ett annat politiskt problem som inte har någonting med invandringen att göra. Självklart borde det byggas fler bostäder och det är mycket konstigt att det inte görs. Jag vill själv självklart att det ska byggas mer, men samtidigt med stor invandring. Det är väl inget konstigt? Men kom inte här och påstå att det är invandrarnas fel, för det är det verkligen inte. Det är politikerna som är dryga som inte bygger. Hur svårt kan det vara?

De får jobb, men det dröjer lite. Tills dess får vi hjälpa dem allt vi kan så de kommer in i samhället och bemöts på bästa sätt. Så småningom är de precis som alla andra.

Vad yrar du om? 99,9% kommer inte leva på bidrag? Var får du den siffran ifrån? Har du någon koll överhuvudtaget vad du pratar om och påstår eller detta är i din drömvärld som de flesta flyktingar kommer att bidra ekonomiskt?
Det enda du har rätt i är att det är politikernas fel. Det är deras fel att dom för en fullständigt ansvarslös invandringspolitik och att det inte finns en koppling mellan att ta hit mellan 1500-2000 personer i veckan och att det är bostadsbrist är ren och skär lögn.
Det beror inte enbart på flyktingarna men det finns en koppling och ser du inte den så är du mer korkad än vad du redan framstår att vara.
Sverige är som en ensamstående mamma som inte har råd att ge sina barn ordentliga vinterkläder och mat på bordet men spenderar gärna pengar varje månad på fadderbarn för att kunna klappa sig själv på axeln och säga att hon gör skillnad och gör något bra. Man tar först och främst hand om sina egna barn och skulle man ha pengar över att hjälpa andra så är det jättebra om man gör det, men denna ensamstående mamman har inte råd med tanke på hur skola, vård och omsorg ser ut idag. Visst har vi hög standard i Sverige men den har sjunkit avsevärt senaste tiden och det kommer bara att bli värre.
Människor som du skrämmer mig med dina korkade uttalanden och påståenden.
Det är inte rasister som förstör detta landet för dom är en så liten del utav landet (folk som är rädda om sitt land och sina barns framtid är inte rasister kan jag meddela dig) utan det är människor som dig som ger sig in i ett ämne där du verkligen inte hör hemma och tyvärr är gäller även det dom flesta av våra politiker.
Du hade lika bra kunnat vara Ullenhag, Sahlin eller någon annan inkompetent politiker som svamlar i nattmössan
Citera
2014-11-04, 17:43
Medlem
Roll8ors avatar
Detta är ju vad majoriteten av de röstberättigade i Sverige vill ha, det är bara att rätta sig efter den demokratiska principen. Visst kostar det en väldigt massa pengar (och då inte bara i själva mottagandet med boende och mat, utan all kringverksamhet som tolkar, vård, skola, omsorg, mm) men en överväldigande majoritet är beredda att betala.

En personlig teori som jag absolut inte har några vetenskapliga belägg för är att bostadsbubblan skulle brisera rätt omgående (och därmed Sveriges ekonomi) om invandringen minskas. Det känns som att white flight håller priserna på bostadsrätter/villor uppe ganska fint.

Men som sagt, svenskarna har sagt sitt, och de är beredda att öppna sina hjärt.. plånböcker.
Citera
2014-11-04, 17:44
Medlem
Kosmos.s avatar
Eftersom svenska folket förkastat SD och röstat för utvecklingen så får vi helt enkelt stå vårat kasst nu.

Tyvärr lär det fåraktiga svenska folket fortsätta vaggas av svensk vänstermedia innan den totala katastrofen är ett faktum.
Citera
2014-11-04, 17:44
Medlem
Wittgensteins avatar
Noterar att det fortfarande inte förekommer någon offentlig debatt om de rätt omfattande problem som redan finns och bara kommer att bli värre när det väller in en befolkningsmängd motsvarande en större svensk stad per år. KDU:s ordförande (?) gör ett försök att lyfta frågan och hennes kollegor i moderpartiet blir äcklade. Är beröringsskräcken verkligen så stor? Eller ser politikerna på fullt allvar inte några problem?

Det här landet...
Citera
2014-11-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Noterar att det fortfarande inte förekommer någon offentlig debatt om de rätt omfattande problem som redan finns och bara kommer att bli värre när det väller in en befolkningsmängd motsvarande en större svensk stad per år. KDU:s ordförande (?) gör ett försök att lyfta frågan och hennes kollegor i moderpartiet blir äcklade. Är beröringsskräcken verkligen så stor? Eller ser politikerna på fullt allvar inte några problem?

Det här landet...
Inget kommer att hända fören det är försent "vilket det redan är"
När man talar om volymer och blir kallad både det ena och det andra av diverse politiker så fattar man ju att dom lever i nån fantasivärld.
Citera
2014-11-04, 17:49
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein

Det här landet...
De har sin politikerkarriär att tänka på. Det betyder 'rör ej invandringsfrågan!'. Folk är för fan så rädda för att bli kallade rasister att de inte ens reagerar om deras barn blir våldtagna av asylinvandrare.
Citera
2014-11-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Låt det välla in flyktingar. Systemet kommer att implodera.

Håller fullständigt med dig- skall det barka åt skogen skall det göra det med besken!
Citera
2014-11-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorea
Varför?

Det svenska folket röstade nu senast i september för precis den här utvecklingen. Det här är vad svenska folket vill!

Inget annat lands befolkning har röstat för denna utveckling, därför vore det djupt ohederligt av deras politiker att föra en sådan agenda när inte befolkningen har gett dem det mandatet, och vice versa för Sverige.

Politiker ska representera sin befolkning och värna dess intressen efter väljarstöd. Övriga europeiska folkslag har i allt väsentligt inget intresse av denna utveckling, till skillnad från Sverige.

Löfven och Reinfeldt var både mycket tydliga långt före valet att inga dörrar skulle stängas, och inga hjärtan skulle snörpas ihop. Deras grupperingar fick över 80% av väljarstödet.

Hade svensken velat något annat, ja då hade vi röstat på annat sätt!

Detta "ansvar" du pratar om är något som Sverige och svenskarna frivilligt har tagit på sig. Försök inte tvinga på andra fria nationer din egna agenda, lika lite som dom ska tvinga sitt synsätt på oss.
Ja du har rätt i viss mån,men tyvärr är det ju "public service" och andra partiska medier som säger vad svensken ska tycka och tänka.
Citera
2014-11-04, 17:58
Bannlyst
Tyvärr är alldeles för många svenskar fortfarande naiva och/eller präglas för mycket av aversion gentemot antingen rött eller blått. Frågan är om de kommer vakna upp och tröttna helt på BÅDE De Rödgröna och Alliansen innan det är för sent? Båda blocken turas ju om att förstöra det här landet.
Citera
2014-11-04, 18:06
Medlem
XRAHs avatar
Mycket möjligt en av Flashbacks obehagligaste trådar! Kan inte vara långt kvar till kollapsen nu. Jag inväntar den med spänning! Ös på, pressa in fler, nu när vi ändå är igång! Något som också är spännande är hur jag som en random vit, arbetande grabb i förorten utan några större möjligheter att ta mig här ifrån kommer att klara av att leva här om ett tag. Det börjar redan bli ganska obehagligt med gängen som står och blänger på en, garvar och pratar nedsättande på sitt språk. Oberäkneliga och inte sällan med hat i blicken. Jag förutsätter att jag inom 5-10 år har blivit knivrånmördad av en arab som tigger efter cigg och att min flickvän blivit gruppvåldtagen av ett gäng mörkermän på väg från bussen. Tack Mona, Erik, Nyamko, Morgan, etc!
Citera
2014-11-04, 18:08
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Mängden är inget problem, det vi behöver rikta fokus på är att underlätta för att skapa jobb, då behöver vi inte oroa oss för några sociala problem. Öppna era hjärtan, som min partiledare (Reinfeldt) sa i somras. Vi är ett stort land och kan ta emot nästan hur många som helst.

Rösta på oss (M) 2018 så behöver så skapar vi jobben och samtidigt behåller vi den öppna invandringspolitiken och toleransen.

När det gäller politik och ansvar för landet så skulle jag aldrig rösta på någon som tänker med fel organ.
Att ta ansvar för invandringspolitiken och bortse från att det kostar pengar, kräver resurser mm är ingen bra strategi varken för landet eller de som kommer hit.

all annan verksamhet som skola, infrastruktur, sjukvård, miljö, etc har en budgetram som man håller på. Min äldste pojks skola finns det inte skolböcker så att det räcker till hela klassen så vi är uppmanade att sälja kakor, panta flaskor, skänka pengar till klassen för pengarna är slut.
Min svärmor skulle fått en protes nu i höst men eftersom pengarna är slut i det landsting hon tillhör där man har en rambudget för upphandling måste hon vänta till andra sidan nyår innan hon kan komma i åtnjutande av sin benprotes.
När det gäller invandring så finns det inget tak på antal personer eller något budgettak eller ekonomisk ram som ska hållas.
Citera
2014-11-04, 18:09
Medlem
Helt otroligt hur detta inte uppmärksammas mer i media. Med tanke vilka ökade kostnader och problem det innebär så borde Svt redan haft en följetång kring det här. Var är debatten och hur informeras svenska folket om denna jätteförändring för vårt land? SKANDAL!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in