2014-11-04, 11:27
Medlem
Africants avatar
Att söka asyl och få asyl är två olika saker. Bara för att 95k söker betyder inte att 95k får.
Citera
2014-11-04, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StrutharaId
Typiskt alla flashbackrasister att gå i taket för att vi har råd att hjälpa fler människor på plats. Visst är det lite bostadsbrist och det finns problem med integrationen men fattar ni inte att alla inte har det lika jävla bra som vi har det i Sverige? Förbannade egoister.

Jag hoppas det dyker upp fler asylboenden här i närheten snart.

Lite bostadsbrist? Jag vet inte vilken sten du bor under men för att ens få en studentbostad måste du vänta flera år... Då ska vi inte ens tala om vanliga hyresrätter.

Sedan har vi jobb, vart hittar du dessa? Infödda svenskar som kan språket flytande får inget jobb men en arab som precis kommit till Sverige ska kunna få ett jobb?

Är du ett troll?

Räkna med att 99.9% av dessa 95 000 kommer leva på diverse bidrag och suga ut Sverige ännu mer.
Citera
2014-11-04, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africant
Att söka asyl och få asyl är två olika saker. Bara för att 95k söker betyder inte att 95k får.

De flesta av dessa 95K är Syrier.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/alla-syrier-far-permanent-uppehallstillstand

Slussa in 2000 araber i veckan, grattis Sverige!
Citera
2014-11-04, 11:28
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Dessa som sitter i regering och bestämmer sådant, är dom företagsamma för landets och folkets bästa eller måste de bli utbildade i hur man sköter ett företag?

Om landet har skulder fast det att man har såpass höga skatter, moms mm, bostadsbrist, arbetslöshet i massor, vård som inte räcker till, utbildning i skolan som inte är helt perfekt, hur kan man då välja att spä på och försämra läget med mer människor i arbetslöshet, bostadslöshet, socialt utslagna människor och sjukvård som inte räcker till?

Jag tror du har en poäng där, politiker borde få lära sig att driva företag innan de kan lägga vantarna på nationen.
Citera
2014-11-04, 11:30
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Har det inte redan börjat krackelera?! Personligen ser jag sprickor överallt i vår välfärd.
Tror han menar på riktigt, för tillfället kan man reparera sprickorna i välfärden, om man vill. Pengarna drygt 300 miljarder kronor som regeringen vill satsa på invandring & integration + internationella bistånd kommande mandatperiod skulle hjälpa enormt mycket för bostadsbyggandet, skolan, jobben och äldreomsorgen.
Citera
Medlem
xXKNOXxs avatar
Citat:
Typiskt alla flashbackrasister att gå i taket för att vi har råd att hjälpa fler människor på plats. Visst är det lite bostadsbrist och det finns problem med integrationen men fattar ni inte att alla inte har det lika jävla bra som vi har det i Sverige? Förbannade egoister.

95000 tycker jag låter lite.Man borde ju kunna öka på PUT utskrivningen och dubbla upp siffran.Sverige har råd att ta emot flera.Vi är ju en humanitär stormakt.
Visserligen är ju ladorna tomma,men om vi höjer skatten några procentsatser så borde det ju inte vara några problem.
Gilla olika och öppna era hjärtan så blir allt bra.
Citera
Medlem
Citat:

Hjälpa på plats? Det är precis det vi inte gör. Uppenbarligen hjälper vi alldeles för få på plats, eftersom stora summor från biståndsbudgeten nu allokeras för att åtminstone upprätthålla nivån på asyl- och integrationsfrågans budgetdel. Tro mig, den delen av Sveriges totala kaka kommer bara öka. Ser du inte vad han skriver om kommunerna också? Kommunerna är inga oändliga depositionsplatser där hur många som helst kan bo, få plats och bara ha det härligt. Det krävs stora infrastruktursatsningar, möjligheter till dagvård, skola, sjukvård m.m.

Det jag stör mig på med sådana som du är att du inte fattar att om vi fortsätter med den här oansvariga invandringen kommer det bara leda till ökad polarisering, MER främlingsfientlighet, MER rasism. Och inte bara rasism från vita till "invandrare" (utomeuropeiska) som ni naiva vänster-extremister tror att det alltid handlar om. Vi snackar om rasism mellan invandrargrupper (araber/somalier/eritrianer). Invandrare är långt ifrån någon homogen grupp och de är i sanning oftare de största rasisterna. Dels mot svenskar, men framförallt mot andra etniska invandrande grupper. Med fler blandningar på mindre yta kommer fler konflikter uppstå. För att inte tala om de ekonomiska incitamenten......

Jag är så långt ifrån rasist man kan komma och det går aldrig förklara för någon blind massmedia-hjärntvättad 20-åring att begränsad invandring inte har NÅGONTING att göra med rasism per defintion. Det kan ha rasistiska förtecken, men det finns inget orsakssamband. Kan, som jag skrivit i tidigare trådar, vittna om den totala galenskapen som pågår och hur sjukvården går på knäna. Det är BARA politikernas fel, och absolut inte de invandrade individernas.

Alla vill att yxan ska gå, men ingen vill hålla i skaftet. Så är det på min arbetsplats, och säkerligen på många andras. Alla är rädda för att bli kallade rasister, få konsekvenser på jobbet. Men bakom kulisserna talar folk om vansinnet, om hur ohållbart det här är. Och alla försöker skyffla det under mattan. När sådana här spänningar byggs upp pyser inte luften ur bubblan långsamt, utan då exploderar den och då kan det gå åt vilket håll som helst.

Allt kan hända, och det oroar mig. När ska någon säga att vi kanske borde tänka på konsekvenserna av vad vi sysslar med, och då inte bara de positiva.
Citera
2014-11-04, 11:35
Medlem
longbow4ys avatar
Och en annan prognos:
Citat:
2013 var ett rekordår för antalet asylsökande i Europa. 435.760 personer sökte internationellt skydd i något EU-land, 12 procent av dem i Sverige. Men i år verkar rekordet bli slaget igen. Årets första fem månader innebar en ytterligare ökning, med 19 procent, enligt dagens uppgifter från EU:s asylkontor EASO.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5908570

En liten notering är att Sverige har 9.5 milj invånare. EU ca 505 miljoner.
Sveriges befolkningsandel av EU är 1,9%. Ändå får vi 12% av ansökningarna. Det trots att vi är nästan längs bort från de länder där majoriteten kommer ifrån.
Citera
2014-11-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarstork
Hjälpa på plats? Det är precis det vi inte gör. Uppenbarligen hjälper vi alldeles för få på plats, eftersom stora summor från biståndsbudgeten nu allokeras för att åtminstone upprätthålla nivån på asyl- och integrationsfrågans budgetdel. Tro mig, den delen av Sveriges totala kaka kommer bara öka. Ser du inte vad han skriver om kommunerna också? Kommunerna är inga oändliga depositionsplatser där hur många som helst kan bo, få plats och bara ha det härligt. Det krävs stora infrastruktursatsningar, möjligheter till dagvård, skola, sjukvård m.m.

Det jag stör mig på med sådana som du är att du inte fattar att om vi fortsätter med den här oansvariga invandringen kommer det bara leda till ökad polarisering, MER främlingsfientlighet, MER rasism. Och inte bara rasism från vita till "invandrare" (utomeuropeiska) som ni naiva vänster-extremister tror att det alltid handlar om. Vi snackar om rasism mellan invandrargrupper (araber/somalier/eritrianer). Invandrare är långt ifrån någon homogen grupp och de är i sanning oftare de största rasisterna. Dels mot svenskar, men framförallt mot andra etniska invandrande grupper. Med fler blandningar på mindre yta kommer fler konflikter uppstå. För att inte tala om de ekonomiska incitamenten......

Jag är så långt ifrån rasist man kan komma och det går aldrig förklara för någon blind massmedia-hjärntvättad 20-åring att begränsad invandring inte har NÅGONTING att göra med rasism per defintion. Det kan ha rasistiska förtecken, men det finns inget orsakssamband. Kan, som jag skrivit i tidigare trådar, vittna om den totala galenskapen som pågår och hur sjukvården går på knäna. Det är BARA politikernas fel, och absolut inte de invandrade individernas.

Alla vill att yxan ska gå, men ingen vill hålla i skaftet. Så är det på min arbetsplats, och säkerligen på många andras. Alla är rädda för att bli kallade rasister, få konsekvenser på jobbet. Men bakom kulisserna talar folk om vansinnet, om hur ohållbart det här är. Och alla försöker skyffla det under mattan. När sådana här spänningar byggs upp pyser inte luften ur bubblan långsamt, utan då exploderar den och då kan det gå åt vilket håll som helst.

Allt kan hända, och det oroar mig. När ska någon säga att vi kanske borde tänka på konsekvenserna av vad vi sysslar med, och då inte bara de positiva.

Jamen förlåt då, för att jag skrev fel, hjälpa på plats, hjälpa här. Typiskt besserwisser.

Det är en prioriteringsfråga, det vet du med. Jag tycker att man kan prioritera ned på massa andra områden i samhället för att hjälpa så många människor som möjligt. Du kanske har en liten poäng med biståndsbudgeten, det är inget bra att vi tar från den. Men försvaret hade vi kunnat ta bort helt. Det är fredstid, Sverige har inte varit i krig på flera hundra år och kommer inte vara det. Hörde att man köpte massa JAS. Förstår du hur många vi hade kunnat hjälpa om vi inte köpt dom?

Sen är jag personligen också beredd på att förlora en del av mina personliga fördelar med att bo i Sverige. Högre skatt går alldeles utmärkt, betalar gärna mer pengar för att hjälpa människor och då slipper jag tänka på det rent administrativt. Världen blir en bättre plats om vi inser att man kan röra sig och bo och arbeta och leva var man vill. Inskränkthet är aldrig bra. Mottagandet ska självklart vara så bra som möjligt och det är tråkigt när man får höra att det är dåligt men det är för att alla är rasister. Hade alla kommuner bara tagit sitt ansvar och släppt in folk hade man kunnat lägga ansvaret jämnt över befolkningen.

Men att vi ska ta emot många är en självklarhet. Väldigt få håller med er gnällspikar, de allra flesta röstade för ett humanitärt Sverige inte något stängt skitland. Jag är stolt över alla som röstade rätt, ni andra är fega egoistiska svin och försök inte gömma det bakom någon "det skapar motsättningar". Ja, det gör det för att de är rasister. De som kommer hit måste självklart utbildas i hur man behandlar människor om de kommer från svåra förhållanden där tortyr, våld m.m. varit självklarheter. Men vi måste hjälpa, inte dömma. Annars går vi en farlig väg....
Citera
2014-11-04, 11:47
Bannlyst
Hoppas ni är nöjda era jävla sossar. Se till nu att fixa bostäder åt dessa flyktingar men glöm inte alla andra ungdomar och familjer som också vill ja bostäder.
Citera
2014-11-04, 11:49
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Och en annan prognos:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5908570

En liten notering är att Sverige har 9.5 milj invånare. EU ca 505 miljoner.
Sveriges befolkningsandel av EU är 1,9%. Ändå får vi 12% av ansökningarna. Det trots att vi är nästan längs bort från de länder där majoriteten kommer ifrån.

Det är inte så konstigt när vi har ett så oerhört generöst bidragssamhälle och där alla som är (eller lyckas lura Migrationsverket att de är) syrier, eritrianer eller homosexuella gambianer automatiskt får PUT.

Dock har asylanströmningarna minskat en hel del de senaste veckorna. Från att ha legat på över 2000 per vecka under några månader så har nu asylansökningarna hamnat på runt 1500 per vecka. Detta är dock en väldigt hög siffra, men den relativa minskningen är markant.
Citera
2014-11-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anablakillen95
Lite bostadsbrist? Jag vet inte vilken sten du bor under men för att ens få en studentbostad måste du vänta flera år... Då ska vi inte ens tala om vanliga hyresrätter.

Sedan har vi jobb, vart hittar du dessa? Infödda svenskar som kan språket flytande får inget jobb men en arab som precis kommit till Sverige ska kunna få ett jobb?

Är du ett troll?

Räkna med att 99.9% av dessa 95 000 kommer leva på diverse bidrag och suga ut Sverige ännu mer.

Förstår inte varför det alltid måste vara sådana jävla överdrifter? Nej, 99,9% kommer INTE leva på bidrag, inte ens så länge. De allra flesta kommer finna arbete, i sinom tid. Det är en insats vi gör, klart det kommer kosta att få in dom på arbetsmarknaden. Men så småningom arbetar de och beter sig precis som alla andra, det går att se överallt bara man sticker ut huvudet i verkligheten.

Bostadsbristen är ett annat politiskt problem som inte har någonting med invandringen att göra. Självklart borde det byggas fler bostäder och det är mycket konstigt att det inte görs. Jag vill själv självklart att det ska byggas mer, men samtidigt med stor invandring. Det är väl inget konstigt? Men kom inte här och påstå att det är invandrarnas fel, för det är det verkligen inte. Det är politikerna som är dryga som inte bygger. Hur svårt kan det vara?

De får jobb, men det dröjer lite. Tills dess får vi hjälpa dem allt vi kan så de kommer in i samhället och bemöts på bästa sätt. Så småningom är de precis som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in