Citat:
Ursprungligen postat av
StrutharaId
Typiskt alla flashbackrasister att gå i taket för att vi har råd att hjälpa fler människor på plats. Visst är det lite bostadsbrist och det finns problem med integrationen men fattar ni inte att alla inte har det lika jävla bra som vi har det i Sverige? Förbannade egoister.
Jag hoppas det dyker upp fler asylboenden här i närheten snart.

Hjälpa på plats? Det är precis det vi inte gör. Uppenbarligen hjälper vi alldeles för få på plats, eftersom stora summor från biståndsbudgeten nu allokeras för att åtminstone upprätthålla nivån på asyl- och integrationsfrågans budgetdel. Tro mig, den delen av Sveriges totala kaka kommer bara öka. Ser du inte vad han skriver om kommunerna också? Kommunerna är inga oändliga depositionsplatser där hur många som helst kan bo, få plats och bara ha det härligt. Det krävs stora infrastruktursatsningar, möjligheter till dagvård, skola, sjukvård m.m.
Det jag stör mig på med sådana som du är att du inte fattar att om vi fortsätter med den här oansvariga invandringen kommer det bara leda till ökad polarisering, MER främlingsfientlighet, MER rasism. Och inte bara rasism från vita till "invandrare" (utomeuropeiska) som ni naiva vänster-extremister tror att det alltid handlar om. Vi snackar om rasism mellan invandrargrupper (araber/somalier/eritrianer). Invandrare är långt ifrån någon homogen grupp och de är i sanning oftare de största rasisterna. Dels mot svenskar, men framförallt mot andra etniska invandrande grupper. Med fler blandningar på mindre yta kommer fler konflikter uppstå. För att inte tala om de ekonomiska incitamenten......
Jag är så långt ifrån rasist man kan komma och det går aldrig förklara för någon blind massmedia-hjärntvättad 20-åring att begränsad invandring inte har NÅGONTING att göra med rasism per defintion. Det kan ha rasistiska förtecken, men det finns inget orsakssamband. Kan, som jag skrivit i tidigare trådar, vittna om den totala galenskapen som pågår och hur sjukvården går på knäna. Det är BARA politikernas fel, och absolut inte de invandrade individernas.
Alla vill att yxan ska gå, men ingen vill hålla i skaftet. Så är det på min arbetsplats, och säkerligen på många andras. Alla är rädda för att bli kallade rasister, få konsekvenser på jobbet. Men bakom kulisserna talar folk om vansinnet, om hur ohållbart det här är. Och alla försöker skyffla det under mattan. När sådana här spänningar byggs upp pyser inte luften ur bubblan långsamt, utan då exploderar den och då kan det gå åt vilket håll som helst.
Allt kan hända, och det oroar mig. När ska någon säga att vi kanske borde tänka på konsekvenserna av vad vi sysslar med, och då inte bara de positiva.