2014-11-04, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gorea
Det är klart dom vet vad dom röstar på. Reinfeldt och Löfven hamrade in budskapet långt mer än vad den med klenast intellekt kräver för att förstå. Reinfeldt höll ett stort tal i ämnet och Löfven hyllade honom för det öppet i debatter genom hela augusti och september.

Svenskarna VILL ha asylströmmar på hundratusentals människor varje år. Svenskar VILL ha tiggare i varje gatuhörn. Svenskarna röstar gång efter annan för precis den här utvecklingen.

Det kan väl inte ha gått någon människa förbi att både dom rödgröna såväl som alliansen tyckte att invandringsnivåerna 2014 inte är ett dugg problematiska, utan dessutom positiva då det är en långsiktig vinstaffär och fick gärna öka.

http://www.youtube.com/watch?v=CFf8fFBL2-M

"Sverige ska inte kännetecknas av enfald, utan av mångfald"
"Vi ska vara solidariska och ta emot dom med öppna armar, Sverige är det solidariska landet"
- Löfven

"Vi har kanske den mest öppna asyl- och migrationspolitik i hela den utvecklade världen"
"Det spelar alltså ingen roll vilka som är födda här, det här landet byggs av dem som kommer hit, och det har vi gjort möjligt"
-Reinfeldt

Sverige får vad svenskarna vill ha. Det är inte svårare än så

Du har FEL! Svenskar vill INTE ha denna invandring. Varför de röstar som de gör kan man fråga sig - kanske tycker att det finns viktigare frågor.
Citera
2014-11-04, 17:02
Medlem
Atnizs avatar
Detta håller ju för fan inte i längden, varken jobb eller bostäder finns. om 5 år så kommer alltså 10% av Sveriges befolkning att leva på bidrag? undrar vart skattepengarna går då?
Citera
2014-11-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
P4 hade ett repotage om de ökade volymerna som väntas komma i nästa är, inte ett
enda kritiskt ord hördes, utan det var bara trevligt och något som Sverige behövde i och med
dem stora pensionsavgångarna som väntas komma...

Ja, jag hörde också det. Man sa också att "Den som lyfter blicken utanför Sverige kan se förklaringen till de ökande flyktingströmmarna." Lite sådär underförstått att den som är kritisk inte har lyft blicken utan sitter och är inskränkt. Säkert ute på landsbygden också, lågutbildad.

Inga kritiska frågeställningar som kanske ja jag vet inte, varför Sverige ska vara så extrema i sitt mottagande och inte hålla samma nivå som övriga EU-länder?

En annan artikel: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6009541

Migrationsministern vill helst inte tvinga kommunerna att ta emot flyktingar. Men något måste göras för att vända trenden. Därför bjuder han nu in alla riksdagspartier utom Sverigedemokraterna till samtal om hur detta ska gå till. Moderaternas migrationspolitiska talesperson, Elisabeth Svantesson, delar gärna i samtal, men lägger ansvaret hos regeringen. Hon säger att Sverige har resurser att hjälpa.

– Jag ser att det är en utmaning, men det är också en möjlighet. Människor som flyr krig kan få skydd i Sverige och ska få det. Men den nya regeringen måste ta ett långsiktigt perspektiv. Det behövs om det här ska bli hållbart över tid.

---

Morgan Johansson kommer inte att gå Sverigedemokraterna till mötes och göra det svårare att få asyl i Sverige, även om det kommer 100 000 människor nästa år.

– Det är en hög siffra, men det är fortfarande bara ungefär en procent av Sveriges befolkning.
Citera
2014-11-04, 17:13
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Håller helt med bortsett från det sista stycket. Jag är välutbildad men att ta familjen och dra ser jag inte som ett alternativ. Vet inte vilken utbildnings du har men jag ör tveksam till hur svenskar står sig internationellt. Du får också betänka att många välutbildade sydeuropéer har spridit sig i Europa. De ligger ett steg före oss.

Av egen erfarenhet kan jag säga att svenskar står sig bra internationellt. Jag själv jobbar i Norge nu men har haft tanken på att åka till Australien eftersom Oslo blir värre och värre. Var där på resa en gång och blev väldigt bra bemött. Har enbart hört positiva berättelser därifrån. Dessutom har de inte samma kulturella självskadebeteende efter 2:a världskriget som våra Europeiska länder:
http://www.friatider.se/no-way-illegala-invandrare-inte-v-lkomna
http://www.friatider.se/piska-och-morot-ska-f-invandrare-l-mna-australien
Citera
2014-11-04, 17:14
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Ja, vad ska man säga. Det är ju helt vansinnigt och volymerna är fullständigt extrema. Hur fan kommer samhället ens fungera om bara fem-tio år? Inklusive anhöriginvandring så är det en miljon människor som kommer hit - till ett av världens mest välutvecklade välfärdssamhällen.

Man blir ju som sagt genuint orolig. Och som någon sa får man vara glad att man är utbildad och inte behöver stanna här.

Jag håller med dig känner också en stor oro över framtiden i Sverige.
Håller på att undersöka möjligheterna för en flytt från Sverige, ser ingen framtid i ett land där 87% vill ha mer invandring och ännu mer tiggeri. För det är väl så jag skall tolka siffrorna enligt MSM?
Citera
2014-11-04, 17:21
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Ja, jag hörde också det. Man sa också att "Den som lyfter blicken utanför Sverige kan se förklaringen till de ökande flyktingströmmarna." Lite sådär underförstått att den som är kritisk inte har lyft blicken utan sitter och är inskränkt. Säkert ute på landsbygden också, lågutbildad.

Inga kritiska frågeställningar som kanske ja jag vet inte, varför Sverige ska vara så extrema i sitt mottagande och inte hålla samma nivå som övriga EU-länder?

En annan artikel: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6009541

Migrationsministern vill helst inte tvinga kommunerna att ta emot flyktingar. Men något måste göras för att vända trenden. Därför bjuder han nu in alla riksdagspartier utom Sverigedemokraterna till samtal om hur detta ska gå till. Moderaternas migrationspolitiska talesperson, Elisabeth Svantesson, delar gärna i samtal, men lägger ansvaret hos regeringen. Hon säger att Sverige har resurser att hjälpa.

– Jag ser att det är en utmaning, men det är också en möjlighet. Människor som flyr krig kan få skydd i Sverige och ska få det. Men den nya regeringen måste ta ett långsiktigt perspektiv. Det behövs om det här ska bli hållbart över tid.

---

Morgan Johansson kommer inte att gå Sverigedemokraterna till mötes och göra det svårare att få asyl i Sverige, även om det kommer 100 000 människor nästa år.

Det är en hög siffra, men det är fortfarande bara ungefär en procent av Sveriges befolkning.

På ett år. Och med tanke på att Sverige lider av OECDs sämsta integration på arbetsmarknaden, bostadsbrist, kommuner som inte klarar av att ta emot fler och att flyktingströmmen som det ser ut nu ska öka och pågå i många år till, så är uttalanden ytterst begåvat.
Citera
2014-11-04, 17:24
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wohknows
Jag är och har inte varit den som på något sätt varit emot invandring till Sverige.

Men nu börjar jag faktiskt bli en aningen undrande och frågandes till detta.

HUR? Hur ska vi kunna ta emot 95000 människor? Ge dessa utbildning, bostad, utbildning och allt vad som behövs för att integrera dessa i samhället? Det finns ju varken jobb eller bostad för den vanliga svensken änns. Jag vet för att jag sitter just nu i situationen där jag är arbetssökande och bostadssökande. Bostadsmarknaden är helt åt helvete - om jag uttrycker mig milt sagt.

Antalet asylanter beräknas till 95 000. Sedan tillkommer ytterligare invandring. Inte minst anhöriginvandring. Jag har sett beräkningar på att vi kan förvänta oss ca 250 000 invandrare nästa år. Vi går mot en katastrof!
Citera
2014-11-04, 17:27
Medlem
KuKluxKlans avatar
Låt det välla in flyktingar. Systemet kommer att implodera.
Citera
2014-11-04, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atniz
Detta håller ju för fan inte i längden, varken jobb eller bostäder finns. om 5 år så kommer alltså 10% av Sveriges befolkning att leva på bidrag? undrar vart skattepengarna går då?

Men det är inga problem. Vi hittar på några nya skatter, moms och diverse avgifter som folket får betala.

Det ca 60% som dras in räcker inte. Vi höjer allt lite + några nya så klarar vi oss några år till.
Citera
2014-11-04, 17:28
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Med denna takt på invandringen blir det nog inbördeskrig i Sverige inom 10 år.

Nyliberalerna försökte en gång i tiden knäcka välfärdsstaten genom att utmana arbetar- och fackföreningsrörelsen politiskt. Det gick inte så bra. Nu knäcker nyliberalerna välfärden genom att ha fått socialdemokraterna att gå i bräschen för groteskt stor invandring och detta med någon slags humanistisk grund.

Undrar hur den liberala vänstern skall förstå detta, när det snart börjar brinna lite här och där och den socialstat de en gång i tiden värnade om för alltid är borta?

Det är synd om Sverige och det arbetande folket.
Citera
2014-11-04, 17:34
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Med denna takt på invandringen blir det nog inbördeskrig i Sverige inom 10 år.

Nyliberalerna försökte en gång i tiden knäcka välfärdsstaten genom att utmana arbetar- och fackföreningsrörelsen politiskt. Det gick inte så bra. Nu knäcker nyliberalerna välfärden genom att ha fått socialdemokraterna att gå i bräschen för groteskt stor invandring och detta med någon slags humanistisk grund.

Undrar hur den liberala vänstern skall förstå detta, när det snart börjar brinna lite här och där och den socialstat de en gång i tiden värnade om för alltid är borta?

Det är synd om Sverige och det arbetande folket.

Skönt att se att åtminstone NÅGON har fattat detta.
Citera
2014-11-04, 17:38
Medlem
FWIWs avatar
Finns det intresse av att i denna tråd sammanställa slutsatserna i rapporten som i dag släpptes av Migrationsverket för att skapa underlag för vidare diskussioner i en sammanfattande tråd? Tror det skulle kunna fungera som en bra sammanfattning för folk som inte har tid eller intresse av att sätta sig in rapporten.

Några faktum som rimligtvis bör framhållas:

(1) Missvisande prognos från föregående tillfälle (24 juli 2014) och återkommande uppräkningar:
Prognosen för antalet asylsökande justeras från 75 000 - 89 000 för 2014 till 81 000 - 84 000 med huvudscenario 83 000. För 2015 justeras samma siffra från 64 000 - 94 000 till 80 000 - 105 000 med huvudscenario 95 000.

(2) Justeringen innebär att det behövs ytterligare 20 000 boendeplatser. Redan i dag sitter drygt 10 000 människor utan boendeplats på asylboenden och den siffran kommer rimligtvis öka enligt Mikael Ribbenvik, ställföreträdande generaldirektör för Migrationsverket.

(3) I budgetpropositionen 2014/15:1 som Magdalena Andersson och S-regeringen la fram för utgiftsområde 8 (migration) så anslogs 17,4 miljarder för 2015, vilket var en ökning från 13,3 miljarder för 2014 och från 9,9 miljarder för 2013. På två år kommer alltså ytterligare 7,5 miljarder av våra gemensamma statsbudget föras över till kostnader för asylsökande.

(4) I Migrationsverkets rapport står (sid 63) att nuvarande budgetförslag för kostnader för migration inte kommer räcka. Istället behövs det ytterligare 673 miljoner för 2016, 2 351 miljoner extra för 2017 samt 4 258 miljoner extra 2018. Totalt alltså 7 282 miljoner (7,3 miljarder).

Fyll på med fler observationer.
Senast redigerad av FWIW 2014-11-04 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in