2014-11-04, 18:10
Medlem
RiverStyxs avatar
Ju fortare det går helt åt helvete desto bättre! Jag hoppas, och tror, att Migrationsverket underskattat antalet invällare igen, som de brukar göra, och att det blir ännu fler nästa år. Typ 150 K stycken.

Och att den röd-röda regeringen TVINGAR in dessa asylanter i de rikaste områdena i landet. Mitt bland alliansväljarna som trott de var fredade där vill jag ha negrer och araber så det står de fina daamerna upp i halsen! Täby, Danderyd, Vellinge, osv. Ju fler invällare där desto bättre! Give ém hell!
Citera
2014-11-04, 18:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Som flera redan påpekat så är det tydligen den här utveckling en majoritet av svenskarna vill se, så det är väl knappast förvånande att man öppnar dammluckorna ytterligare? Nu gäller det bara för de 87% som uppenbarligen röstat för detta att ta sitt ansvar och öppna både hjärtan, hem och plånböcker för att få det här att fungera!
Citera
2014-11-04, 18:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det är ju intressant att man skriver upp prognosen så kraftigt. Danskarna har ju aviserat att ökningstakten har minskat efter att Italien börjat ta fingeravtryck på alla båtflyktingar.
Man utgår nog från att i Sverige så kommer vi inte att bry oss om Dublinkonventionen längre.

Den samhällsomstörtande effekten av den förda politiken börjar snart närma sig nivåer där det både är etiskt, moralisk & folkrättsligt befogat att ta till vapen.
Citera
2014-11-04, 18:16
Medlem
remixutoheavens avatar
Hörde på radion att man ska skulle samla alla riksledamöter från alla partier utom!? SDs för att diskutera om hur man skall lösa denna stora anstormning. Tycker detta är sjukt att man utsluter SD som faktist har en någorlunda vettig plan på hur man ska bemöta den rådande invandringen. För detta kommer bara göra Sverige på fall, våra kära politiker tänker enbart kortsiktigt och det kommer få katastrofala konsekvenser i framtiden. År efter år kommer det komma 100.000 tals nya invandrare till Sverige och mina frågor är fortfarande, var ska dessa bo? Var ska de arbeta? Hur ska vi lösa detta två frågor? Invandring är bra, i ordnade former och dessa tider måste man verkligen sätta ner foten.

Vi har bland de högsta flyktingstormningarna i världen, alla kan verkligen inte komma till Sverige för då försvinner vi i avgrunden. Man måste pusha på att politiker ska få andra länder att ta emot också så att det blir en jämn fördelning. Detta måste ske nu och inte om ett eller två år!
Citera
2014-11-04, 18:24
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagedu
Tyvärr är alldeles för många svenskar fortfarande naiva och/eller präglas för mycket av aversion gentemot antingen rött eller blått. Frågan är om de kommer vakna upp och tröttna helt på BÅDE De Rödgröna och Alliansen innan det är för sent? Båda blocken turas ju om att förstöra det här landet.

Nej, det kommer de inte. Jag är övertygad om att kraschen mot botten började på allvar runt 2010 då alliansen lät mp bestämma över invandringspolitiken. Nu blir det bara värre.

Men Sverige är precis som missbrukarvården - enbart då den absoluta bottnen har slagits i kan uppvaknandet börja.
Citera
2014-11-04, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
När det gäller politik och ansvar för landet så skulle jag aldrig rösta på någon som tänker med fel organ.
Att ta ansvar för invandringspolitiken och bortse från att det kostar pengar, kräver resurser mm är ingen bra strategi varken för landet eller de som kommer hit.

all annan verksamhet som skola, infrastruktur, sjukvård, miljö, etc har en budgetram som man håller på. Min äldste pojks skola finns det inte skolböcker så att det räcker till hela klassen så vi är uppmanade att sälja kakor, panta flaskor, skänka pengar till klassen för pengarna är slut.
Min svärmor skulle fått en protes nu i höst men eftersom pengarna är slut i det landsting hon tillhör där man har en rambudget för upphandling måste hon vänta till andra sidan nyår innan hon kan komma i åtnjutande av sin benprotes.
När det gäller invandring så finns det inget tak på antal personer eller något budgettak eller ekonomisk ram som ska hållas.

Så som man kvoterar in oftast inte den bäste så verkar det som att man vill att länder so Sverige ska saktas ner och hamna några nivåer neråt så man blir mer jämlika med andra u länder.

Kanske har det med jämlikhet att göra. Man vet att det tar längre tid för uländer att hinna ikapp så då får vi dra ner oss några nivåer.
Citera
2014-11-04, 18:29
Medlem
Arngrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Draper
Helt otroligt hur detta inte uppmärksammas mer i media. Med tanke vilka ökade kostnader och problem det innebär så borde Svt redan haft en följetång kring det här. Var är debatten och hur informeras svenska folket om denna jätteförändring för vårt land? SKANDAL!!!

Håller med. Nyheten har plockats ned från topp-positionerna på slaskpressens förstasidor. DN listar den inte ens som en av dagens toppnyheter. Jag har inte sett några uttalanden från vår statsminister, vice statsminister eller migrationsminister. Som medborgare undrar man ju ängsligt hur f-n vi ska kunna klara av detta. Man kan nästan få för sig att media inte vill att gemene man ska förstå vad som håller på att hända.
Citera
2014-11-04, 18:30
Medlem
blofeld88s avatar
När förvandlades det här landet till att bli nåt hjälpa vuxendagis, var det 1968 som var spiken i kistan? Sverige är som livets ord, en stor hjärntvättad sekt. Om någon muslim skulle kidnappa en svensk, skära huvudet av honom, filma allt och lägga ut på nätet i styfte att stödja IS skulle vi demonstrera mot rasism samma dag. Fy fan vad jag är trött på det här.

OT, hur ska vi betala för skiten?
Citera
2014-11-04, 18:31
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeld88
När förvandlades det här landet till att bli nåt hjälpa vuxendagis, var det 1968 som var spiken i kistan?

Nej, det röstades om mångkultur 1975. Palme var transvestiten bakom rodret.

Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Hörde på radion att man ska skulle samla alla riksledamöter från alla partier utom!? SDs för att diskutera om hur man skall lösa denna stora anstormning. Tycker detta är sjukt att man utsluter SD som faktist har en någorlunda vettig plan på hur man ska bemöta den rådande invandringen. För detta kommer bara göra Sverige på fall, våra kära politiker tänker enbart kortsiktigt och det kommer få katastrofala konsekvenser i framtiden. År efter år kommer det komma 100.000 tals nya invandrare till Sverige och mina frågor är fortfarande, var ska dessa bo?

Det var på rapport också. Först berättades det att volymerna kommer höjas, och sedan klart och tydligt att Sverigedemokraterna är enda oppositionsparti. Dags att börja följa tråden om SD i opinionsundersökningar inför annalkande nyval.
Senast redigerad av MadScientist 2014-11-04 kl. 18:35.
Citera
2014-11-04, 18:34
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Draper
Helt otroligt hur detta inte uppmärksammas mer i media. Med tanke vilka ökade kostnader och problem det innebär så borde Svt redan haft en följetång kring det här. Var är debatten och hur informeras svenska folket om denna jätteförändring för vårt land? SKANDAL!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Arngrip
Håller med. Nyheten har plockats ned från topp-positionerna på slaskpressens förstasidor. DN listar den inte ens som en av dagens toppnyheter. Jag har inte sett några uttalanden från vår statsminister, vice statsminister eller migrationsminister. Som medborgare undrar man ju ängsligt hur f-n vi ska kunna klara av detta. Man kan nästan få för sig att media inte vill att gemene man ska förstå vad som håller på att hända.

Ja, finns det något riksmedium som tillåter debatt i frågan på sin webbplats?

Nåväl, på Svenska Yle tar man gärna emot kommentarer från rikssvenska läsare. Håll god ton bara, så publiceras era inlägg säkert.

Rekordantal asylsökande väntas till Sverige
http://svenska.yle.fi/artikel/2014/11/04/rekordantal-asylsokande-vantas-till-sverige
Senast redigerad av Ördög 2014-11-04 kl. 18:37.
Citera
2014-11-04, 18:39
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Nej, det röstades om mångkultur 1975. Palme var transvestiten bakom rodret.

Det var på rapport också. Först berättades det att volymerna kommer höjas, och sedan klart och tydligt att Sverigedemokraterna är enda oppositionsparti. Dags att börja följa tråden om SD i opinionsundersökningar inför annalkande nyval.

Sverigedemokraterna har ju varit det enda oppositionspartiet sen de kom in i riksdagen. Dock är den stora frågan kan SD själva med viss mån att klara av att få till ett nyval?
Citera
2014-11-04, 18:41
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyclop
Håller fullständigt med dig- skall det barka åt skogen skall det göra det med besken!

Då kommer man att skylla på den gamla regeringen eller vita män, inte invandringen. De kommer aldrig erkänna. De kommer att sjunka med en skylt: "jag iaf inte rasist."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in