2014-07-25, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lillafingret
Samt de som lämnar Sverige frivilligt får en fin bonus på 30k har jag för mig;

https://www.youtube.com/watch?v=nVYQMmAyBuI

Är inte beredd på att gift på det men mitt minne brukar vara bra.

Stämmer bra det:

Citat:
Bidraget består av resekostnader från Sverige och kontanter för att du ska klara den första tiden i hemlandet. Du kan högst få 10 000 kronor för varje vuxen person och högst 5 000 kronor för varje barn under 18 år. En familj kan sammanlagt få högst 40 000 kronor i kontanter.

Du kan få bidrag för resa med flyg, tåg, buss eller egen bil.

Källa: http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Atervandring/Frivillig-atervandring.html
Citera
2014-07-25, 20:31
Medlem
RiverStyxs avatar
Bomben briserade men nästan ingen märkte av det. Konsekvensanalysen lyser med sin frånvaro.
Citera
2014-07-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Bomben briserade men nästan ingen märkte av det. Konsekvensanalysen lyser med sin frånvaro.

Att Migrationsverket behöver 10 miljarder år 2014-2015 för att klara av sin verksamhet, samt risk för en total kollaps av asylsystemet från och med år 2017 var inte värt att rapportera.
Citera
2014-07-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
. . . . . . . . .

Min kommentar kring det hela är att detta är ett vansinne och att de enda vi svenskar kan göra är att markera med valsedeln om några veckor i September. Politikerna kommer bråka om vi ska ha 33 % i skatt eller 32,9 % i skatt.. men den viktiga frågan är.. vill du bo i Sverige eller i Afghanistan/Somalia/Eritrea..? etc. Skattesatsen kan vi diskutera när vi kommit fram till att vi vill bo i Sverige..
Bra tanke!

Ingen utom SD kommer, i valdebatterna, att nämna kostnaderna eller antalet nyanlända/år, som kan fylla en medelstor stad med totala främlingar!
Varthän byggs den staden? Har vi börjat projektera för den? Översiktsplaner? Detaljplaner? Miljöprövningar? Remissinstanser? Infrastruktur?
Citera
2014-07-25, 21:49
Medlem
Jag roade mig med att gå in på migrationsverkets sida för kolla aktuell statestik.

Och siffrorna ser lite konstiga ut. Men man får väl lita på dem.

Summerat är att antal asylökande ökar kraftigt. Nästan dubblerat. Anhörig ökar en aning. från 35 till 40.0000 i år. (prognos). Arbetskraftsinvandring minskar. vilket den gjort senare år.

Totalt tror jag vi hamnar runt 130.000 till 150.000 i år jämfört med 110.000 förra året.

Det är ännu inte en bomb. Däremot en kraftigt ökad kostnad för Sverige då arbetskraftsinvandring (som är den mest lönsammaste invandringen) minskar, medan människor som kommer behöva flera års stöd ökar.

Någon annan grupp i samhället kommer få ta denna kostnad och smäll. Antagligen en grupp som redan ligger ner. Arbetslösa, sjuka, pensionärer och unga. "Mainstream Svensson" vågar inget parti röra.
Senast redigerad av batteridrift 2014-07-25 kl. 22:01.
Citera
2014-07-25, 23:04
Medlem
leinblads avatar
När jag prtar med vissa av mina invandrade vänner så pratar dom om att dom kände sig utanför.
Även fast dom pratar språket bra har gått i skolan och senare jobbat så HAR som känt sig utanför, jag har faktiskt aldrig riktigt kunna förstå.

Jag har sagt till dom och menat det att jag tycker dom hör hemma här och är svenskar, dom är trots allt födda här, det är deras hem.

Men sista åren det svängt 180.

Nu är det jag som inte känner mig hemma när jag går i köpcentrum och i princip är den enda vita, jag går ner och badar och det är det är jag som sticker ut med mitt vita skin.

Folk jag pratar med förstår inte vad jag säger.

Men det är väll bara att fortsätta knega på. Får hoppas Fredrik trivs ute i Täby!
Citera
2014-07-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Enl. Merit Wager har bifallsprocenten ökat till nära 60 procent ( jan-jun 2014).

http://meritwager.wordpress.com/2014/07/24/migrationsverkets-prognos-for-2014-uppemot-90-000-asylsokande/
Suck. Ja, det är väl Syrien-PUT som drar upp. Tydligen är det dock så att allt fler hela familjer kommer direkt istället för att ett ankare skickas före, så i bästa fall dämpas anhöringinvandringen något.
Citera
2014-07-25, 23:47
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vet inte om det redan sagts men 100.000 Irakier är ju på väg hit.
Citera
2014-07-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guliver
På vilket sätt drabbas arbetarklassen hårdare?

Jag hoppas att Åland har ett generöst flyktingmottagande!

Är dom rasister annars?
Citera
2014-07-26, 00:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det känns sannerligen som det är en explosion av massinvandringen på gång. Det handlar om en fördubbling (från redan extrema nivåer) på några få år, samt en kurva som pekar någonstans rakt upp i skyn.

Vi lär få stora problem i Sverige framöver (har det redan) om det ska komma 2000-3000 analfabeter per vecka till landet och få försörjning. Krävs upp mot 2000 färdigställda lägenheter per månad (!) vilket är helt orimliga och astronomiska tal för ett land som Sverige. Alternativet är att migrationsverket dammsuger varenda hotell och stugby som de kan komma över, vilket är det som sker nu. Det tecknas avtal om flera dussin stora boenden per vecka (!) vilket asylkyngar som Bert Karlsson gnuggar händerna för. Inga granskningar sker, bara att pumpa in pengarna.

Allt handlar om att se till att INTE Sverigedemokraternas (förnuftiga) mantra om att hjälpa på plats i stället får något rum. Detta som i stort sett samtliga andra länder redan övergått till. Sverige är bisarrt katastrofalt i nuläget.

Orsaken till att vi är där vi är:
- Reinfeldts chock-hat mot SD, att göra allt tvärtemot trots att det sjuder ute i M-regionerna
- Den fullkomligt bisarra migrationsöverenskommelsen med MP
- Det bisarra beslutet att ge alla Syrier permanent uppehållstillstånd, i kombination med världens slappaste ID-kontroll vilket gör att hela 3:e-världens befolkning just nu är "Syrier som flyr till just Sverige"
Citera
2014-07-26, 00:23
Medlem
Jag tror att det var en könsneutral neutronbomb, som raderade livet, själen och geisten, men lämnade kulisserna någorlunda intakta.
Citera
2014-07-26, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det känns sannerligen som det är en explosion av massinvandringen på gång. Det handlar om en fördubbling (från redan extrema nivåer) på några få år, samt en kurva som pekar någonstans rakt upp i skyn.

Vi lär få stora problem i Sverige framöver (har det redan) om det ska komma 2000-3000 analfabeter per vecka till landet och få försörjning. Krävs upp mot 2000 färdigställda lägenheter per månad (!) vilket är helt orimliga och astronomiska tal för ett land som Sverige. Alternativet är att migrationsverket dammsuger varenda hotell och stugby som de kan komma över, vilket är det som sker nu. Det tecknas avtal om flera dussin stora boenden per vecka (!) vilket asylkyngar som Bert Karlsson gnuggar händerna för. Inga granskningar sker, bara att pumpa in pengarna.

Allt handlar om att se till att INTE Sverigedemokraternas (förnuftiga) mantra om att hjälpa på plats i stället får något rum. Detta som i stort sett samtliga andra länder redan övergått till. Sverige är bisarrt katastrofalt i nuläget.

Orsaken till att vi är där vi är:
- Reinfeldts chock-hat mot SD, att göra allt tvärtemot trots att det sjuder ute i M-regionerna
- Den fullkomligt bisarra migrationsöverenskommelsen med MP
- Det bisarra beslutet att ge alla Syrier permanent uppehållstillstånd, i kombination med världens slappaste ID-kontroll vilket gör att hela 3:e-världens befolkning just nu är "Syrier som flyr till just Sverige"

Den verkliga anledningen är ju den totala upplösningen av välfärdsstaten och ett särpräglat klassamhälle. Det dröjer inte många decennier innan vi är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in