2013-05-14, 21:53
Medlem
B-Dawks avatar
Inget officiellt är släppt än men imorgon ska SCEE hålla ett event där de ska fira att Gran Turismo fyller 15 år: http://www.gran-turismo.com/gb/15th/

Jag hittar två saker som tyder på att Gran Turismo 6 är på väg. Det ena är trailern: http://www.youtube.com/watch?v=2EM1wdfgsMs
I slutet blinkar siffrorna 1-5 fram och slutar med Gran Turismo _ .

Det andra är denna sidan: http://www.gran-turismo.com/us/news/?t=gt6

Att det ens finns en sida med det namnet tyder på att något är på gång.

Vad tror vi i så fall om GT6? Kommer det både till PS3 och PS4 eller kommer det vara enbart för PS4?
Citera
2013-05-15, 20:34
Medlem
B-Dawks avatar
Infon är släppt och det vi vet är att GT6 kommer till Playstation 3 någon gång runt jul.

Lite fler banor och lite fler bilar kommer att finnas tillgängliga. Inga större förändringar där. Förhoppningsvis är alla bilar nu "premium", det är dock oklart än så länge.

Ny fysikmotor med uppdatering kring hur stötdämpare, aerodynamik och däcken uppför sig.

Mycket mer fick vi inte veta idag utan de ville spara en del till E3 som ligger runt hörnet.

Troligen får vi vänta några år då innan ett Gran Turismo kommer optimerat till PS4. Möjligen att de portar över detta men det kommer ju då långt ifrån vara optimerat för PS4:an.
Citera
2013-05-17, 10:57
Medlem
schlafhunds avatar
Kändes väldigt otippat. Polyphony Digital brukar ju ta sin tid med GT men väldigt välkomna nyheter är det dock! Själv hade jag föreställt mig ett tag efter PS4-release (2014, 2015 (?)) eller som en release titel men det blir alltså Q4 2013 till PS3. Nu fanns det planer på någon slags PS4-version också men vi får väl se vad som händer...

Ett demo kommer i Juli till PS Store som inkluderar Silverstone Circuit och dessa bilar. (* = Ny)

Summering av information:

Hoppas också som du säger att de har uppgraderat mer bilar till "Premium". Att alla skulle vara "Premium" känns inte troligt men hoppas verkligen att de har utökat "premiumgaraget" så att säga. Minns många bilar från GT5 jag tycker helt klart var värdiga "Premium" status. Ser fram emot GT6!

Mer information senare under året till E3 & Gamescom.

All information samt screenshots på bilarna inkluderade i demot och Silverstone finns här.
Citera
2013-05-22, 15:51
Medlem
Multi Device Compatibility
• PlayStation®
• Smart Phone
• Tablet
• PC

Själv går jag i tankarna att köpa en samsung s4 och det vore mycket intressant om jag kunde köra gt6 på telefonen också, även om jag helst av allt kör med min Logitech G27 och Turtle Beach headset.

Jag hoppas också att de verkligen har förbättrat ljudet på bilarna, det anser jag är bland det viktigaste på en bil, man använder för det mesta vara två sinnen när man kör bil (iaf i ett tv-spel) och det är synen och hörseln. I GT5 var ljudet från de flesta bilar kasst, man vill höra ett äkta morr från en Dodge Viper, inte en dammsugare...

Jag ska i vilket fall köpa GT6 till PS3 eftersom jag är en inbiten GT5 fantast.
Citera
2013-05-22, 20:07
Medlem
Fhitals avatar
Värst vad snabba dom var denna gången. GT5 tog ju sin tid ...så att säga
Citera
2013-05-27, 20:59
Medlem
REALINs avatar
Tror inte man kan köra på andra enheter än PS3 men däremot ska dom expandera mycket mer till tablets mm så att du kan göra det mesta förutom att köra.

Hade helst hoppats på att GT6 kom nästa år till PS4 only istället. Det här känns mer som en uppgradering av GT5. Vill inte spela mer på PS3 när PS4 kommer...
Citera
2013-06-15, 13:23
Medlem
CommonKnowledges avatar
Gran Turismo 6 to Get Updated Engine Sounds, AI, & More:
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-6-engine-sounds/
Citera
2013-07-02, 10:20
Medlem
fuskarens avatar
Demot skulle komma ut idag, men jag kan inte hitta det. Kommer det inte till svenska psn?
Edit: Det kom upp nu
Senast redigerad av fuskaren 2013-07-02 kl. 10:30.
Citera
2013-07-02, 14:33
Medlem
B-Dawks avatar
Testade en liten stund i förmiddags och vissa förändringar märks av.

Tex kränger bilen på ett mer verkligt sätt. Dock skulle jag vilja ha fler bilar att testa för att kunna jämföra och se hur de olika bilarna uppför sig. Ljudet säger jag inget om förrän jag testat hela spelet.
Citera
2013-08-05, 19:49
Medlem
Håller med, känns som bilen kränger mer, ger lite mer realistisk känsla. Blir spännande se hur andra bilar
beter sig med. Skulle vilja somna och vakna när det kommer!!! Orkar snart inte vänta längre
Citera
2013-08-06, 16:20
Medlem
Kommer det vara realistiska skador?
Citera
2013-10-12, 21:09
Medlem
Varför kan jag inte hitta demot på ps store? Någon med samma problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in