2013-05-14, 21:53
Medlem
B-Dawks avatar
Inget officiellt r slppt n men imorgon ska SCEE hlla ett event dr de ska fira att Gran Turismo fyller 15 r: http://www.gran-turismo.com/gb/15th/

Jag hittar tv saker som tyder p att Gran Turismo 6 r p vg. Det ena r trailern: http://www.youtube.com/watch?v=2EM1wdfgsMs
I slutet blinkar siffrorna 1-5 fram och slutar med Gran Turismo _ .

Det andra r denna sidan: http://www.gran-turismo.com/us/news/?t=gt6

Att det ens finns en sida med det namnet tyder p att ngot r p gng.

Vad tror vi i s fall om GT6? Kommer det bde till PS3 och PS4 eller kommer det vara enbart fr PS4?
Citera
2013-05-15, 20:34
Medlem
B-Dawks avatar
Infon r slppt och det vi vet r att GT6 kommer till Playstation 3 ngon gng runt jul.

Lite fler banor och lite fler bilar kommer att finnas tillgngliga. Inga strre frndringar dr. Frhoppningsvis r alla bilar nu "premium", det r dock oklart n s lnge.

Ny fysikmotor med uppdatering kring hur sttdmpare, aerodynamik och dcken uppfr sig.

Mycket mer fick vi inte veta idag utan de ville spara en del till E3 som ligger runt hrnet.

Troligen fr vi vnta ngra r d innan ett Gran Turismo kommer optimerat till PS4. Mjligen att de portar ver detta men det kommer ju d lngt ifrn vara optimerat fr PS4:an.
Citera
2013-05-17, 10:57
Medlem
schlafhunds avatar
Kndes vldigt otippat. Polyphony Digital brukar ju ta sin tid med GT men vldigt vlkomna nyheter r det dock! Sjlv hade jag frestllt mig ett tag efter PS4-release (2014, 2015 (?)) eller som en release titel men det blir allts Q4 2013 till PS3. Nu fanns det planer p ngon slags PS4-version ocks men vi fr vl se vad som hnder...

Ett demo kommer i Juli till PS Store som inkluderar Silverstone Circuit och dessa bilar. (* = Ny)

Summering av information:

Hoppas ocks som du sger att de har uppgraderat mer bilar till "Premium". Att alla skulle vara "Premium" knns inte troligt men hoppas verkligen att de har utkat "premiumgaraget" s att sga. Minns mnga bilar frn GT5 jag tycker helt klart var vrdiga "Premium" status. Ser fram emot GT6!

Mer information senare under ret till E3 & Gamescom.

All information samt screenshots p bilarna inkluderade i demot och Silverstone finns hr.
Citera
2013-05-22, 15:51
Medlem
Multi Device Compatibility
PlayStation
Smart Phone
Tablet
PC

Sjlv gr jag i tankarna att kpa en samsung s4 och det vore mycket intressant om jag kunde kra gt6 p telefonen ocks, ven om jag helst av allt kr med min Logitech G27 och Turtle Beach headset.

Jag hoppas ocks att de verkligen har frbttrat ljudet p bilarna, det anser jag r bland det viktigaste p en bil, man anvnder fr det mesta vara tv sinnen nr man kr bil (iaf i ett tv-spel) och det r synen och hrseln. I GT5 var ljudet frn de flesta bilar kasst, man vill hra ett kta morr frn en Dodge Viper, inte en dammsugare...

Jag ska i vilket fall kpa GT6 till PS3 eftersom jag r en inbiten GT5 fantast.
Citera
2013-05-22, 20:07
Medlem
Fhitals avatar
Vrst vad snabba dom var denna gngen. GT5 tog ju sin tid ...s att sga
Citera
2013-05-27, 20:59
Medlem
REALINs avatar
Tror inte man kan kra p andra enheter n PS3 men dremot ska dom expandera mycket mer till tablets mm s att du kan gra det mesta frutom att kra.

Hade helst hoppats p att GT6 kom nsta r till PS4 only istllet. Det hr knns mer som en uppgradering av GT5. Vill inte spela mer p PS3 nr PS4 kommer...
Citera
2013-06-15, 13:23
Medlem
CommonKnowledges avatar
Gran Turismo 6 to Get Updated Engine Sounds, AI, & More:
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-6-engine-sounds/
Citera
2013-07-02, 10:20
Medlem
fuskarens avatar
Demot skulle komma ut idag, men jag kan inte hitta det. Kommer det inte till svenska psn?
Edit: Det kom upp nu
Senast redigerad av fuskaren 2013-07-02 kl. 10:30.
Citera
2013-07-02, 14:33
Medlem
B-Dawks avatar
Testade en liten stund i frmiddags och vissa frndringar mrks av.

Tex krnger bilen p ett mer verkligt stt. Dock skulle jag vilja ha fler bilar att testa fr att kunna jmfra och se hur de olika bilarna uppfr sig. Ljudet sger jag inget om frrn jag testat hela spelet.
Citera
2013-08-05, 19:49
Medlem
Hller med, knns som bilen krnger mer, ger lite mer realistisk knsla. Blir spnnande se hur andra bilar
beter sig med. Skulle vilja somna och vakna nr det kommer!!! Orkar snart inte vnta lngre
Citera
2013-08-06, 16:20
Medlem
Kommer det vara realistiska skador?
Citera
2013-10-12, 21:09
Medlem
Varfr kan jag inte hitta demot p ps store? Ngon med samma problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in