Inget officiellt r slppt n men imorgon ska SCEE hlla ett event dr de ska fira att Gran Turismo fyller 15 r: http://www.gran-turismo.com/gb/15th/
Jag hittar tv saker som tyder p att Gran Turismo 6 r p vg. Det ena r trailern: http://www.youtube.com/watch?v=2EM1wdfgsMs
I slutet blinkar siffrorna 1-5 fram och slutar med Gran Turismo _ .
Infon r slppt och det vi vet r att GT6 kommer till Playstation 3 ngon gng runt jul.
Lite fler banor och lite fler bilar kommer att finnas tillgngliga. Inga strre frndringar dr. Frhoppningsvis r alla bilar nu "premium", det r dock oklart n s lnge.
Ny fysikmotor med uppdatering kring hur sttdmpare, aerodynamik och dcken uppfr sig.
Mycket mer fick vi inte veta idag utan de ville spara en del till E3 som ligger runt hrnet.
Troligen fr vi vnta ngra r d innan ett Gran Turismo kommer optimerat till PS4. Mjligen att de portar ver detta men det kommer ju d lngt ifrn vara optimerat fr PS4:an.
Kndes vldigt otippat. Polyphony Digital brukar ju ta sin tid med GT men vldigt vlkomna nyheter r det dock! Sjlv hade jag frestllt mig ett tag efter PS4-release (2014, 2015 (?)) eller som en release titel men det blir allts Q4 2013 till PS3. Nu fanns det planer p ngon slags PS4-version ocks men vi fr vl se vad som hnder...
Ett demo kommer i Juli till PS Store som inkluderar Silverstone Circuit och dessa bilar. (* = Ny)
Acura NSX 91
*Alfa Romeo TZ3 Stradale 11
*Alpine A110 1600S 68
*Audi Sport quattro S1 Rally Car 86
Ferrari 458 Italia 09
*Ferrari Dino 246 GT 71
Ford GT 06
*KTM X-BOW R 12
Lamborghini Countach LP400 74
*Light Car Company Rocket 07
McLaren MP4-12C 10
*Mercedes-Benz SLS AMG GT3 11
Nissan 370Z (Z34) (GT Academy Version) 08
Nissan 370Z Tuned Car (GT Academy Version) 08
Nissan GT-R Black edition (GT Academy Version) 12
*Nissan GT-R Nismo GT3 N24 Schulze Motorsport
Nissan Leaf G (GT Academy Version)
*Tesla Motors Model S Signature Performance 12
Toyota 86 GT 12
Summering av information:
Summary of new Gran Turismo 6 features announced by Kazunori Yamauchi:
New Game Engine
Refactoring
Compact, nimble operation
Flexible expandability
A new rendering engine that pushes the limits of the PS3
New Physics Engine
New suspension and kinematics model
New tyre model
New aerodynamics model
Technical partnership with Yokohama Rubber and KW Automotive
1200 Cars, abundant custom parts, and on-going DLC
From historic cars to the latest racing cars, the game contains a total of 1200 cars.
Multiple aerodynamic parts and custom wheels will be available for almost all cars.
Players can create their own personalised custom car in the game.
Cars will be continually added online
33 locations, 71 layouts
33 Locations and 71 layouts will be provided from day1 (7 more locations and 19 more layouts than GT5)
More new tracks will continue to be provided online
New Course Maker
Massive scenery spanning several tens of square kilometers
A new course generation algorithm
Community/Club/Race Organizer
Players can form their own communities
Various community levels from local and domestic to global
Players themselves can create and manage their own online events
New User Interface
Balancing directional key operation and touch operation
Quick response
Shortening of loading times
Multi Device Compatibility
PlayStation
Smart Phone
Tablet
PC
At the same time as the PS3 version of GT6 the Real Driving Simulator launches, a mobile version and web application version of GT6, will be created to enjoy Gran Turismos massive community space.
Real/Virtual "Edge Effect" Activity
A variety of "Edge Effects", the chemical reactions between the real world and the virtual world for which the Gran Turismo series is famous, are also planned for GT6. Exciting collaborations between various automotive manufacturers and collaborations with brands crossing different industries will be revealed gradually across the next six months.
Hoppas ocks som du sger att de har uppgraderat mer bilar till "Premium". Att alla skulle vara "Premium" knns inte troligt men hoppas verkligen att de har utkat "premiumgaraget" s att sga. Minns mnga bilar frn GT5 jag tycker helt klart var vrdiga "Premium" status. Ser fram emot GT6!
Mer information senare under ret till E3 & Gamescom.
All information samt screenshots p bilarna inkluderade i demot och Silverstone finns hr.
Multi Device Compatibility
PlayStation
Smart Phone
Tablet
PC
Sjlv gr jag i tankarna att kpa en samsung s4 och det vore mycket intressant om jag kunde kra gt6 p telefonen ocks, ven om jag helst av allt kr med min Logitech G27 och Turtle Beach headset.
Jag hoppas ocks att de verkligen har frbttrat ljudet p bilarna, det anser jag r bland det viktigaste p en bil, man anvnder fr det mesta vara tv sinnen nr man kr bil (iaf i ett tv-spel) och det r synen och hrseln. I GT5 var ljudet frn de flesta bilar kasst, man vill hra ett kta morr frn en Dodge Viper, inte en dammsugare...
Jag ska i vilket fall kpa GT6 till PS3 eftersom jag r en inbiten GT5 fantast.
Testade en liten stund i frmiddags och vissa frndringar mrks av.
Tex krnger bilen p ett mer verkligt stt. Dock skulle jag vilja ha fler bilar att testa fr att kunna jmfra och se hur de olika bilarna uppfr sig. Ljudet sger jag inget om frrn jag testat hela spelet.
Hller med, knns som bilen krnger mer, ger lite mer realistisk knsla. Blir spnnande se hur andra bilar
beter sig med. Skulle vilja somna och vakna nr det kommer!!! Orkar snart inte vnta lngre
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!