2013-05-20, 11:54
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Något som tyder på att det nog inte bara är inbildning:
Citat:
As Reuters reported in 2006:

A new study has found a “substantial” drop in U.S. men’s testosterone levels since the 1980s, but the reasons for the decline remain unclear. This trend also does not appear to be related to age.

The average levels of the male hormone dropped by 1 percent a year, Dr. Thomas Travison and colleagues from the New England Research Institutes in Watertown, Massachusetts, found. This means that, for example, a 65-year-old man in 2002 would have testosterone levels 15 percent lower than those of a 65-year-old in 1987. This also means that a greater proportion of men in 2002 would have had below-normal testosterone levels than in 1987.

...

Men’s Health wrote in 2007:

In the summer of 2006, Travison attended an Endocrine Society meeting where another researcher, Antti Perheentupa M.D., Ph.D., from the University of Turku, in Finland, presented evidence of a similar decline. The Finnish results suggested the change was happening among younger men, too. A man born in 1970 had about 20 percent less testosterone at age 35 than a man of his father’s generation at the same age. “When I saw another group reproducing our results,” says Travison, “that was convincing to me that we were seeing a true biological change over time, as opposed to just some measurement error.”
http://www.globalresearch.ca/health-and-the-environment-testosterone-levels-fall-worldwide/30129

Sen finns det en massa kulturella faktorer, som feminism och allmän passivisering.
Mycket intressant utveckling detta. Jag tror det kommer få större konsekvenser än feministerna anar, då kvinnor rent naturligt attraheras av män som just uppvisar typiska "testosteronbeteenden". Detta kommer leda till lägre barnafödande till följd av att kvinnorna helt enkelt väljer att vara utan än att bilda familj med en man hon inte attraheras av. Kvinnor tycks kunna acceptera en sådan framtid i högre grad än män, vilket förmodligen kommer leda till att vi ser större frustration från männens sida, vilket i stort sett kan leda till vad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Jag har inga problem med dagens män, de är lättare att prata med, lättare samarbeta med och klart lättare umgås med som vänner utan att en massa undermeningar av sexuell natur ideligen ska komma i vägen, de har en klart ökad självmedvetande, reflektionsförmåga i positiv mening och tar ansvar för sina egna kottar och sitt eget själsliv.
Kryllar av sympatiska och fina snubbar överallt tycker jag.
Så tror bara det är ni antigubbar på FB som inte klarar av utvecklingen och att kvinnor tar för sig där ute, som har detta problem.
Min teori...men jag är ju feminist...och it's a feminists world out there..
Man ska INTE mixtra med naturens ordning, det kan få förödande effekter. Och sedan det sista argumentet kan även vändas och användas mot dig själv som feminist; du klarar inte av att män tar för sig.
Citera
2013-05-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva

Man ska INTE mixtra med naturens ordning, det kan få förödande effekter. Och sedan det sista argumentet kan även vändas och användas mot dig själv som feminist; du klarar inte av att män tar för sig.

Det är bara det lilla kruxet ser du att vi är naturen. Allt vi gör är i naturens ordning.
Citera
2013-05-20, 12:35
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Det är bara det lilla kruxet ser du att vi är naturen. Allt vi gör är i naturens ordning.
Så att göra t.ex. genmodifierade grödor, att utrota djur och växter, och att låta kärnkraftverk läcka ut radioaktivt avfall, är naturligt?

Människan skiljer sig från djuren på så vis att vi kan tänka och resonera oss fram till olika saker. Även om naturen skapat oss så, är det inte så optimalt att vi håller på och experimenterar, än mindre för någon jävla ideologis skull. Naturen kan plötsligt slå tillbaka, och då är vi hyfsat körda.
Citera
2013-05-21, 19:38
Medlem
Herr.Vakens avatar
för att dom uppfostrades av kvinnor, antagligen. dom uppfostrades av kvinnor eller feminister/omanliga pappor.
Citera
2013-05-21, 21:17
Medlem
Dalarans avatar
http://www.youtube.com/watch?v=LkxIJJI37bQ

Om någon har en timme att döda kan jag rekommendera denna dokumentär från 1993. För att summera upp dokumentären för de som inte vill se: vårt vatten och andra vardagliga saker (t.ex. plast) innehåller skadliga ämnen som xenostreogener och bisphenol A som leder till minskad testosteronhalt hos män och andra djur. Alligatorer i vissa sjöar i USA föds som hermafroditer och med betydligt mindre penis än normalt och vissa fiskar som fötts som hanar byter nästan kön för de får i sig för mycket kvinnligt hormon. Dessa skadliga ämnen finns i vattnet vi dricker, duschar i m.m.

Anklagelser om att jag är en foliehatt välkomnas
Citera
2013-05-22, 11:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
för att dom uppfostrades av kvinnor, antagligen. dom uppfostrades av kvinnor eller feminister/omanliga pappor.
Jag röstar också för att män i högre grad tar ansvar för sina barn ... delad föräldrapenning för att göra pojkar till "män" är väl ett välkommet steg...
Citera
2013-05-22, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag röstar också för att män i högre grad tar ansvar för sina barn ... delad föräldrapenning för att göra pojkar till "män" är väl ett välkommet steg...

Tyvärr så finns det bara ca 200-300 Män kvar i Sverige förtillfället, så om dom skulle stanna hemma så skulle det bli ännu mer chaos i samhället.
Citera
2013-05-23, 01:01
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Man ska INTE mixtra med naturens ordning, det kan få förödande effekter.

Jag kan faktiskt köpa det argumentet. Men varför är majoriteten av landets karlar inom tjänstemannasektorn så jävla dumma att dom bara släpper på alla naturlagar ?

Resultatet blir ju bara att vi kvinnor föraktar dom och får lust att vara otrogna med någon manlig diskotekskuk istället. Är sveriges män födda masochister ?
Citera
2013-05-23, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag kan faktiskt köpa det argumentet. Men varför är majoriteten av landets karlar inom tjänstemannasektorn så jävla dumma att dom bara släpper på alla naturlagar ?

Resultatet blir ju bara att vi kvinnor föraktar dom och får lust att vara otrogna med någon manlig diskotekskuk istället. Är sveriges män födda masochister ?

Skippa "vi kvinnor"-snacket och tala bara för dig själv, är du hygglig. Stå för vad du tycker. Du och jag har absolut noll gemensamt, faktiskt tror jag inte ens på att vi är av samma kön.
Citera
2013-05-23, 01:18
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Skippa "vi kvinnor"-snacket och tala bara för dig själv, är du hygglig. Stå för vad du tycker. Du och jag har absolut noll gemensamt, faktiskt tror jag inte ens på att vi är av samma kön.

Hoppla, hoppla. En såndär intellektuell och frigid variant, tror jag bestämt. Det är nog tur att det finns olika sorters feminister, och jag är definitivt ingen ihoptorkad clitorisbefriad feminist som du verkar vara.
Citera
2013-05-23, 01:19
Medlem
Citat:
Hoppla, hoppla. En såndär intellektuell och frigid variant, tror jag bestämt. Det är nog tur att det finns olika sorters feminister, och jag är definitivt ingen ihoptorkad clitorisbefriad feminist som du verkar vara.

Se där ja. Du kan ju tala bara för dig själv, bra!
Citera
2013-05-23, 02:44
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:

Nu är jag rädd att du får utveckla. Mig veterligen är det en försvinnande liten minoritet kvinnor som föraktar män. Som Varmare säger så kan du inte tala för alla kvinnor hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in