Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
En kille som låtsas vara macho när han innerst inne är en fjolla är inte manligare än en öppen fjolla. Han vågar ju inte vara sig själv! Manlighet handlar om att göra precis det man känner för, leva på det sättet man känner för att leva.
Ni som ödslar energi på tankar som "jag måste göra X för annars kommer grabbarna tycka att jag är fjollig". Ni är inte manligare än en kvinna. Ni gör ju inte det ni känner för, ni anpassar er till andra.
Det handlar heller inte om att låtsas vara macho. Det handlar om ett bejakande av manligheten som ligger i naturen, vilket alla män gick efter i mycket större utsträckning förut än nu. Det är inte för mig nödvändigtvis att följa någon speciell mall, utan att man faktiskt erkänner att man är en man och inte ursäktar sig för det.
Det ligger säkert något i att testosteronhalten hos dagens män som enligt forskningsrapporten på förra sidan beviserligen är minskad. Det kan jag mycket väl tänka mig. Enligt mig lyser halten av könshormoner igenom hos en människa, och från det jag sett hos männen är inte testosteron längre något som dominerar hos de flesta män. Detsamma gäller förresten kvinnor som jag tidigare skrivit - många känns långt mindre kvinnligare nuförtiden än vad de gjorde förut. Jag har svårt att sätta fingret på vad det är, men man kan ändå läsa känslan man får av människor, vad de utstrålar, och som heterosexuell man tänder jag på kvinnlig utstrålning hos det kvinnor. Det borde egentligen vara så åt det andra hållet också; att kvinnor borde attraheras av manlig utstrålning, men det känns som att trenden har ändrats helt den senaste tiden.