2013-05-13, 12:41
Medlem
Hamnbolls avatar
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).

Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.

Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?
Citera
2013-05-13, 12:48
Medlem
JapanKinas avatar
Är det omanligt om en far uttrycker stolthet och andra känslor till sin son?

Är det omanligt om en man uttrycker känslor på en fotbollsmatch när sitt favoritlag spelar dåligt?

Är det omanligt om en man uttrycker känslor till sin framtida fru när han friar?

Är det omanligt om en man gråter när hans mamma har gått bort?

.. Många frågor, men du kanske fixar att svara Ja eller Nej på ovanstående ändå.
Citera
2013-05-13, 12:49
Medlem
tumh2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).

Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.

Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?

Måste dock tillägga att detta "mans-kvinno-fenomen" mestadels yttrar sig i städer enligt mig? Men tjejer verkar ju inte ha något emot det hellre och det är läskigt. Hoppas dom manliga männen finns kvar i framtiden och att Hen byter planet.
Citera
2013-05-13, 13:05
Medlem
H8erfisternators avatar
Skäggmännen, gentlemännen, jättarna, vikingarna, bor så vitt jag vet mer är vanligt utanför städerna, oftast ute på landet. Fjollorna och fikusarna bor i storstäderna.
Citera
2013-05-13, 13:09
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Bryr mig inte ett skit vad andra män gör. Vill de visa känslor så är väl det helt ok. Kan primalvråla som en vansinnig gorilla när AIK vinner och samtidigt släppa en liten tår som vid AIK-GBG hyllningarna av Turina
Citera
2013-05-13, 13:09
Medlem
tumh2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Skäggmännen, gentlemännen, jättarna, vikingarna, bor så vitt jag vet mer är vanligt utanför städerna, oftast ute på landet. Fjollorna och fikusarna bor i storstäderna.

Word! Fast det finns en minimal skara män här inne i fikusområdet också, dock Minimal somsagt.
Citera
2013-05-13, 13:19
Medlem
MrUnderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumh2
Word! Fast det finns en minimal skara män här inne i fikusområdet också, dock Minimal somsagt.

Är den minimala skaran från landet sen innan?
Citera
2013-05-13, 13:24
Medlem
tumh2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrUnderlig
Är den minimala skaran från landet sen innan?

Haha ja det kanske är så! Äkta stadsråttor är ju inte så manligt så...
Citera
2013-05-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Är det omanligt om en far uttrycker stolthet och andra känslor till sin son?

Är det omanligt om en man uttrycker känslor på en fotbollsmatch när sitt favoritlag spelar dåligt?

Är det omanligt om en man uttrycker känslor till sin framtida fru när han friar?

Är det omanligt om en man gråter när hans mamma har gått bort?

.. Många frågor, men du kanske fixar att svara Ja eller Nej på ovanstående ändå.
JA JA JA JA Kanske passande för en halv-bög.
Citera
2013-05-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Helt rätt så är det. Stockholm kallas för fjollträsk--varför???
Citera
Medlem
Kanske beror på att dagens ungdomar super så mycket. Alkohol ska ju innehålla kvinnliga hormoner har jag hört nånstans
Citera
Medlem
MrUnderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumh2
Haha ja det kanske är så! Äkta stadsråttor är ju inte så manligt så...

Nej det är dom inte.. Dom har inte en aning om hur det är att klyva tre kubik ved och slänga det i en hög så att det ska torka under sommaren och sen in med veden i en bod tills det är dags att elda så att man kan få lite värme under vintern.

Det är manligt som fan. Man kan gråta då om man gör sig illa

Skulle vilja se en stadsfjolla slänga ved en sommar. skulle fan betala för att se det och skratta åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in