2013-05-23, 03:22
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag röstar också för att män i högre grad tar ansvar för sina barn ... delad föräldrapenning för att göra pojkar till "män" är väl ett välkommet steg...
Pojkar behöver manliga förebilder, vilket inte nödvändigtvis behöver betyda att de finns där allt jämt. Män som tar han om barn får lägre testosteronnivåer.

Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Mycket intressant utveckling detta. Jag tror det kommer få större konsekvenser än feministerna anar, då kvinnor rent naturligt attraheras av män som just uppvisar typiska "testosteronbeteenden". Detta kommer leda till lägre barnafödande till följd av att kvinnorna helt enkelt väljer att vara utan än att bilda familj med en man hon inte attraheras av. Kvinnor tycks kunna acceptera en sådan framtid i högre grad än män, vilket förmodligen kommer leda till att vi ser större frustration från männens sida, vilket i stort sett kan leda till vad som helst.
Inte bara det, utan testosteron är även kopplad till risktagande, vilket jag gissar är anledningen till att vi fått en såpass stor trygghetsnarkomani.

Vidare är brist på testosteron rent medicinskt sammankopplat med depression: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19625884
Citera
2013-05-24, 00:32
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Nu är jag rädd att du får utveckla. Mig veterligen är det en försvinnande liten minoritet kvinnor som föraktar män. Som Varmare säger så kan du inte tala för alla kvinnor hur som helst.

Det var ju ditt argument om naturlagarna som jag stödde. Människan är ju det högsta däggdjuret i naturen, och mig veterligen är det hannarna som sätter agendan bland högre däggdjur. Honan är mottagare och hannen är givare, för att tala elektrikerspråk.

Naturen ger att karlarna ska stångas som älghannar för att få para sig, medan kvinnan står passivt och tittar på och värmer upp inför den stundande påsättningen från den vinnande hannen. Hoppas bildspråket är tydligt nog.
Citera
2013-05-24, 07:10
Medlem
Citat:
Så att göra t.ex. genmodifierade grödor, att utrota djur och växter, och att låta kärnkraftverk läcka ut radioaktivt avfall, är naturligt?

Människan skiljer sig från djuren på så vis att vi kan tänka och resonera oss fram till olika saker. Även om naturen skapat oss så, är det inte så optimalt att vi håller på och experimenterar, än mindre för någon jävla ideologis skull. Naturen kan plötsligt slå tillbaka, och då är vi hyfsat körda.

Hur tänker du när du avgör att det inte är naturligt att genmodifiera grödor eller att göra ett hjul?

Är det onaturligt att göra ett hjul?

Är väderkvarnar onaturliga också?

Skapar män onaturliga saker?

Och kvinnor föder barn och gör naturliga saker?
Citera
2013-05-24, 11:57
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det var ju ditt argument om naturlagarna som jag stödde. Människan är ju det högsta däggdjuret i naturen, och mig veterligen är det hannarna som sätter agendan bland högre däggdjur. Honan är mottagare och hannen är givare, för att tala elektrikerspråk.

Naturen ger att karlarna ska stångas som älghannar för att få para sig, medan kvinnan står passivt och tittar på och värmer upp inför den stundande påsättningen från den vinnande hannen. Hoppas bildspråket är tydligt nog.
För en gångs skull är vi helt överens.
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Hur tänker du när du avgör att det inte är naturligt att genmodifiera grödor eller att göra ett hjul?

Är det onaturligt att göra ett hjul?

Är väderkvarnar onaturliga också?

Skapar män onaturliga saker?

Och kvinnor föder barn och gör naturliga saker?
Viss skillnad på att mixtra med testosteronhalten hos män (dvs ändra hormonerna, låta kroppen utvecklas onaturligt) och att uppfinna hjul, eller vad säger du?
Citera
2013-05-24, 11:59
Medlem
Citat:
För en gångs skull är vi helt överens.

Viss skillnad på att mixtra med testosteronhalten hos män (dvs ändra hormonerna, låta kroppen utvecklas onaturligt) och att uppfinna hjul, eller vad säger du?

Du anser att det är naturligt att uppfinna hjul men inte att uppfinna mediciner? Kan du förklara varför?

Att äta penicillin är alltså något onaturligt tycker du. Varför? Hur tänker du då?
Citera
2013-05-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).

Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.

Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?

Ja nog kan jag tycka att en del män klagar på mycket. Många män är väldigt känsloladdade.
Citera
2013-05-24, 13:30
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Du anser att det är naturligt att uppfinna hjul men inte att uppfinna mediciner? Kan du förklara varför?

Att äta penicillin är alltså något onaturligt tycker du. Varför? Hur tänker du då?
Det sa jag inte, men jag sa att det är mer naturligt än att mixtra med hormonerna i människokroppen. Att äta penicillin är onaturligt ja, men den enda nackdelen jag ser med det är att det kan orsaka resistenta bakterier. Nackdelen med lägre testosteronhalt hos män har nackdelen att kvinnor inte attraheras av dem, vilket på sikt leder till människans utdöende.
Citera
2013-05-24, 13:38
Medlem
Citat:
Det sa jag inte, men jag sa att det är mer naturligt än att mixtra med hormonerna i människokroppen. Att äta penicillin är onaturligt ja, men den enda nackdelen jag ser med det är att det kan orsaka resistenta bakterier. Nackdelen med lägre testosteronhalt hos män har nackdelen att kvinnor inte attraheras av dem, vilket på sikt leder till människans utdöende.

Du kallar alltså något som du tycker är bra för naturligt och det du tycker är dåligt för onaturligt. Varför inte använda orden bra och dåligt?

Nog kan människan dö ut av att män är för oattraktiva för kvinnor, men det är bara naturligt. Är män så oattraktiva så får man ju förstå kvinnorna.
Citera
2013-05-24, 13:43
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Du kallar alltså något som du tycker är bra för naturligt och det du tycker är dåligt för onaturligt. Varför inte använda orden bra och dåligt?
Hade jag resonerat så, hade jag tyckt att mord och våldtäkt är bra, eller hur? Nej, så enkelt är det inte, men denna diskussion är också OT, så jag föreslår att vi finner en annan plats att diskutera detta, eller fortsätter att diskutera orsakerna till och konsekvenserna av mäns ökade femininitet.
Citat:
Nog kan människan dö ut av att män är för oattraktiva för kvinnor, men det är bara naturligt. Är män så oattraktiva så får man ju förstå kvinnorna.
Men varför inte stoppa utvecklingen nu när vi vet vad det beror på? Annat vore det mest korkade draget i mänsklighetens historia. Men du kanske stöder det?
Citera
2013-05-24, 14:01
Medlem
YP4XQs avatar
Stadens "man"
https://www.flashback.org/t2149190

vs

Riktig man
http://www.youtube.com/watch?v=15evAadnq4I
Citera
2013-05-24, 14:15
Medlem
Ludermassignegers avatar
Utländska vänners kommentarer om Stockholm är i stil med - vad är det för fel på svenska män? Bögiga smala typer med stuprörsbrallor, hipsterskägg och sotarmössor/undercuts.

Kan inte annat än småle själv när jag ser dessa Stockholms-hens gåendes lite småbögigt i huvudstaden med en lp-platta under armen.

Det här är dock ett storstadsfenomen, och något man oftast slipper om man bor i en småstad. Där jag bor är männen mer manliga och feministhensen lyser med sin frånvaro.
Citera
2013-05-24, 14:19
Avslutad
Citat:
Mycket intressant utveckling detta. Jag tror det kommer få större konsekvenser än feministerna anar, då kvinnor rent naturligt attraheras av män som just uppvisar typiska "testosteronbeteenden". Detta kommer leda till lägre barnafödande till följd av att kvinnorna helt enkelt väljer att vara utan än att bilda familj med en man hon inte attraheras av. Kvinnor tycks kunna acceptera en sådan framtid i högre grad än män, vilket förmodligen kommer leda till att vi ser större frustration från männens sida, vilket i stort sett kan leda till vad som helst.

Man ska INTE mixtra med naturens ordning, det kan få förödande effekter. Och sedan det sista argumentet kan även vändas och användas mot dig själv som feminist; du klarar inte av att män tar för sig.

Feministerna har inte fattat detta, att det straffar sig att mucka gräl med naturen, för naturen slår tillbaks på två röda när det väl gäller. Feministerna ska veta sin plats och sluta upp med sina dumheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in