2013-06-15, 11:11
Medlem
gavlips avatar
Svaret på TS fråga är att det finns medieintressen som verkar för att män ska bli feminiserade och helst bögar. Kvinnor ska antingen vara maskuliniserade flator eller hjärndöda slampor med silikonplattar. Feminisering av män och maskulinisering av kvinnor är evolutionärt sett negativ eftersom den minskar attraktionskraften mellan könen.

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Saken är den att vår biologi är nästan exakt likadan som den var för 20 000 år sedan.

Nej. Människors biologi förändrar sig inte så snabbt så att man kan se den men den förändrar sig. Baserat på biologiska experiment på andra arter så uppskattar jag att det t.ex. skulle ta ca 600 år att skapa en ny människoras genom konventionell avel.
Citat:
Det tar mycket längre tid än så för en art att göra stora förändringar när den inte utsätts för något stort evolutionärt tryck.

Dagens människor utsätts för ett evolutionärt tryck det är bara att det är inte samma som tidigare. Idag är det t.ex. en evolutionär fördel att vara ett socialfall som skaffar många barn utan en tanke på deras välbefinnande de kommer överleva i vilket fall som.

Citat:
Om du åkte tillbaka till stenåldern med en tidsmaskin, kidnappade en grottmänniskobebis och tog hem den till nutiden skulle den förmodligen inte ha större problem än andra med att växa upp i dagens samhälle.

Vänd på det; Om du tog en bäbis från dagens svenska samhälle och placerade den i en stenåldersmiljö så hade den haft svårt att överleva. Dagens människor har i genomsnitt mindre tänder, klenare ben, förmodligen mycket, sämre immunförsvar mindre muskelstyrka. De människor som bodde i Sverige på stenåldern för 4000 år sedan är inte samma människor som bor här idag.
Senast redigerad av gavlip 2013-06-15 kl. 11:23.
Citera
2013-06-15, 14:01
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip

Vänd på det; Om du tog en bäbis från dagens svenska samhälle och placerade den i en stenåldersmiljö så hade den haft svårt att överleva. Dagens människor har i genomsnitt mindre tänder, klenare ben, förmodligen mycket, sämre immunförsvar mindre muskelstyrka. De människor som bodde i Sverige på stenåldern för 4000 år sedan är inte samma människor som bor här idag.

Där håller jag delvis med dig, min syn på det hela är dock att någon med rätt gener (för ändamålet) skulle klara sig bra ändå.
Citera
2013-06-15, 21:30
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Vid jordbrukets uppkomst, där gick det fel kan man säga.

Ähh, jag söker förklaringen i vår nutidshistoria istället. Vi svenskar har inte fått kriga på över 200 år och vi har glömt hur stanken av ruttnande lik ute på fältet luktar.
Ett riktig jävla krig skulle göra svensken gott. Jag blir själv förbannad över att blattarna dominerar ute på diskoteteken, och att de gör allting rätt för att få knulla.

När ska våra svenska karlar lära sig att bli dominanta igen ?
Citera
2013-06-16, 14:01
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
När ska våra svenska karlar lära sig att bli dominanta igen ?

När de slutar tro på jämställdhet, feminism, "demokrati", multikulturalism, att vara "snäll" är lösningen på allt, och anda nonsensidéer karakteristiska för den moderna svenska åsnan.
Citera
2013-06-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).

Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.

Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?

Jag tror att man är fel ute om man tror att det först uppstår en hen-ideologi och sen anpassas samhället efter denna ideologi. Det stämmer i viss mån att idéer omvandlar samhället men det omvända förhållandet gäller i mycket höge grad. Att först förändras samhället och sen uppstår en ideologi som avspeglar och rättfärdigar detta.

Jag är övertygad om att idéer om könens likhet är tämligen ofrånkomliga i ett samhälle där könen lever tämligen lika liv. Där män och kvinnor båda arbetar och är delaktiga i samhället på i stort lika villkor.

Förr, när män och kvinnor hade helt olika roller i samhället så betonade genusideologin (en sådan fanns ju även då) könens essentiella olikhet, på de sätt som passade samhället ifråga. Nu när marknadsekonomin gjort alla till individer så blir genusideologin också individualistisk.

Att vara emot "hen-ideologin" och samtidigt vara för ett juridiskt jämställt marknadssamhälle tror jag är omöjligt i praktiken.

Sen exakt vilka värden som betonas i ett samhälle beror också på hur människornas liv faktiskt ser ut, och hur samhället som sådant fungerar. Helst då sådana som kan tilltala människorna både i sina individuella liv som samhället i stort (i marknadssamhällets fall sådant som främjar lönsamhet och tillväxt).

Personligen så är jag överlag positiv till utvecklingen. Jag skulle inte vilja leva i ett samhälle där det betraktas som omanligt att gråta, vara empatisk, vara hemma med barnen osv. Och jag skulle heller inte önska att mina systrar, vänninnor, älskare, partner och mor ska behöva kvävas i en snäv, syrefattig kvinnoroll. Jag är glad ju mer livsutrymme de har att vara fulla människor.

Jag säger inte att män och kvinnor biologiskt är identiska. Finns uppenbarligen i.a.f. en viss biologisk skillnad. Men inga könsroller kan rymma en hel individ. Det blir alltid en begränsning som jag tror är dåligt för vårt psykiska välmående. Alla personer oavsett kön bör känna sig bekväma med att uttrycka alla typer av känslor och utveckla olikartade sidor av sig själva.

Sen förstår jag också att det uppstår problem, kulturkrockar, identitetskriser osv. som med all förändring. Men jag tror som sagt att utvecklingen i stort är både bra och nödvändig.
Citera
2013-06-21, 13:53
Medlem
Hamnbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machai
Jag säger inte att män och kvinnor biologiskt är identiska. Finns uppenbarligen i.a.f. en viss biologisk skillnad. Men inga könsroller kan rymma en hel individ. Det blir alltid en begränsning som jag tror är dåligt för vårt psykiska välmående. Alla personer oavsett kön bör känna sig bekväma med att uttrycka alla typer av känslor och utveckla olikartade sidor av sig själva.

Sen förstår jag också att det uppstår problem, kulturkrockar, identitetskriser osv. som med all förändring. Men jag tror som sagt att utvecklingen i stort är både bra och nödvändig.
Det är en stor skillnad på kvinnor och män enligt mig. Vi domineras av helt olika könshormoner. Ying och yang. Mannen och kvinnan passar ihop som pusselbitar, rent kemiskt. Nu såg vi ju en länk i tråden där det faktiskt är bevisat att mannens testosteron-nivåer generellt sett är lägre nu än den varit någonsin, samtidigt medans kvinnans förmodligen har höjts.

Jag är för jämnställdhet, vilket vi redan har i Sverige (förstår inte vad alla feminister gnäller över), men jag är inte för jämnlikhet mellan kvinnor och män. Alltså att kvinnor och män ska båda behandlas och ses som könlösa i samhället. Förut hade vi sociala regler för hur vi behandlar kvinnor som män, och hur kvinnor behandlade män. Inte fan skrek vi att en tjej var en jävla hora på gatan som tydligen är vanligt idag (i och för sig tack vare multikulturalismen till stor del). Förut behandlades båda könen med respekt. Idag vette fan.

Genuspedagogiken är ju ett exempel som skrämmer mig något oerhört. Precis som du skriver, dagens barn och ungdomar är eller kommer att bli jävligt förvirrade och är det redan, och jag tror mycket grundar sig i denna genusförvirring de blir indoktrinerade i. Barn, ungdomar och unga vuxna mår inte bra idag.

Något som ofta klagas på också hos kvinnorna är varför de måste vara de som ska vara hemma med sitt nyfödda barn medans mannen arbetar. Ja, enligt mig är det för att hon faktiskt är kvinna och har fött barnet. Mamman har hållt barnet vid liv och sett till att det utvecklats i magen, och behöver även fortsätta göra det när det fötts. Jag ser inget som helst problem i det. Väljer man att skaffa ett barn får man för fan se till att sköta det också. Klagar man skulle man inte skaffat ett överhuvudtaget. Självklart ska mannen också ta del av barnets uppväxt (båda delarna är lika viktiga), men någon måste ju samtidigt försörja. I en relation tycker jag faktiskt att försörjningen ska vara till övervägande mannens jobb.

Livet var mycket mindre förvirrande förut på 50-talet t.ex., när könsrollerna styrde, och de som växte upp till vuxna idag är i grunden mer stabila människor, vad jag tror. De har inte svävat i någon jävla feministisk, rotlös genusdimension i hela sitt liv. Stackars dagens barn säger jag bara...

Jag personligen kommer som sagt inte att följa denna utveckling. Jag är en man och stolt över det. Det är skönt att se att det finns vissa som tänker som jag gällande detta också. Hoppas det blir fler och fler som omfamnar detta så att inte Sveriges framtid går helt åt helvete.
Senast redigerad av Hamnboll 2013-06-21 kl. 13:57.
Citera
2013-06-21, 20:31
Medlem
Kanske få manliga förebilder i daghem och skolor?

Man har ju fått höra om att känslan och känslor är allt sedan barnsben.

Ser inget fel med att ha bra kontakt med sitt känsloliv dock, gör en mer stabil.
Citera
2015-02-19, 21:34
Medlem
so whats avatar
funderade lite och, kan det vara alla skilsmässor. Pojkarna bor med mamma och det blir mycket tjejgrejor och väldig feminin uppväxt med mode visa känslor blompyssel och smink och inte så mycket killgrejer med fadern. eller är jag ute på villovägar?
Citera
2015-02-19, 22:29
Medlem
Arboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av so what
funderade lite och, kan det vara alla skilsmässor. Pojkarna bor med mamma och det blir mycket tjejgrejor och väldig feminin uppväxt med mode visa känslor blompyssel och smink och inte så mycket killgrejer med fadern. eller är jag ute på villovägar?

Du är definitivt ute på villogvägar. Förr i tiden var fäderna inte närvarande, men det hämnade inte pojkars utveckling för det.

Själv tror jag, precis andra diskuterat tidigare i tråden, att samhället i ett mycket tidigt skede tenderar att psykiskt strypa pojkar. Inte bara är många män idag feminina, utan även psykologiska vrak.
Citera
2015-02-19, 22:39
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Alla dessa kemikalier som ständigt ploppar upp hämmar det manliga könet , finns studier på det , män blir mindre manligare för varje generation och inom 100 år så kommer män utan kön födas!

Finns även svensk forskning på det här riktigt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in