2013-05-13, 17:19
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Är det omanligt om en far uttrycker stolthet och andra känslor till sin son?

Är det omanligt om en man uttrycker känslor på en fotbollsmatch när sitt favoritlag spelar dåligt?

Är det omanligt om en man uttrycker känslor till sin framtida fru när han friar?

Är det omanligt om en man gråter när hans mamma har gått bort?

.. Många frågor, men du kanske fixar att svara Ja eller Nej på ovanstående ändå.

Ja det är omanligt. En man ska bara sitta framför datorn, pimpla öl till stenhård thrash metal och knappt veta att det kutar omkring små barn i huset som är hans egna avkommor.
Att visa sorg när någon jävel gått och dött är både töntigt, onödigt och tyder på stor svaghet. En riktig man rycker på axlarna, även om han naturligtvis inte nödvändigtvis är särdeles glad över dödsbudet, och går vidare med livet utan att böla som en jävla kärring.

Att bröla på fotbollsmatcher är manligt. Ju högre man vrålar, desto manligare är man. Manligheten sitter i rösten!
Citera
2013-05-13, 17:31
Medlem
-vaas-s avatar
Därför, om man inte beter sig som en feminin fjolla orienterad kring tjej-beteenden med att fokusera på 'sociala' saker istället för att göra manliga saker som att försöka påverka omgivningen i dagens Sverige reagerar omgivningen mot det - med vad det innebär med rationellt tänkande och att inte agera på sina känslor - med att försöka stämpla en som aspie eller beteendemässigt efterbliven för man inte följer med grupptrycket som kvinnor gör för att få en att byta beteende.

Hela grundmentaliteten som präntas in i svenskar sedan de föds med att de ska vara 'solidariska' genom att sätta sig under andra folkslag och ta in dem i sitt land är en feminin mentalitet som antagits som en filosofisk sanning som blivit vår mentalitet som folkslag - och det färgar av sig på svenska mäns beteende.

Hela feministidén om att kvinnor alltid är offer för mäns våld i relationsbråk handlar egentligen om att feminister ville ge makten i hemmet till kvinnorna, där istället kvinnligt våld och hjärntvätt regerar nu när männen inte kan örfila kvinnan på plats för att behålla platsen som status quo: det i sin tur gör att kvinnorna formar svenska män till deras avbild och hur de tycker de ska vara: där de är fjolliga pudlar - istället för schäfrar - som finns för dem att agera som försörjare och ego-boosters.
Citera
2013-05-13, 17:37
Medlem
Måste säga att detta är en extremt intressant fråga!!
Tror inte ni det handlar om att såkallade "manssysslor" inte finns idag.
Idag kan både man ock kvinnor syssla med tungt arbete med även finurligt
såsom it och design. Utveckling gör att förutsättningarna förändras!
Citera
2013-05-13, 17:51
Medlem
Män har feminiserats och kvinnor har blivit mer manhaftiga generellt.Alla män har
en kvinnlig sida .Det har nog bara blivit mer accepterat att visa den
Citera
2013-05-13, 17:58
Medlem
lyrica32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Skäggmännen, gentlemännen, jättarna, vikingarna, bor så vitt jag vet mer är vanligt utanför städerna, oftast ute på landet. Fjollorna och fikusarna bor i storstäderna.
Såhär är det. Det finns fortfarande massor av manliga män, men de bor inte direkt i innerstan.
Fenomenet gäller även tjejer i stan; de blir dubbelt så kvinnliga än en normal tjej och kan inte hjälpa till ett handtag, de är bortskämda mm. Det säger ju sig självt att de behöver vara tusen gånger fjantigare än en normal tjej med såna "män" de har.
Btw gillar jag att åka genom stureplan mm på helgnätter och kolla på när dessa brats slåss med varandra. Det är sjukt underhållande. De brukar bitchslappa varandra
http://www.youtube.com/watch?v=nnfrZzfejAQ
Senast redigerad av lyrica32 2013-05-13 kl. 18:00.
Citera
2013-05-15, 12:10
Medlem
Hamnbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Så enligt dig skall en man vara en mansgris? Alla är olika, riktiga män visar känslor.
Det har jag aldrig sagt. Dagens män har dock generellt sätt en mer feminim kvalité och aura. Det är inte ofta idag du tittar på en man som får dig själv att känna dig som mindre av en själv; ofta är det åt andra hållet. Att vara manlig behöver inte betyda att man dödar björnar med bara händerna, utan helt enkelt (enligt mig) att vara mogen, assertiv och stark. Det är en framförhållning, ett beteende. Det har inget att göra med att man ska kolla på fotboll och vråla gutturalt när det blir mål (ärligt talat tycker jag det är löjligt), att man ska behandla kvinnor som skräp eller liknande - tvärtom. Det enda jag syftar på här är den manliga kvaliteten som kunde ses i mycket större utsträckning förut och som nu är sällsynt.
Citera
2013-05-15, 12:33
Medlem
Rois avatar
Något som tyder på att det nog inte bara är inbildning:
Citat:
As Reuters reported in 2006:

A new study has found a “substantial” drop in U.S. men’s testosterone levels since the 1980s, but the reasons for the decline remain unclear. This trend also does not appear to be related to age.

The average levels of the male hormone dropped by 1 percent a year, Dr. Thomas Travison and colleagues from the New England Research Institutes in Watertown, Massachusetts, found. This means that, for example, a 65-year-old man in 2002 would have testosterone levels 15 percent lower than those of a 65-year-old in 1987. This also means that a greater proportion of men in 2002 would have had below-normal testosterone levels than in 1987.

...

Men’s Health wrote in 2007:

In the summer of 2006, Travison attended an Endocrine Society meeting where another researcher, Antti Perheentupa M.D., Ph.D., from the University of Turku, in Finland, presented evidence of a similar decline. The Finnish results suggested the change was happening among younger men, too. A man born in 1970 had about 20 percent less testosterone at age 35 than a man of his father’s generation at the same age. “When I saw another group reproducing our results,” says Travison, “that was convincing to me that we were seeing a true biological change over time, as opposed to just some measurement error.”
http://www.globalresearch.ca/health-and-the-environment-testosterone-levels-fall-worldwide/30129

Sen finns det en massa kulturella faktorer, som feminism och allmän passivisering.
Citera
2013-05-17, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Så enligt dig skall en man vara en mansgris? Alla är olika, riktiga män visar känslor.

Visa känslor, det gör jag när jag blir glad över någonting, hela jag skiner upp för en stund, för att sedan återgå till mitt kalla jag igen. Jag kan nämligen inte visa vare sig känslor eller empati för någon eller något. Det har jag jag inte kunnat göra sen jag var en liten skit. Så har är min barndom formats. Fast och andra sidan så har jag haft nytta av dessa drag. Och stryk det tål jag som bara den. Konstigt att man inte blev ihjälslagen som liten. MVH Man power.
Citera
2013-05-17, 18:36
Medlem
thewellovedones avatar
Vad exakt menas med "femininisering"? varenda gång jag säger ordet för mig själv blir allt diffust inombords ungefär som om någon skulle säga ordet "färg" utan att berätta vilken färg.
Citera
2013-05-17, 18:39
Medlem
kolugns avatar
Jag har inga problem med dagens män, de är lättare att prata med, lättare samarbeta med och klart lättare umgås med som vänner utan att en massa undermeningar av sexuell natur ideligen ska komma i vägen, de har en klart ökad självmedvetande, reflektionsförmåga i positiv mening och tar ansvar för sina egna kottar och sitt eget själsliv.
Kryllar av sympatiska och fina snubbar överallt tycker jag.
Så tror bara det är ni antigubbar på FB som inte klarar av utvecklingen och att kvinnor tar för sig där ute, som har detta problem.
Min teori...men jag är ju feminist...och it's a feminists world out there..
Citera
2013-05-17, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Vad exakt menas med "femininisering"? varenda gång jag säger ordet för mig själv blir allt diffust inombords ungefär som om någon skulle säga ordet "färg" utan att berätta vilken färg.

Hela samhället är ju sönderfeminiserat och sönder judat ska jag tillägga medans jag ändå är farten. Öppna ögon och se dig omkring, hör hur radikalfeminsterna öser ur sig sitt pappegogskrän, se på fi och roks hemsidor och lägg ihop 2 och 2. Vad blir 2 och 2 ? Det blir kaos.
Citera
2013-05-17, 18:44
Medlem
alrajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Visa känslor, det gör jag när jag blir glad över någonting, hela jag skiner upp för en stund, för att sedan återgå till mitt kalla jag igen. Jag kan nämligen inte visa vare sig känslor eller empati för någon eller något. Det har jag jag inte kunnat göra sen jag var en liten skit. Så har är min barndom formats. Fast och andra sidan så har jag haft nytta av dessa drag. Och stryk det tål jag som bara den. Konstigt att man inte blev ihjälslagen som liten. MVH Man power.

Okej men då tycker jag synd om dig som inte kan visa känslor Har du funderat på att gå och prata med en psykolog?

mvh alrajt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in