2013-05-13, 13:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosselebban
JA JA JA JA Kanske passande för en halv-bög.

Säger iofs lite mer om dig Poofy
Citera
Medlem
MrUnderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudemate
Kanske beror på att dagens ungdomar super så mycket. Alkohol ska ju innehålla kvinnliga hormoner har jag hört nånstans

konspirationsteori? Foliehaten på!

Källa tack om det finns någon? hehe
Citera
Medlem
tumh2s avatar
Tur nog är det många inflyttade hit till träsket så det blir lite testosteron i staden!
Citera
2013-05-13, 13:34
Bannlyst
Varför det är så beror på feminiseringen från förskolan och framåt där pojkar sakta men säkert trycks ner för att passa in den feminiserande svenska skolans mall.
Demoniserar man konstant aggressivitet och gör det till något dåligt att pojkar brottas med varandra och liknande så blir dom såklart feminina till slut.
Pojkar får inte vara pojkar helt enkelt och hur ska dom då kunna bli män.
Citera
2013-05-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrUnderlig
konspirationsteori? Foliehaten på!

Källa tack om det finns någon? hehe
Duger denna?
http://www.sharemyfun.com/wp/2009/04/21/ol-innehaller-kvinnliga-konshormoner/
Citera
2013-05-13, 13:41
Medlem
alrajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).

Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.

Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?

Så enligt dig skall en man vara en mansgris? Alla är olika, riktiga män visar känslor.
Citera
2013-05-13, 14:05
Medlem
MrUnderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudemate
Duger denna?
http://www.sharemyfun.com/wp/2009/04/21/ol-innehaller-kvinnliga-konshormoner/

En bit på väg i alla fall men det är fortfarande lite konspiratoriskt måste jag säga.

Citera
2013-05-13, 14:44
Medlem
Mossilurs avatar
Detta är inget jag märkt av direkt men då bor jag i norrland.
Jag ser däremot inget problem med kvinnliga män i storstäderna där jag antar att de bor för det finns väl ändå inget manligt att göra där så vad ska de annars göra
Citera
2013-05-13, 14:44
Medlem
BigIvars avatar
Det är väl inte så konstigt att våra unga män blir alltmer fjolliga. Alla de institutioner som tar hand om våra barn (förskola, skola) strävar ju aktivt efter att kastrera gossarna med sin sociala kniv. Det är bara att se hur det ser ut:

Man uppmuntrar barnen att visa känslor. Detta hade naturligtvis varit helt okej om man hade låtit alla visa just sina känslor, men så är det inte riktigt. Att gråta och jämra sig är fint, att leva ut vrede och ilska är förbjudet.

Det är förbjudet, fel och oerhört fult att slåss. Vad man än tycker om saken så är slagsmålen en naturlig och nödvändig del av den unge gossens (ja, alla däggdjurshanars) uppväxt.

Väldigt, väldigt ofta så uppmanas pojkar att sitta ner och pissa som små flickor. Det är för den mesta kärringdjävlar som kommer med denna uppmaning.

Det är inte så konstigt att våra unga män är någon sort halvkärringar med fåniga frisyrer på huvudet och sötsliskiga fruktdrinkar i glaset.
Citera
2013-05-13, 14:51
Medlem
anonymidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrUnderlig
En bit på väg i alla fall men det är fortfarande lite konspiratoriskt måste jag säga.

Vet inte om du själv är sarkastisk, svårt att läsa genom text. Men det är ett skämt som bygger på manliga och kvinnliga stereotyper. Kvinnor kan inte köra bil, män som just hällt i sig massa öl kan inte köra bil, alltså måste öl innehålla kvinnliga könshormoner, höhö.
Citera
2013-05-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mossilur
Detta är inget jag märkt av direkt men då bor jag i norrland.
Jag ser däremot inget problem med kvinnliga män i storstäderna där jag antar att de bor för det finns väl ändå inget manligt att göra där så vad ska de annars göra
Nä precis. Männen i stan har anpassat sig till omgivningen. Skulle vara besvärligt för männen i stan om de ville hugga ved och skjuta älg. I trakterna (sthlm) där jag bor har många män skägg och mustasch. Eftersom de för övrigt ofta har skranglig fysik ser det rätt fånigt ut

I norrland är det mer en karlakarlskultur. En nackdel med det är att många kvinnor flyttar därifrån.
Citera
2013-05-13, 15:53
Medlem
FlamingBacons avatar
Även om tråden verkar vara lite smått humoristiskt, och den stora skillnaden förmodligen är kulturell. D Det är dock faktum en hel del "moderna" ämnen och höga koncentrationer av gamla ämnen som påverkar män (och kvinnor) negativt. I sammanhanget handlar det dock mest om gifter som försämrar männens förmåga att producera testosteron, samt diverse ämnen som antingen stimulerar produktionen av kvinnliga könshormoner, eller rakt av påverkar människor på liknande sätt. Några av de mer kontroversiella av dessa är exempelvis Falater, Bisfenol A (BPA), bly, kvicksilver och olika former av bekämpningsmedel, till exempel det numera olagliga DDT. Att dessa ämnen är skadliga i för hög dos (och att människor utsätts för dessa i för hög dos), är för övrigt INTE någon konspirationsteori, utan fakta. Det är inte för intet man förbjuder, försöker minska och strular med dessa ämnen.

Det råder inte heller någon som helst tvivel om att mäns fertilitet överlag minskar drastiskt, och ovan nämnda gifter (och annat) är förmodligen delaktiga i detta.

Något som är lite mer tvivelaktigt är strålning, det finns en del som menar att exempelvis mobiltelefoner ska vara tämligen usla för mäns fertilitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in