2013-06-12, 17:06
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFlyOnTheWall
Men varför gör kvinnliga attribut hos män att de blir svaga, mesiga och inte något att räkna med? Betyder det då att ni tycker att det är så kvinnor är?

Och det är nog fakta att män är benägnare att uttrycka sig här
Kvinnor är både svagare och mer konformistiska, så ja. Däremot har kvinnor drag som väger upp det hela, vilket nog inte gäller i samma utsträckning för män utan fysisk och/eller mental styrka.
Citera
2013-06-12, 22:05
Medlem
LittleFlyOnTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Kvinnor är både svagare och mer konformistiska, så ja. Däremot har kvinnor drag som väger upp det hela, vilket nog inte gäller i samma utsträckning för män utan fysisk och/eller mental styrka.

Okej fysiskt svagare ja..i de flesta fall. Men om du frågar mig skulle jag nog säga att män i allmänhet är mer konformistiska.
Män som är mer femina än andra är ju inte utan fysisk styrka (de kan väl vara lika/ännu starkare som vem som helst), och vad gäller den mentala styrkan är det väl så att den som vågar vara sig själv trots motstånd från andra och vågar visa sig svag besitter en starkare mentalitet?
Citera
2013-06-12, 22:33
Medlem
Rois avatar
Citat:
Okej fysiskt svagare ja..i de flesta fall. Men om du frågar mig skulle jag nog säga att män i allmänhet är mer konformistiska.
Jag behöver inte fråga dig: http://www.ingentaconnect.com/content/sbp/sbp/1994/00000022/00000004/art00007
Citat:
Män som är mer femina än andra är ju inte utan fysisk styrka (de kan väl vara lika/ännu starkare som vem som helst), och vad gäller den mentala styrkan är det väl så att den som vågar vara sig själv trots motstånd från andra och vågar visa sig svag besitter en starkare mentalitet?
Du verkar tro att manlighet och kvinnlighet sitter i kläderna. Vet inte om jag orkar försöka nyansera din syn, men här är en bra förklaring av vad manlighet är på ett djupare plan: http://radishmag.wordpress.com/2013/03/08/volume-1-issue-9-the-way-of-men/#the-tactical-virtues
Citera
2013-06-12, 23:24
Medlem
Citat:
Jag behöver inte fråga dig: http://www.ingentaconnect.com/content/sbp/sbp/1994/00000022/00000004/art00007
Du verkar tro att manlighet och kvinnlighet sitter i kläderna. Vet inte om jag orkar försöka nyansera din syn, men här är en bra förklaring av vad manlighet är på ett djupare plan: http://radishmag.wordpress.com/2013/03/08/volume-1-issue-9-the-way-of-men/#the-tactical-virtues

Om det är någon som har en utseendefixerad syn på manligt och kvinnligt så är det väl du? Trollar du mig med den texten eller? Vi lever inte i medeltida Rom eller fångar vår mat genom jakt med spjut mera..dags att evolvera sig till 20000 talet kanske
Hur i all världen kan du påstå att den texten var en "bra" förklaring av vad manlighet är på ett djupare plan? Det var ju precis den uttröttade ytterligheten för grottmannen, me tarzan you jane- urstereotypen för vad en man skall vara som beskrevs.
Citera
2013-06-12, 23:49
Medlem
Diktatorens avatar
något som är intressant är att dagens kvinnor inte kan känna igen manlighet. De tror att uppkäftighet/dominans och kroppslängd är manlighet. När det egentligen är så mycket mer.

Vad gäller befolkningens feminisering så tror jag att det har mycket med gifter att göra. De människor som lyckats behålla sin manlighet har helt enkelt bättre motståndskrafter mot dessa gifter som nämnts tidigare. Det är bevisats att männens spermakvalitet blivit sämre de senaste 50åren.
Senast redigerad av Diktatoren 2013-06-12 kl. 23:54.
Citera
2013-06-12, 23:51
Medlem
Rois avatar
Citat:
Om det är någon som har en utseendefixerad syn på manligt och kvinnligt så är det väl du? Trollar du mig med den texten eller? Vi lever inte i medeltida Rom eller fångar vår mat genom jakt med spjut mera..dags att evolvera sig till 20000 talet kanske
Hur i all världen kan du påstå att den texten var en "bra" förklaring av vad manlighet är på ett djupare plan? Det var ju precis den uttröttade ytterligheten för grottmannen, me tarzan you jane- urstereotypen för vad en man skall vara som beskrevs.
Med ett djupare plan syftar jag på det undermedvetna, som är en väldigt betydande för hur vi lever våra liv. Nyckeln till det undermedvetna finns i vår biologi, som i sin tur skapats av vår historia. På 2000 år sker inte så värst mycket evolution.
Citera
2013-06-13, 20:03
Medlem
Citat:
Med ett djupare plan syftar jag på det undermedvetna, som är en väldigt betydande för hur vi lever våra liv. Nyckeln till det undermedvetna finns i vår biologi, som i sin tur skapats av vår historia. På 2000 år sker inte så värst mycket evolution.

Nej kanske inte på alla håll

Det är kontraproduktivt att se tillbaka..det var inte bättre förr..
Citera
2013-06-13, 20:57
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Nej kanske inte på alla håll

Det är kontraproduktivt att se tillbaka..det var inte bättre förr..

Homo Sapiens Sapiens har funnits i cirka 200 000 år tror man.
Vi började odla jorden för 10 000 år sedan. Innan dess levde vi i jägar- och samlarsamhällen.

Människan har alltså under nästan hela sin tid på jorden levt som jägare och samlare, det är även så våra kroppar är byggda för att leva. Detta gäller både fysiskt och socialt.

Människan är väldigt anpassningsbar men om man vill veta något om människans natur bör man blicka bakåt till den tid vi levde på det sätt som vi är skapade för.
Senast redigerad av mendokse 2013-06-13 kl. 21:06.
Citera
2013-06-13, 21:09
Medlem
Den feministiske Söderhipstern blir så nervös att han inte kan knulla...

http://blogg.tara.se/katerina-janouch/2013/06/10/soderhipstern-sexualiteten-och-relationsfobierna-3-0/
Citera
2013-06-13, 23:52
Medlem
letaren97s avatar
Genom hela min skolgång fanns det endast kvinnliga lärare + en och en annan feminist kille. Det är inte konstigt att dagens män blir kvinnliga när de endast umgås med feminister! Det som räddade mig och mina vänner var antagligen lumpen. Där fick man för första gången känna vad det innebär att vara en man. Där var förebilderna riktiga män och inte feminister. Anledningen till att alla män slutar upp som bögar kan bero på att lumpen inte längre är obligatorisk. Dagens män blir chanslösa när de inte får känna på vad det innebär att vara en riktig kar.

En riktig man är en man som inte bryr sig så jävla mycket. Han gör vad fan han känner för så länge han får knulla och supa.
Citera
2013-06-14, 00:13
Medlem
För vi lever i feminist fascism. Vad som definerar män är nåt som är sett som "ont" - aggressivitet är sett som nåt ont och kärnan till allt våld, då de faktist är vad som motiverar män till att göra nåt, de är en energi som byggs upp hos män som vi vill använda och göra oss av med, därav varför män genom alla tider har byggt saker osv. Aggressivitet är inte att vara våldsam utan att vara motiverad och utåt, att vara självständig och inte lägga sig under någon men i dagens kvinnliga samhälle förväntas de att män ska lägga sig under kvinnor och bli deras tofflar därav producerar vi mer östrogen för vi förtränger karaktärsdragen testo ger oss och lutar oss mer åt kvinnors karaktärsdrag - känslor är viktigare än logik, utseende och status (självförtroende) är viktigare än självkänsla, vi ska göra oss beroende av andra människor (som kvinnor), det är viktigare att vara social än att lära sig klara sig själv. Då får man alltså lipiga metrosexuella fikus toffler som kör yoga istället för att lyfta vikter.

Man talar mycket om att självmord och depression ökat kraftigt bland män, detta är ett resultat av att män förtränger sin natur (aggressivitet) och tar då ut den på sig själv när räntan kommer eller att de höga östrogen halterna gör män allt för känslomässigt labila. De är inte så att kvinnor är bättre på att behandla jobbiga situationer i sina liv, de är så att män har blivigt mer kvinnliga.
Citera
2013-06-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letaren97
Genom hela min skolgång fanns det endast kvinnliga lärare + en och en annan feminist kille. Det är inte konstigt att dagens män blir kvinnliga när de endast umgås med feminister! Det som räddade mig och mina vänner var antagligen lumpen. Där fick man för första gången känna vad det innebär att vara en man. Där var förebilderna riktiga män och inte feminister. Anledningen till att alla män slutar upp som bögar kan bero på att lumpen inte längre är obligatorisk. Dagens män blir chanslösa när de inte får känna på vad det innebär att vara en riktig kar.

En riktig man är en man som inte bryr sig så jävla mycket. Han gör vad fan han känner för så länge han får knulla och supa.

Kul att även lumpen feminiserats till 100, nu vill man hellre ta in kvinnor än män för att göra de mer "jämställt" (feministisk defination av ordet) man sänker kraven för att bli antagen eller så hycklar man med resultaten och tar in kvinnor som gjort 3 gånger sämre ifrån sig än män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in