2013-05-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minitomaten
Golfen är broderns, brodern har ingenting med saken att göra och är inte misstänkt.

Hur vet du att brodern absolut inte har något med saken att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Förutom att det är KJs Hyundai dom plockat in, samt en äldre golf som vi inte är säkra på vems det är. Antingen pappans eller broderns.

Ja vet ej vilket men min källa säger att nåda bilarna stått på gården till föräldrarnas hus

Ps --> HUS.

Stugan är vid altersjön o det är den som är avspärrad. Den är EJ LÅNGT FRÅN FYNDPLATSEN
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Anar en kommande tidningsartikel om det nu visar sig att KJ är GM.

"Karatetränaren: Jag blev uthängd på nätet"

Någon som sätter emot?
Det har ju framkommit att han haft dasen i syltburken, och då får man nog skylla sig själv.
Citera
2013-05-23, 18:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Förutom att det är KJs Hyundai dom plockat in, samt en äldre golf som vi inte är säkra på vems det är. Antingen pappans eller broderns.
Det är nog den svarta, den som står skriven på pappan.
Den blå Golfen har varit avställd sen 07, det verkar risky att frakta en kropp i en avställd bil.

Nån som vet om brodern DJ brukar köra en svart Golf?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Hahah

Har KJ's lillebror någon facebook?

Jag har sökt tidigare både på bröder och föräldrar, men inte funnit några FB.
Citera
Medlem
är det 48 timmar man får sitta som skäligen innan det måste ändras
Citera
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjs1832
För de som inte riktigt verkar hänga med:

KJ "Pluggkompisen" Bor i Bodsv*djan, hans bostad (lgh) är avspärrad och verkar undersökas
KJ's familj bor i Norra Svart*yn, deras bostad (hus) avspärrad och undersöks.
KJ verkar ganska säkert ha befunnit sig hos sin familj i N Sv.byn och har därifrån tsm. med "en äldre man" = rätt säkert hans far blivit hämtade av polisen, det är dock endast en av dom (99% sannolikhet KJ) som blivit gripen, pappan verkar endast ha följt med.

Bilarna:
Den silvriga (/ljusblåmetallic, whatever) som syns på bärgningsbilen är enligt alla som känner KJ hans bil.
Den mörka golfen är lite oklart huruvida den är mörkblå eller svart, den svarta bilen är skriven på KJ's pappa men"ägs"/används enligt säkra källor som känner familjen av KJ's yngre bror. Är bilen mörkblå är det då istället en äldre bror som äger den.

Rätta mig om jag har fel, men allt detta är mer eller mindre totalsäkert, är själv från Boden.
Tack, det där var till stor hjälp för oss som inte följt tråden.
Citera
Medlem
Det går väl kanske att avskriva att GM varit ensam i hela förloppet, vid mordet förmodligen men fått hjälp med undanskaffandet av kropp och sedan skyddande av brottsling för medGM.

Det som var intressant i PK var just åklagarens ord om en orsak om varför gripandet på mannen skedde, "rättsmedicinska undersökningen som också har gett vissa indikationer".

De har gått grundligt tillväga och har nog mycket bra på fötterna men väljer "skäligen misstänkt" för det kan finnas fler inblandade, smart tycker jag.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
KLARGÖRA :

KJ är gripen

FÖRÄLDRARNA HAR STUGA VID ALTERSJÖN
Den är avspärrad

FÖRÄLDRARNA BOR I HUS (svartbyleden)
Huset genomsökt

BILARNA (föräldrarnas är inplockade)

KJs PAPPA ÄR GRIPEN

OK ??????

KJ är misstänkt på låg misstankegrad ja, och anhållen.
Föräldrarnas hus undersöks. Ja.
Sommarstugan undersöks. Ja.
Bilarna är i beslag. Ja.

Gripen är nog fel om pappan möjligen förhörd. Ingen annan är gripen än just KJ:

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag är inte dum. Lyssna på presskonferensen. Mannen är misstänkt för mord på den försvunna kvinnan. Den försvunna kvinnan är VB. Alltså är han misstänkt för mord på VB. Är det så svårt att förstå?

Det är inte fastställt att kroppsdelarna tillhör den försvunna kvinnan, även om allt talar för det.

Rubriceringen är ändrad från människorov till mord. Det är alltså ett brott. Så vidare till Ab&K.
Vidare har du ingen länk ingen hänvisning och det är så dumt att man bara undrar om det är samlande av inlägg och inte relevans för fallet. Samma med din sk huvudperson som du tvingat hänga ut i sammanfattningen helt jäkla otroligt oseriöst.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-23 kl. 18:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja vet ej vilket men min källa säger att nåda bilarna stått på gården till föräldrarnas hus

Ps --> HUS.

Stugan är vid altersjön o det är den som är avspärrad. Den är EJ LÅNGT FRÅN FYNDPLATSEN

Ja, KJs bil stod på föräldrarnas uppfart. Finns bilder på när den blir bortbogserad.

Edit: bärgad. inte bogserad.
Citera
2013-05-23, 18:25
Medlem
minitomatens avatar
Citat:
Hur vet du att brodern absolut inte har något med saken att göra?
Säkra kontakter.
Jag skrev att han inte är misstänkt.
Citera
2013-05-23, 18:25
Medlem
KJs lillebror ?
http://www.facebook.com/d*nne.k*ivisto?fref=ts
(a,o)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto