2013-05-24, 13:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Var väl samma reporter som skrev att man hittat en torso, inte en överkropp i den fördömda gropen

Torso (it. torso "bål", "överkropp", ytterst av grek. thyrsos "stam") är människans överkropp, bålen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Torso
Citera
2013-05-24, 13:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
2010-2012 omfattade godmanskapet:

Fr o m februari 2012 jämkades uppdraget till att bevaka personens rätt samt sörja för hans person. Själva förvaltarskapet upphörde alltså för ett drygt år sen. Men dom andra två ansvarsområdena visar ju på en problematik såväl som på ett behov av omfattande stöd.

Som jag trodde. Asperger och en god man. Han är alltså sinnessjuk. Inget överaskande med att grabben styckat sitt ex.
Jag tippar på rättpsyk med särskild utskrivningsprövning. Vi får väl se.
Citera
2013-05-24, 13:22
Medlem
iLikeSquirrelzs avatar
Att han skurit av händerna är lite konstigt, ja. Händer är ju små, så att han skurit av dom för att få plats är smått otroligt.. KJ kanske tyckte det var skoj när han väl kom igång med styckningen och skar av händerna "bara för att". Det är också märkligt att händerna inte hittats bland de övriga kroppsdelarna. Vad har han gjort med dom? Souvenir?
Citera
2013-05-24, 13:23
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Torso (it. torso "bål", "överkropp", ytterst av grek. thyrsos "stam") är människans överkropp, bålen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Torso

Ja, överkropp, bål, utan armar och huvud står det i din länk.

VBs "torso" är en full överkropp, förutom händer..
Senast redigerad av airell8 2013-05-24 kl. 13:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
Jag tror nog att VB skulle till KJ och plugga. Hon tänkte kanske att han oxå skulle plugga sitt eget eller bara vara sällskap. När hon smsa att hon var irriterad kan det ha varit för att KJ inte alls ville plugga och istället vilja ha sex/mysa. VB kan i sin tur ha sagt i stil med hur idiotisk han är, hur äcklig han är osv. Detta kan ha suttit griller i huvudet på KJ med tanken "ska inte jag få henne ska ingen annan det heller"
En tjej som studerar teknisk fysik skulle plugga med en person som inte har godkända betyg/omdömen i svenska A, matematik A, engelska A och samhällskunskap A från gymnasiet. Låter det troligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Att skylla på att killen har asbergers tror jag inte ett skit på faktiskt.
Hur många fall finns det då folk med asbergers ligger bakom? 1 av 100 i världen?
Tror inte han var insnöad i att mörda någon som du verkar tro.
Visst att han gillade vapen som särskilt-intresse, men det betyder inte ett skit.
har oxå asbergers och gillar vapen och filmer extra mycket, inte fan tänker
jag på att stycka någon för det. Och inte KJ heller är jag säker på.
Sen kanske att han saknar en spärr som gör han blir extra förbannad som kan
gå över gränsen shore. Men det betyder inte att det är hans asbergers för det.
Så sluta lek amatör psykolog.

sorry om du tog illa vid dig.jag skyller inte på någon pga av ev.diagnos.
däremot menar jag att om KJ har den diagnosen så anser jag att den kan förklara lite i detta fallet.
Alla aspies är absolut inte våldsamma av sig,dom jag träffat är väldigt smarta men som sagt var,har lite olika hang ups på människor och händelser
Citera
2013-05-24, 13:24
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hm, fast teorin om syftninsgfel stämmer inte heller om man betänker att KJ sa att han gav henne en påse till böckerna som hon ska haft med sig. Men det kan vara så att han under sina dagars grubblande (förmodar jag) ändrat storyn efter vad folk tror hände. Han kanske är mycket väl medveten om att hon inte skulle plugga där eller så lurade han i henne att han var jättebra på något hon pluggade, vilket låter helt otroligt konstigt om det stämmer att killen gick rätt ifrån högstadiet till historiestudier på universitetet. Historienördar är sällan tekniskt intresserade eller bra på matte etc. Finns förstås undantag, men något sådant skulle indikera att KL var någon form av geni/överbegåvning inom många områden i så fall?
Nej det finns ingen sådan info! Du måste skilja mellan Folkhögskola och universitet!
Läs i tråden!
Citera
Medlem
Sankaras avatar
Snälla, kan folk förhandsgranska sina inlägg i två sekunder innan postning så att man förstår vad som menas?
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har fått lite mer info från min bekanta som jag tidigare var med och hitta torson samt huvudet. De har fått en förfrågan från polisen att 2-3 mil norr om Boden söka efter kvarlevor från VB i gamla skyttevärn/bunkrar. Kan det vara så att KJ brytit ihop lite under förhören och börjat sjunga ut? Eller är det random att de kanske letar i sådana?

Återkommer ifall jag hör något mer!
Var det du och dina bekanta som hittade huvudet och torson? Har dina bekanta blivit tillfrågade av polisen att leta efter VBs armar 2-3 mil norr om Boden? Får de inte ens transport dit?
Citera
Medlem
rillepillehs avatar
Citat:
Har fått lite mer info från min bekanta som jag tidigare var med och hitta torson samt huvudet. De har fått en förfrågan från polisen att 2-3 mil norr om Boden söka efter kvarlevor från VB i gamla skyttevärn/bunkrar. Kan det vara så att KJ brytit ihop lite under förhören och börjat sjunga ut? Eller är det random att de kanske letar i sådana?

Finns många skyttevärn och bunkrar uppe i bergen där så kan vara för att det är ett ställe han kan tänkas gömt saker på, finns som "korvar" som går genom skogen som är runt 40-60 meter långa som man hade kunnat gömma saker i. Har själv funderat på att dra och kolla i dom!

Får se om man tar något äventyr idag
Citera
2013-05-24, 13:25
Medlem
Typists avatar
Citat:

Spekulation:

Med husrannsakningsorder så tillkommer mobiltelefoner till undersökningen.

Man kanske undersökt GPS eller något som pekar på att KJ befunnit sig där kort efter den misstänkta mordnatten.
Citera
2013-05-24, 13:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeSquirrelz
Att han skurit av händerna är lite konstigt, ja. Händer är ju små, så att han skurit av dom för att få plats är smått otroligt.. KJ kanske tyckte det var skoj när han väl kom igång med styckningen och skar av händerna "bara för att". Det är också märkligt att händerna inte hittats bland de övriga kroppsdelarna. Vad har han gjort med dom? Souvenir?

Kan vara så att han tyckt dessa var extra viktiga pga identifiering via fingeravtryck att gömma mer säkert efter att ha sett lite amerikanska filmer Tror dock inte BO i detta fall fanns i polisens register så ter sig lite onödigt.
Citera
2013-05-24, 13:26
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Advokaten: "Min klient mår mycket dåligt"
Citat:
Han har också berättat att hon besökte honom den här lördagen och att hon studerade medan han satt i soffan och tittade på tv och samtidigt drack öl.

- Min klient har också sagt att han ville skjutsa hem henne men att hon avböjde eftersom han var onykter, säger F*rssberg.

Det är det sista han såg av [VB].

22-åringen förnekar alltjämt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in