2013-05-24, 00:55
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Jag känner båda. Jag vet.

Är de släkt eller ingifta på något sätt?
Citera
2013-05-24, 00:55
Medlem
Citat:
.. Tror det är det sista han vill prata om just nu, faktiskt. Hon också, faktiskt.
Kan du säga om brodern eller systern är/verkar lika off som KJ? Och har du några teorier till varför KJ skulle ens ha sagt detta? Hört talas om liknande grejer? (Frågar endast eftersom att du nämde att du kände brodern. Inte så långt ifrån att du skulle ha "känt" KJ då)
Citera
2013-05-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
Är de släkt eller ingifta på något sätt?

Nej.
Citera
2013-05-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
Nej, någon skrev att AS och ADHD var olika funktionsnedsättningar, det är samma men av olika grad.
Det är olika.
Asperger är en lättare form av autism
Adhd är koncentrations svårigheter och svårighet med impulskontroll
ADD är koncentrationssvårigheter och svårigheter med motivationen utan hyperaktivitet
Citera
2013-05-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
varför sa han inte bara att han satt på hans brorsas ex. ifall han inte äns har någon halv eller styv syrra.
Nej du dina fåglar sätter jag inte många spänn på..

Ganska uppenbart varför jag inte säger det. För det första var jag inte där. För det andra så har jag ingen chans att veta eller bevisa deras relation eller vad som hände.

Det är KJ själv som har sagt att tjejen var hans halv/styvsyster. Tro vad du vill om det, jag bryr mig inte. Jag vill själv ha ut mer info om detta om möjliga namn och kopplingar. Kan även tas i PM ifall du inte vill hänga ut någon.
Citera
2013-05-24, 00:58
Medlem
Citat:
Jag känner båda. Jag vet.

Du som känner båda kan inte du då svara på om KJ har AS eller ADHD? Känner att tråden skulle må bra av lite äkta information istället för rena spekulationer
Citera
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det är flera i tråden som känner eller är bekant med KJ som hävdar att han har det (och har gått i särskola), och en del tror att VB kan ha haft något liknande. Jag vet inte, blir inte klok på om hon blev söndermobbad bara för att hon var nya tjejen i stan eller för att hon hade det svårt med något handikapp. I alla fall var hon i fel sällskap, men varför, det kan man fråga sig. Hon hade ju kommit så långt nu, börjat på universitetet och allt.

Jag tycker att det är ganska förståeligt.

Vi måste komma ihåg hur hon kom till Sverige och i vilken ålder.

Kan vara att hon då runt det som fanns kring styvpappans sociala krets, helt enkelt gick med den strömmen när hon väl satte foten i Sverige och ifrågasatte inte om det var rätt sällskap, rätt människor eller rätt sådana att fortsätta med. Hon kanske var mer godtrogen och mindre kritisk till den omgivning hon hamnade i. Annorlunda när man kommer till ett nytt land där båda ens föräldrar invandrat med en, man ställs till att förhålla sig försiktig och skeptisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Usch. Någon borde ha varnat VB. Hur känns det nu för alla som visste det här? Vad visste VB?
I övrigt hindrar det inte att någon har ett handikapp och är psykopat. Det ligger väl närmast till hands att tro här. Feldiagnos tror jag kanske inte på, däremot finns det väl inte direkt något att göra åt en psykopat... eller?

Har du kikat på den "trevliga" hundbilden i juletid, jag tycker att det ser ut lite som att KJ ger hunden ett stryptag...

Gå in o läs - vardags psykopater.
Rekommenderar jag alla här som fortfarande inte fattar att alla mördare är psykiskt störda.
Varför mördar inte jag ?

Jo därför att jag inte har någon lust/ dragning, jag kan inte göra en annan människa medvetet illa och inte på grund av att LAGEN säger att det är fel o straffbart. Saknar du de två förstnämnda eller är dessa förvridna - har lust, saknar empati (vilket mördare uppenbart saknar)
Då är du psykopat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Psykopater söker reaktioner i bisarra saker. Bisarra tankar, bisarr person bisarra idéer.
Verkar så...
Citera
2013-05-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Kan du säga om brodern eller systern är/verkar lika off som KJ? Och har du några teorier till varför KJ skulle ens ha sagt detta? Hört talas om liknande grejer? (Frågar endast eftersom att du nämde att du kände brodern. Inte så långt ifrån att du skulle ha "känt" KJ då)

"Systern" har jag inte hunnit pratat med under omständigheterna som hänt. Men hon är normalbegåvad och snäll. Inte alls off. Hans bror (hennes ex) är det mest helylle person jag känner. Totala motsatsen till KJ.

KJ vill väl skryta om sitt sexliv? Känner många killar som hävdar att de legat med tjejer de inte ens rört. Är väl en ganska common grej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeebus
Du som känner båda kan inte du då svara på om KJ har AS eller ADHD? Känner att tråden skulle må bra av lite äkta information istället för rena spekulationer

KJ är diagnosernas med Aspie, han har Godman
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag kommer veta om det går i tryck direkt jag vaknar i morgon. Har alla papperstidningar som PDF så jag kommer kolla på tunnelbanan på vägen till jobbet.
Tror något bisarrt gjorts med kroppsdelarna.
Fick tidigt såna vibbar också på MPS första uttalanden och det faktum att MPS-ledaren ganska tydligt ville påtala att man fått psykologstöd/krishjälp och inte tillät andra uttala sig.

Tänkte då att det mest kunde tyda på ett väldigt omfattande våld och mycket splatter, men sen visade det sig ju att huset i princip var cleant.

Att kroppsdelar arrangeras skulle delvis göra val av lokal lite logiskt, då det hindrar risken att djur far och flyttar i delarna innan något hittar det.
Frågan är vad man hade gjort med resten av kroppen om man fått tid?

Kan det ha att göra med att han har återvänt till huset, velat ha något sista, svårt att göra sig av med hela kroppen för gott, satt kanske där och tittade på benen och sörjde, vad vet vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in