2013-05-23, 18:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Verkar ju som det finns någon sorts bevis från den rättsmedicinska undersökningen.
Vid olika typer av brott riktade mot annan person genomförs en "Rättsmedicinsk undersökning av levande person" -> GM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
OT men har inte personer med Aspergers svårt att ljuga?

Med tanke på att de inte förstår sociala koder?
Ja det stämmer med AS, men inte med antisocial personlighetsstörning, psykopati. Kan ju vara att killen har båda diagnoserna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wuwea
Man dödar inte varandra när man använder airsoft-vapen. Är du en som klandrar våldsamma datorspel vid skolskjutningar också?

Nej datorspel är fiction. Men när man tar det till en nivå där man skaffar utstyrsel som soldater och replikor till vapen och sedan går ut i skogen och leker krig . Då har det gått lite väl långt.
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjs1832
Man ska aldrig säga aldrig såklart, men jag måste ändå få framföra att jag är ytterst tveksam till att han skulle vara kapabel till något sådant. Om KJ har haft rykte om sig att vara "Speciell, konstig, mordisk, cp" osv osv så är Dan*el raka motsatsen, har personligen aldrig hört ett ont ord om honom. Han uppfattas som en väldigt trevlig och snäll kille.

Men som sagt, jag är medveten om att människor kan överraska en, men detta är min åsikt iallafall.

Jag menade inte att DJ skulle vara GM utan att KJ kanske skulle prata med honom och han skyddat honom, inte för att han skulle vara en brottsbenägen person, men det är ju ändå hans bror.
Citera
2013-05-23, 18:54
Medlem
3km från föräldrarnas hs närmaste bilvägen, 6km från stugan, 1600 m fågelvägen om man gått med ryggsäck/trunkar.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
DNA? Sperma? Hårstrån?

Har de redan fått resultaten från Linköping? Tänkte mer på om det var något som rättsläkaren konstaterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Äh. Spelet har väl fan inget att höra med. Dock så har KJ alltid vart överintresserad av mord, döda / (tekniker"/ militära/ ect ect. Plågat djur som liten mm.

Har långväga gemensamma kompisar som INTYGAR DETTA OM KJ. Så då skiter jag i alla som tror att han är en jävla ängel. HAN HR DE FACTO UPPVISAT PSYKOPATISKA DRAG SEDAN LITEN MEN ÄR ENLIGT MIG FELDIAGNOSTISERAD MED ASPBERGERS.

Om du läser mitt inlägg så talar jag inte om KJ utan om hans yngre bror som nämndes i tidigare inlägg.
Citera
2013-05-23, 18:55
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har publicerat förslag, sperma, blod, kläder t ex.

Jag är ganska intresserad av vilken kroppsdel som fortfarande fattas och som är på vift, och varför den inte hittas.

Var det inte benen i huset och huvud + torso i skogen? Armar som kanske saknas?
Citera
2013-05-23, 18:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja, men så förjävligt kan det väl ändå inte vara.

Jo, alldeles så överdjävligt kan det vara, som om det inte vore djävligt nog i nuläget. Varför har man inte hittat alla kroppsdelar, nu vet man inom vilket område man ska söka, man har gott om resurser, så varför har man inte hittat allt?

Det finns iaf en rimlig förklaring och det är faktiskt att ett djur har snott åt sig det som fattas, dock kan det inte uteslutas att det styckningen har utförts rituellt och att det saknas någon speciell kroppsdel av den anledningen. KJ har ju uppgivits skära i grodor och plocka ut ögon, den lusten kan finnas kvar, frågan är då vilken kroppsdel som var intressant den här gången.
Citera
2013-05-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Jag menade inte att DJ skulle vara GM utan att KJ kanske skulle prata med honom och han skyddat honom, inte för att han skulle vara en brottsbenägen person, men det är ju ändå hans bror.

Förstår hur du tänker och det är absolut inte omöjligt, vill bara ändå påpeka att jag är tveksam till om DJ skulle ha "styrkan" till att göra (om än bara hjälpa till) med något sådant.
Citera
2013-05-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Nej tjejen sa det samma hon såg han för första gången nu, Den jäveln skulle inte jag vilja va ensam med!

Det hade nog VB valt också om hon hade fått en andra chans
Haha hade gärna velat vara ensam med honom en stund för att öva in lite olika slag.

Nån som har mer info kring VB hur hon var som person etc, nån nämnde "stalker" tidigare?
Kanske en vanlig lite förvirrad tjej med låg självkänsla som tog folk för givet helt enkelt..Vissa utnyttjade tydligen detta till sina fördelar. Den där 50 årige MB pedofilen såg kanske sin chans på lite "ung fitta"
Citera
2013-05-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Kan ju vara allt möjligt. Allt från svagare indicier till starkare indicier (eller kanske till och med bevis). Den anhållne kanske har haft sin mobil påslagen med GPS-koordinater som kanske kan knyta honom till någon brottsplats? Avvikande spår från VB i bostad, på kläder eller i fordon? Konstiga samtal mellan den anhållne och någon annan, som har avlyssnats under en tid? SMS?

Sånt borde ju höra till teknisk bevisning och inte rättsmedicinsk kan jag tycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in