2013-05-20, 14:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Aspersbergsteorin är jag inte helt hundra på. Tror det har att göra med hur hon blivit behandlad (dvs mobbad). Hon har försökt att söka kontakt med människor men gång på gång trackar folk ner på henne. Jag brukade alltid prata med henne och hon hjälpte mig med kemiläxan ibland och blev oerhört glad när jag frågade henne - och om hon var duktig i kemi!.
Har du klart för dig vad hon hade för betyg? Hon skriver ju på sin Facebook att hon hade dåliga betyg, och det har spekulerats om det var en anledning till att hon valde teknisk fysik i stället för Virtual Design. Var det bara hög självkritik, eller hade hon svårt att få sina kunskaper utväxlade till betyg, och isåfall, har du någon idé om varför?
Citera
2013-05-20, 14:33
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Tydligen gör det det enligt de skribenter jag citerat i mitt tidigare inlägg #5310.
Du har i tråden gång på gång frågat detta utan att hitills fått ett svar.
Varför undrar du? Vad vet du om denne kille?

I början av denna tråd skrev användaren Elefantsnabel en fråga om de omtalade exet hade just dessa initialer. Då jag anade att denne skribent hade fog för sin undran, fortsatte jag att upprepa dennes första fråga helt enkelt.
Citera
2013-05-20, 14:40
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Ett motiv, från ABs sida, att tysta ner gay-händelsen? (om den nu är sann villsäga) och följdaktligen kan AB själv då vara huvudförfattaren bakom ANs elaka kommentarer.. (har för mig att dessa skrevs sent på natten, då många mammor sover medan tonårssöner däremot häckar vid sina datorer)

Men skärp er. Varför skulle han vara gay? För att någon tomte med uppenbart syfte att smutskasta påstår det? En gay som dessutom våldtar tjejer för det var han ju också misstänkt för. Herregud, nån måtta får det väl finnas. Dessutom så är inte AN hans mamma, vilket har påpekats flera ggr. Han bor inte heller hos AN och skulle således inte ha någon större möjlighet att sitta där på nätterna och kapa hennes konto. Kan vi hålla oss till rimliga teorier nu där det finns någon verklig grund att gå på?
Citera
2013-05-20, 14:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är bra att du sätter nivån på diskussionen med invektiv, så vi slipper uppträda som vuxna människor. Det är så jobbigt, mycket roligare att kasta sand.

Jag har pratat med LTU. VB är inskriven på civilingenjörsutbildning, teknisk fysik, andra terminen.
Ingen av de unga männen (< 30 år) på Flottiljvägen 4 C är inskriven, inte heller CS eller AF.

OM hon nu skulle i väg och studera, kan det vara så att KJ lånade ut sin lägenhet till någon annan som faktiskt studer/hade studerat något liknande som VB? Kanske någon som bodde hemma hos sina föräldrar och inte hade tillgång till "egen" lägenhet? Kanske märkte hon att denna träff med den som lånat KJ´s lägenhet verkade intresserad av annat än att plugga och att det var till KJ som hon sms:ade? Tycker att vissa är lite för snabba att peka ut denna KJ som ensam gm och att man därmed låser sitt fria tänkande en del.

Sen tycker jag det är lite märkligt att polisen inte kan tydliggöra detta med när motionen skedde. Även i tråden diskuterades länge att det var konstigt att inget vittne sett henne springa antingen till er från Bodsvedjan (med och utan gula påsar).

Enligt Efterlyst så sa VB hejdå till sin familj vid 16 00 tiden för hon skulle plugga och bli upphämtad av sitt ex. Rimligtvis borde hon då ha avverkat sin motionstur. Att hon sen tar på sig någon form av träningskläder igen och inte några finare kläder, tyder enligt min mening, på att hon inte skulle dejta den kvällen.

Läser man på hennes fejja så reagerar jag på att VB oftast skrev vad hon gjort och inte vad hon skulle göra. Precis som om hon var lite orolig denna dag den fjärde maj.

De som känner KJ kanske kan berätta hur han hade med relationer till det täckta könet under våren/sista tiden? Rimligtvis borde han ha utsatt andra tjejer för våld eller hot tidigare OM han nu är gm. Kanske någon har något att berätta om detta också.
Citera
2013-05-20, 14:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
I början av denna tråd skrev användaren Elefantsnabel en fråga om de omtalade exet hade just dessa initialer. Då jag anade att denne skribent hade fog för sin undran, fortsatte jag att upprepa dennes första fråga helt enkelt.
Elefantsnabel frågade väl om AF, inte AB.

AF lär ska vara ett av VBs ex.
AB kan, enligt nån i tråden, tänka sig båda könen.
Citera
2013-05-20, 14:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här är en mycket intressant uppgift, hur fungerar det i älven, den verkar väldigt ström men det finns väl även vad jag förstår en damm i älven.

Härom dagen nämnde Hamilkar något om en plats som kallades Likskär.

Kan man utifrån dessa uppgifter tolka det som att hon med stor sannolikhet inte har hamnat i älven?

Det är strömt första kilometrarna där älven är smal. Från Sävast och söderut blir älven betydligt bredare och vattnet strömmar långsamt. När jag passerade Åberget i torsdags så tittade jag ner mot älven och det var minst tio båtar ute och fiskade på en sträcka av kanske 300 meter. Med det menar jag att fiskare borde ha fått napp eller sett något i den mer strömmande delen av älven. Tror det är så MPS tänkt också eftersom de på slutet gått vid älvskanten längre söderut.

Dammen/Bodens kraftverk är sista dammen i den länga kedjan av kraftverk.
Senast redigerad av highfive 2013-05-20 kl. 15:09. Anledning: Tillägg
Citera
2013-05-20, 15:02
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Elefantsnabel frågade väl om AF, inte AB.

AF lär ska vara ett av VBs ex.
AB kan, enligt nån i tråden, tänka sig båda könen.

Ja, och mitt svar handlade där om AF.
Citera
2013-05-20, 15:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det här är en mycket intressant uppgift, hur fungerar det i älven, den verkar väldigt ström men det finns väl även vad jag förstår en damm i älven.

Härom dagen nämnde Hamilkar något om en plats som kallades Likskär.

Kan man utifrån dessa uppgifter tolka det som att hon med stor sannolikhet inte har hamnat i älven?

Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det finns 15 kraftstationer och vattnet är extremt strömt. Det är inte sannolikt att hon är i älven.

Citat:
Tack, det var ny information.

Då faller detta med självmord och olycka ännu lägre ned på min sannolikhetslista över vad som kan ha hänt henne.
Alltså, det lägsta av Luleälvens kraftverk är det i Bodforsen i centrala Boden. Det område som VB ska ha försvunnit i ligger nedströms om det kraftverket, och det finns alltså ingen annan damm nedströms. Har hon trillat i drickat har hon alltså knappast fastnat i någon damm utan drivit med strömmen ut. Min kommentar om Likskär var som svar till nån som tyckte att det var så vårflodsströmt att hon kunde ha drivit till Finland om hon hade trillat - eller slängts - i. Det ligger alltså ett avlångt skär och spärrar en stor del av vägen ut till havet strax utanför Lule hamn, som kallas för Likskär eller Likskäret. Jag utgår från att det heter så för att ett antal lik har flutit iland där från folk som trillat i älven. Det betyder naturligtvis inte att alla som drattar i Lule älv nedströms Bodforsen hamnar där, men det är också bortsett från Likskär en inte obetydlig skägård, så sannolikheten att ett lik från Lule älv driver ut till havs utan att flyta i land nånstans på den svenska sidan är nog rätt måttlig.
Citera
2013-05-20, 15:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Varav en mellan Boden och Bottenviken.
Jag skulle inte kalla Bodforsen för mellan Boden och Bottenviken, utan i Boden. Det finns alltså ingen damm mellan Bodsvedjan och havet.
Citera
2013-05-20, 15:15
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag skulle inte kalla Bodforsen för mellan Boden och Bottenviken, utan i Boden. Det finns alltså ingen damm mellan Bodsvedjan och havet.

Bodforsen (villaområde) är alldeles ovanför Bodens kraftstation.
Citera
2013-05-20, 15:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Bodforsen (villaområde) är alldeles ovanför Bodens kraftstation.
Bodforsen (villaområde) har fått sitt namn efter Bodforsen (fors) där Bodens kraftstation byggdes.
Citera
2013-05-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Men skärp er. Varför skulle han vara gay? För att någon tomte med uppenbart syfte att smutskasta påstår det? En gay som dessutom våldtar tjejer för det var han ju också misstänkt för. Herregud, nån måtta får det väl finnas. Dessutom så är inte AN hans mamma, vilket har påpekats flera ggr. Han bor inte heller hos AN och skulle således inte ha någon större möjlighet att sitta där på nätterna och kapa hennes konto. Kan vi hålla oss till rimliga teorier nu där det finns någon verklig grund att gå på?

Antar att du påstår att det är jag som är "tomten"?
Ledsen lilla vän, men jag har inget intresse av smutskasta denna familj, har ingen som helst aning om vilka de är.

Jag tror själv inte att karatetränarens son hade något med våldtäkten att göra, det gick också rykten om att det offret var någon som försökte "förbättra" sitt asyl-läge...
Huruvida Alexande* är homosexuell har jag ingen aning om, AN's hat mot VB är dock i högsta grad relevant, och orsaken till det vore mycket intressant att få fram.
Sedan undrar jag om du hört talas om något som kallas bi-sexuell?

Gör om, gör rätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in