2013-05-23, 18:59
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
OT men har inte personer med Aspergers svårt att ljuga?

Med tanke på att de inte förstår sociala koder?

...Eller så har de jättelätt för att ljuga eftersom de inte ser det mindre moraliska i det. Och de känner långt ifrån ofta skuld på samma sätt eller för samma saker som en "normal" person gör.
Det kan vara enorm skillnad på två olika med Aspergers.
Citera
2013-05-23, 19:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag har varit borta några timmar och har inte hängt med riktigt, nu är det 100 tals sidor, har det hänt något nytt är hon identifierad ännu?

Jag har tänkt om efter att alla har sagt att KJ omöjligen kan vara den skyldige och att vi ska utesluta honom och jag tror det är bra om vi nu sätter allt fokus på MB och AN, gärna sonen AB också istället. Där hittar vi förmodligen vår gärningsman.

Någon som vet om det fortfarande är span på MB? Kan AN vara inblandad i själv styckningen? Har sonen en bil som stämmer överens med den som setts i området?
Citera
Medlem
minitomatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag blir förvirrad av denna artikel.
Är det pappa eller en bror som togs in på förhör när KJ greps?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7673206

Och två gripna står det också.

Fan vilka sopiga journalister som blandar ihop begrepp hela tiden!

Brodern är inte gripen.
Pappan är inte gripen men följde med på förhör när KJ greps.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Fick just extremt bisarra uppgifter om ödehuset. Från en bra källa.
Men det är så jävla konstigt så jag inte vet vad jag ska tro.

Hade du tänkt dela med dig eller bara teasa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Fick just extremt bisarra uppgifter om ödehuset. Från en bra källa.
Men det är så jävla konstigt så jag inte vet vad jag ska tro.
Kan du dela med dig?
Citera
2013-05-23, 19:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tror inte de fått provsvaren ännu, men poliserna kan ju ha topsat KJ tidigare...undrar också vad det kan ha varit
De har undersökt den anhållne personens kropp och funnit något som han inte kan ge förklaring till. Sannolikt en massa små halvläkta skärsår och andra skador (som inte läkt på tre veckor).
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
föräldrarnas bostad är närmare till FP än stugan, det går att köra i princip rakt upp genom skogen med bil från föräldrarnas hus, till fp, nästan samma längd som fågelvägen

Ja, föräldrahemmet ligger kanske bara en dryg kilometer söderut från fyndplatsen. Avståndet från fyndplatsen till sommarstugan, som ligger norr om fyndplatserna, är kanske fyra kilometer fågelvägen.
Citera
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Haha hade gärna velat vara ensam med honom en stund för att öva in lite olika slag.

Nån som har mer info kring VB hur hon var som person etc, nån nämnde "stalker" tidigare?
Kanske en vanlig lite förvirrad tjej med låg självkänsla som tog folk för givet helt enkelt..Vissa utnyttjade tydligen detta till sina fördelar. Den där 50 årige MB pedofilen såg kanske sin chans på lite "ung fitta"

Var kommer din uppgift om pedofili ifrån? ...eller är det ngn missriktad moralkaka du slänger ur dig mot MB?
Citera
2013-05-23, 19:02
Medlem
likearollingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har varit borta några timmar och har inte hängt med riktigt, nu är det 100 tals sidor, har det hänt något nytt är hon identifierad ännu?

Jag har tänkt om efter att alla har sagt att KJ omöjligen kan vara den skyldige och att vi ska utesluta honom och jag tror det är bra om vi nu sätter allt fokus på MB och AN, gärna sonen AB också istället. Där hittar vi förmodligen vår gärningsman.

Någon som vet om det fortfarande är span på MB? Kan AN vara inblandad i själv styckningen? Har sonen en bil som stämmer överens med den som setts i området?

Quarrel har gjort en utmärkt sammanfattning på sid. 917 om jag minns rätt. KJ är anhållen på sannolika skäl för mord.
Citera
2013-05-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Om det var så 'omöjligt' att det skulle vara gan så skulle han inte blivit gripen. Vilket har bekräftats av flera flashbackare. Vissa på plats verkar det som.
Citera
2013-05-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Vore intressant att få en sammantagen bild av honom. Att han är mordintresserad, gör honom inte till mördare (det är även jag) däremot är djurplågandet oroväckandet om det inte skett experimentellt i väldigt låg ålder. Men om V haft ett förhållande med honom måste han varit bra på något vis också får vi väl ändå anta? Vad jobbar han med t ex?

Ja personer som känner KJ har ju berättat om han tidigare i tråden.. Så var god läs.

Jag vet inte vad folk egentligen vet om diagnos kriterier( de flesta verkar rätt så blåsta)

KJs hund försvann under mystiska omständigheter (läs tillbaka i tråden)
Och det är inte det enda som menas med "djurplågeri".

Han har sedan tidig ålder uppvisat klara psykopatiska drag, gå in o läs kriterierna om du själv vill veta..
Och på det så kan du läsa om hur profilen för mördare (speciellt styckmördare ser ut)
Beskrivning av deras tidigare liv, egenskaper, tendenser, intressen mm

SÅ ! ENKELT
Citera
2013-05-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Var kommer din uppgift om pedofili ifrån? ...eller är det ngn missriktad moralkaka du slänger ur dig mot MB?
50 åring som utnyttjar en förvirrad 20 åring är pedofil i mina öron. Han är gammal nog o vara hennes pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in