2013-05-23, 09:42
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Det här dryftade jag redan igår men fick ingen direkt respons.

Hunden tuggade igenom elkablar och dog således av stöten.
Då blöder man väl inte??

Inte så det droppar blod va? Kan ja inte tänka mig, Kanske att det skulle komma lite blod ur mun eller nos men inga mängder
Citera
2013-05-23, 09:43
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Vad jag menade var att länsman inte uttryckligen säger att det är tränaren, så länge han/hon inte gör det bör vi hålla alla dörrar öppna.

Ja själklart bör vi det, men det är också självklart att dom inte kan säga det rakt ut i det här stadiet. Jag väljer då att se det som en kraftig hint.
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Någon som vet vad detta är för lirare? Vet att han har koppling till VB. Är det via thaibruden?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201081904715789&set=a.26356942576 29.2147890.1413638208&type=1&theater

Är inte det hennes ex VB alltså???

Hans mamma skrev på mps sida att hon hoppas hennes ex hittas vid liv...
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Jag undrar lite, hur tillförlitlig är informationen om att hunden burits ut i en läckande plastsäck? Var kom den informationen ifrån, från början..?
Uppgiften kommer från en fågel som viskat i mitt öra och som har pratat med en granne till KJ. Alltså inte särskilt tillförlitligt.
Citera
2013-05-23, 09:44
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej nej nej!! En hund dör inte av att den får en stöt från en hästhage. Inte ens när den är blöt. Inte min iaf. Och inte lärde den sig heller (Jack Russel hade jag då) utan gjorde det massor med gånger. Korkad hund, ja.. men levde tills han var 14 och dog inte pga en stöt.
Skulle visst vara en elkabel enligt vissa. Men vem låter sin hund ostörd stå och gnaga på en elkabel? Även för en större hund tar det en stund att ta sig igenom.
Citera
2013-05-23, 09:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Vänta nu, vilken polisman uttalade detta?

Citat:
I nuläget misstänker polisen inte någon särskild person, men enligt Expressens uppgifter riktar man in sitt utredningsarbete på en person som tidvis haft anledning att ha med Vatchareeya Bangusan att göra.
Citera
2013-05-23, 09:46
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vänta nu, vilken polisman uttalade detta?
Hoppsan.
Verkar inte ha vrit en polis överhuvudtaget, låter mer som en anonym tipsare. Sänkt trovärdighet.
Citera
2013-05-23, 09:47
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Fast jag vet inte....man borde höra om det är ett skrik av skräck eller av glädje/ilska över hockeymål? Man skriker väl inte på samma sätt när det blir mål i hockey som när man håller på att bli mördad?
Nej det borde sannerligen höras skillnad. Jag skriker då "JAAAAAAAAA" över ett svenskmål. Tror jag inte jag skulle göra om jag höll på att bli mördad.
Citera
2013-05-23, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Någon som vet vad detta är för lirare? Vet att han har koppling till VB. Är det via thaibruden?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201081904715789&set=a.26356942576 29.2147890.1413638208&type=1&theater

Det är också ett ex. Tidigare hade flera kommentarer från VB, men tydligen tagit bort alla nu.

Även alla "gilla" från VB borttagna nu
Senast redigerad av tapa68 2013-05-23 kl. 09:57. Anledning: Edit
Citera
2013-05-23, 09:49
Medlem
Tror inte så mycket på kristallkulor, men ... Tja, ibland kan alltid något stämma.

Finns det några Bensinmackar i närheten? Typ, Shell? Kanske någon som inhandlat sopsäckar finns med på övervakningsbilder från söndagen den 5 maj?
Citera
2013-05-23, 09:50
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej nej nej!! En hund dör inte av att den får en stöt från en hästhage. Inte ens när den är blöt. Inte min iaf. Och inte lärde den sig heller (Jack Russel hade jag då) utan gjorde det massor med gånger. Korkad hund, ja.. men levde tills han var 14 och dog inte pga en stöt.

Hmmmm.. Är det hunden vi pratar om som man har sett på bild på KJs Facebook bilder?
Lustigt värre. Känns som det kanske var ett övningsobjekt eller att KJ fick något slags raseriutbrott och sen vad vet jag...
Citera
2013-05-23, 09:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Skulle visst vara en elkabel enligt vissa. Men vem låter sin hund ostörd stå och gnaga på en elkabel? Även för en större hund tar det en stund att ta sig igenom.

Jag har aldrig hört talas om att en hund tuggar kabel i en lägenhet, utesluter dock inte att det sker, men synnerligen osannolikt skulle jag vilja påstå.

Det har ju skrivits här i tråden om att killen obducerat grodor och katter vill jag minnas, så varför inte också en hund? Obekräftat som så mycket annat här, dock har det nämnts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in