2013-05-23, 18:57
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
OT men har inte personer med Aspergers svårt att ljuga?

Med tanke på att de inte förstår sociala koder?

Om vi utgår ifrån att diagnosen på honom är korrekt - ja, de tycker att det är jobbigt. Men förmodligen kan han nog stålsätta sig inledningsvis i alla fall. Hittills har han bara nekat till gärningen, vi får se vad som händer i förhör där han kommer behöva svara på detaljer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Äh. Spelet har väl fan inget att höra med. Dock så har KJ alltid vart överintresserad av mord, döda / (tekniker"/ militära/ ect ect. Plågat djur som liten mm.

Har långväga gemensamma kompisar som INTYGAR DETTA OM KJ. Så då skiter jag i alla som tror att han är en jävla ängel. HAN HR DE FACTO UPPVISAT PSYKOPATISKA DRAG SEDAN LITEN MEN ÄR ENLIGT MIG FELDIAGNOSTISERAD MED ASPBERGERS.

Vore intressant att få en sammantagen bild av honom. Att han är mordintresserad, gör honom inte till mördare (det är även jag) däremot är djurplågandet oroväckandet om det inte skett experimentellt i väldigt låg ålder. Men om V haft ett förhållande med honom måste han varit bra på något vis också får vi väl ändå anta? Vad jobbar han med t ex?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Har de redan fått resultaten från Linköping? Tänkte mer på om det var något som rättsläkaren konstaterat.
Tror inte de fått provsvaren ännu, men poliserna kan ju ha topsat KJ tidigare...undrar också vad det kan ha varit
Citera
Medlem
tror ni inte att allt är hittat, eftersom de avbrutit sökandet enligt per hartman eller vad polisen heter?
Han pratade ju om det innan presskonferensen drog igång.
Citera
2013-05-23, 18:58
Medlem
Jag blir förvirrad av denna artikel.
Är det pappa eller en bror som togs in på förhör när KJ greps?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7673206

Och två gripna står det också.

Fan vilka sopiga journalister som blandar ihop begrepp hela tiden!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ny sammanfattning med uppdaterad karta

Inblandade personer.
  • VB: V*tchareeya B*ngsuan (aa), 20 Facebook: https://www.facebook.com/vattchareeyabangsuan Försvunnen.
  • KJ: Kr*stoffer J*hansson (io), 22 Har stängt ned sin Facebook. VB:s ex.
  • MB: M*cael B*rg (ie), 49 BO:s karatetränare. Har stängt ned sin Facebook. Påstås ha haft ett förhållande med VB.
  • AN: A*nika N*rdström, 46 (no) Har stängt ned sin Facebook. MB:s fru, har skrivit ofördelaktigt om VB på MPS facebooksida.
VB flyttade till Sverige från Thailand strax innan hon fyllde tolv. Hon bodde med sin mamma och sin styvfar i en lägenhet i Boden. Hon studerade vid LTU i Luleå med mediokert studieresultat.

VB har gjort polisanmälningar om hot, närmare detaljer är okända. 4 maj kl 14:23 skrev VB på Facebook: "Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^". Kl 15:22 skrev hon ett skämt på Facebook. Kl 16 (vissa media skriver 15) hämtades hon av någon vid bostaden. Därefter är hon försvunnen. Ett osäkert vittne har sett VB nära KJ:s bostad vid 21-tiden.

Signaler från VB:s mobiltelefon fångades upp ca kl 16, kl 18:40 och ca kl 21.

KJ har stort militärt intresse, men påstås inte ha antagits vid det militära. KJ påstås ha sagt att VB lämnade honom glad den 4 maj kl 21 i avsikt att gå hem. Han hade druckit en öl och kunde inte skjutsa. En annan uppgift säger att han var hemma hos sin bror och spelade TV-spel. KJ har två helbröder, en äldre och en yngre. Den äldre bor med sambo, den yngre hos föräldrarna.

KJ påstås ha haft en hund som avled efter en olycka med elstängsel. En granne såg honom och någon annan bära en svart sopsäck som droppade blod i trappan tidigare i år. Samma granne har hört skrik, osäker på vilken dag.

Anmälan om försvinnandet gjordes 5 maj eller 7 maj och polisen började söka. MPS (Missing People Sweden) ordnade skallgång 9 och 10 maj. 10 maj avslutade polisen sök. MPS fortsatte 12, 15 och 18 maj. 20 maj rönte MPS framgång, kroppsdelar hittades i en stuga inom militärt område vid Gammelängsberget. 22 maj hittade militär torso och huvud, 100-200 meter från första fyndplatsen. Sök efter fler kroppsdelar pågår. Kroppsdelarna är inte identifierade, men det råder knappast något tvivel om att det är den försvunna kvinnans kvarlevor.

Vid första MPS-söket påstås KJ ha medverkat och sagt att VB fick en gul ICA-kasse att bära hem studieböcker i. Nära fyndplatsen har hittats en gul ICA-kasse med ett par kalsonger, med sekret eller blod, och möjligen andra underkläder.

En mörk Nissan pickup påstås ha tvärbromsat precis innan avspärrningarna vid fyndplatsen, backat i hög hastighet och försvunnit. Samma bil ska senare ha setts vid ett område där polisen genomfört dörrknackningar. Ett vittne skall även ha sett en person i bilen som hukade sig ner vittnet passerade bilen. Dock har ingen Nissan pickup kunnat kopplas till någon person.

Idag, 23 maj, gjordes husrannsakan hos KJ, KJ:s föräldrar och KJ:s föräldrars sommarstuga. KJ anhölls skäligen misstänkt för mord. KJ:s Hyundai och pappans VW Golf beslagtogs.

Karta

Ärligt talat quarrel, jag fattar inte hur du orkar. Bra jobbat!

Jag har nog aldrig läst en tråd med så mycket oinitierat tomt kackel, på så dålig svenska om så många oväsentligheter uttalat av så många olika obildade latmaskar (vilka inte orkar läsa två sidor bakåt) och vilka saknar tekniskt kunnande i så stor grad att de inte ens kan använda, kanske världens enklaste, sökfunktion.

Trots detta har du iskallt lotsat oss läsare, och hönsflocken från klarhet till klarhet och hela tiden hållit dig till fakta.

Tack quarrel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumlaan
Och nu framkom det att du är dum i huvudet. MB har inte varit i någon "syltburk" som han inte borde ha varit i.
Och vad fan vet du om det?
Tycker det verkar ganska uppenbart att han haft ett opassande förhållande med just VB, och enligt andra som känner honom, betydligt fler...
Är du en av dem eller?

Hoppas i alla fall att detta löser sig med ett erkännande och rejält med bevis...
Citera
2013-05-23, 18:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vid olika typer av brott riktade mot annan person genomförs en "Rättsmedicinsk undersökning av levande person" -> GM

Jaha då fick man lära sig något nytt. Alltid förknippad detta med döda personer.
Citera
Medlem
Så, är pappan gripen? eller är det bara rykten som nått hit? Någon som vet?
Citera
Bannlyst
Fick just extremt bisarra uppgifter om ödehuset. Från en bra källa.
Men det är så jävla konstigt så jag inte vet vad jag ska tro.
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjs1832
Förstår hur du tänker och det är absolut inte omöjligt, vill bara ändå påpeka att jag är tveksam till om DJ skulle ha "styrkan" till att göra (om än bara hjälpa till) med något sådant.

Ja om hans FB-sida är något att gå efter så får man en helt annan känsla än hans brors. Synd om alla inblandade på nåt vis ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
tror ni inte att allt är hittat, eftersom de avbrutit sökandet enligt per hartman eller vad polisen heter?
Han pratade ju om det innan presskonferensen drog igång.

Jag har läst på flera ställen att benen hittats i ödehuset och torso och huvud i skogen,några armar har jag aldrig läst något om någonstans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in