2013-05-23, 18:48
Medlem
I förhör nekar han till brott men åklagarna säger att det har framkommit en del i den rättsmedicinska undersökningen som talar mot honom. Exakt vad vill åklagare Anna Bergström inte gå in på.

- Den här personen har ju förhörts tidigare i utredningen också och har samma inställning nu som då, säger Anna Bergström.
Citera
2013-05-23, 18:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har publicerat förslag, sperma, blod, kläder t ex.

Jag är ganska intresserad av vilken kroppsdel som fortfarande fattas och som är på vift, och varför den inte hittas.

Ja, men så förjävligt kan det väl ändå inte vara.
Citera
2013-05-23, 18:49
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Finns det någon bild sparad på karate-paret? Kollat länkarna men står bara att deras fejjankonton är raderade. Nyfiken!
Kan detta vara MB? http://www.bodenbushido.se/wp-content/uploads/2010/04/mb.jpg
Citera
2013-05-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Han jobbar på ASP center i Boden och om det är något att gå efter så kan det ju vara just honom KJ skulle vända sig till om han var i trubbel. Nån som "förstår" honom.

Man ska aldrig säga aldrig såklart, men jag måste ändå få framföra att jag är ytterst tveksam till att han skulle vara kapabel till något sådant. Om KJ har haft rykte om sig att vara "Speciell, konstig, mordisk, cp" osv osv så är Dan*el raka motsatsen, har personligen aldrig hört ett ont ord om honom. Han uppfattas som en väldigt trevlig och snäll kille.

Men som sagt, jag är medveten om att människor kan överraska en, men detta är min åsikt iallafall.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han kan ha lite skärsår på händer och underarmar, till exempel...

Verkar ju som det finns någon sorts bevis från den rättsmedicinska undersökningen.
Citera
Medlem
Trodde attan hittat hela kroppen?
Är en kroppsdel borta? Kan det röra sig om en arm då tatuering finns?
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=

Vad kan det vara?

"I förhör nekar han till brott men åklagarna säger att det har framkommit en del i den rättsmedicinska undersökningen som talar mot honom. Exakt vad vill åklagare Anna Bergström inte gå in på."

Kan ju vara allt möjligt. Allt från svagare indicier till starkare indicier (eller kanske till och med bevis). Den anhållne kanske har haft sin mobil påslagen med GPS-koordinater som kanske kan knyta honom till någon brottsplats? Avvikande spår från VB i bostad, på kläder eller i fordon? Konstiga samtal mellan den anhållne och någon annan, som har avlyssnats under en tid? SMS?
Citera
2013-05-23, 18:51
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ja, men så förjävligt kan det väl ändå inte vara.

Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Kan detta vara MB? http://www.bodenbushido.se/wp-content/uploads/2010/04/mb.jpg

Japp.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Ny sammanfattning med uppdaterad karta

Inblandade personer.
  • VB: V*tchareeya B*ngsuan (aa), 20 Facebook: https://www.facebook.com/vattchareeyabangsuan Försvunnen.
  • KJ: Kr*stoffer J*hansson (io), 22 Har stängt ned sin Facebook. VB:s ex.
  • MB: M*cael B*rg (ie), 49 BO:s karatetränare. Har stängt ned sin Facebook. Påstås ha haft ett förhållande med VB.
  • AN: A*nika N*rdström, 46 (no) Har stängt ned sin Facebook. MB:s fru, har skrivit ofördelaktigt om VB på MPS facebooksida.
VB flyttade till Sverige från Thailand strax innan hon fyllde tolv. Hon bodde med sin mamma och sin styvfar i en lägenhet i Boden. Hon studerade vid LTU i Luleå med mediokert studieresultat.

VB har gjort polisanmälningar om hot, närmare detaljer är okända. 4 maj kl 14:23 skrev VB på Facebook: "Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^". Kl 15:22 skrev hon ett skämt på Facebook. Kl 16 (vissa media skriver 15) hämtades hon av någon vid bostaden. Därefter är hon försvunnen. Ett osäkert vittne har sett VB nära KJ:s bostad vid 21-tiden.

Signaler från VB:s mobiltelefon fångades upp ca kl 16, kl 18:40 och ca kl 21.

KJ har stort militärt intresse, men påstås inte ha antagits vid det militära. KJ påstås ha sagt att VB lämnade honom glad den 4 maj kl 21 i avsikt att gå hem. Han hade druckit en öl och kunde inte skjutsa. En annan uppgift säger att han var hemma hos sin bror och spelade TV-spel. KJ har två helbröder, en äldre och en yngre. Den äldre bor med sambo, den yngre hos föräldrarna.

KJ påstås ha haft en hund som avled efter en olycka med elstängsel. En granne såg honom och någon annan bära en svart sopsäck som droppade blod i trappan tidigare i år. Samma granne har hört skrik, osäker på vilken dag.

Anmälan om försvinnandet gjordes 5 maj eller 7 maj och polisen började söka. MPS (Missing People Sweden) ordnade skallgång 9 och 10 maj. 10 maj avslutade polisen sök. MPS fortsatte 12, 15 och 18 maj. 20 maj rönte MPS framgång, kroppsdelar hittades i en stuga inom militärt område vid Gammelängsberget. 22 maj hittade militär torso och huvud, 100-200 meter från första fyndplatsen. Sök efter fler kroppsdelar pågår. Kroppsdelarna är inte identifierade, men det råder knappast något tvivel om att det är den försvunna kvinnans kvarlevor.

Vid första MPS-söket påstås KJ ha medverkat och sagt att VB fick en gul ICA-kasse att bära hem studieböcker i. Nära fyndplatsen har hittats en gul ICA-kasse med ett par kalsonger, med sekret eller blod, och möjligen andra underkläder.

En mörk Nissan pickup påstås ha tvärbromsat precis innan avspärrningarna vid fyndplatsen, backat i hög hastighet och försvunnit. Samma bil ska senare ha setts vid ett område där polisen genomfört dörrknackningar. Ett vittne skall även ha sett en person i bilen som hukade sig ner vittnet passerade bilen. Dock har ingen Nissan pickup kunnat kopplas till någon person.

Idag, 23 maj, gjordes husrannsakan hos KJ, KJ:s föräldrar och KJ:s föräldrars sommarstuga. KJ anhölls skäligen misstänkt för mord. KJ:s Hyundai och pappans VW Golf beslagtogs.

Karta
Citera
Medlem
Citat:
Verkar ju som det finns någon sorts bevis från den rättsmedicinska undersökningen.
DNA? Sperma? Hårstrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Mörkblå absolut.
Nja. Enligt PS svart.
Citera
2013-05-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjs1832
Man ska aldrig säga aldrig såklart, men jag måste ändå få framföra att jag är ytterst tveksam till att han skulle vara kapabel till något sådant. Om KJ har haft rykte om sig att vara "Speciell, konstig, mordisk, cp" osv osv så är Dan*el raka motsatsen, har personligen aldrig hört ett ont ord om honom. Han uppfattas som en väldigt trevlig och snäll kille.

Men som sagt, jag är medveten om att människor kan överraska en, men detta är min åsikt iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Äh. Spelet har väl fan inget att höra med. Dock så har KJ alltid vart överintresserad av mord, döda / (tekniker"/ militära/ ect ect. Plågat djur som liten mm.

Har långväga gemensamma kompisar som INTYGAR DETTA OM KJ. Så då skiter jag i alla som tror att han är en jävla ängel. HAN HR DE FACTO UPPVISAT PSYKOPATISKA DRAG SEDAN LITEN MEN ÄR ENLIGT MIG FELDIAGNOSTISERAD MED ASPBERGERS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in