2013-05-23, 14:52
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men för bövelen säg var? Adress?

Kan väl inte vara allt för svårt att kolla upp eventuell adress som KJ's päron är skrivna på?
Citera
2013-05-23, 14:52
Medlem
mumlaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Du har rätt. Ingen har en aning om personens personlighet. Och inte f-n kan man se på ett foto om någon är snäll eller har annat i tankarna... kan inte vara kul för någon att bli misstänkt här på forumet. Men det blir ju givetvis så

Jag tycker så hemskt synd om MB med tanke på alla rykten som skapas. Han är en av dem snällaste, mest empatiska och kramgoa personerna jag någonsin har träffat.
Jag VET att han inte hade något förhållande med VB, den relation som fann var lärare och elev, i alla fall från MB's sida.
Citera
2013-05-23, 14:53
Bannlyst
Vart är den pålitliga källan om att bilar bärgas bort från föräldrarna?
Citera
2013-05-23, 14:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Måste finnas grund att beslagta egendom.
Jo, men ingen behöver vara anhållen för det. Beslaget kan ha skett med samtycke.
Citera
2013-05-23, 14:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Just nu rapporterade en av mina bevingade vänner att bärgningsbil hämtar två bilar på KJ:s föräldrars adress.
Kanske en av dom är en svart golf?
Citera
Medlem
Tykes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Måste finnas grund att beslagta egendom.

Precis, de måste ha beslut om husrannsakan och det är inte helt enkelt att få..

Edit. Quarrel har rätt, samtycke kan ju också vara en möjlighet..
Citera
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlies17
De som hittade hennes huvud igår kunde se att det var en kvinna och att hon hade asiatiskt utseende. Håret fanns kvar. Hon var även avklädd, dvs naken.

Då känns det ju som att detta snart är uppklarat bara mördaren hittas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mumlaan
Jag tycker så hemskt synd om MB med tanke på alla rykten som skapas. Han är en av dem snällaste, mest empatiska och kramgoa personerna jag någonsin har träffat.
.

Så där låter det alltid. Vänta lite med att oskyldigförklara honom.
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tycker inte du att det är knepigt med offensiv styckning, och sa man verkligen det på Efterlyst?
Dom har ju fan inte lagt upp programmet så man kan se det än.
Vad var det för en psykolog som va med egentligen och vad pratade människan om rent konkret.

Jag skrev igår lite om psykologiprofessorns uttalande i Efterlyst.

Utskrift i all hast, TV3 Efterlyst, 2013-05-22 (med reservation för småfel):
Martin Grann föreföll i vart fall vara såpass insatt i fallet att han kände till att likdelar hade hittats på olika platser. Om han sen har rätt i det här med offensiv styckning eller ej återstår att se. Det är ju betydligt vanligare med defensiv styckning. I Bodenfallet skulle en eventuell defensiv styckare kunna ha misslyckats på grund av t ex förvirring eller stress, eller för att han blev störd och därför låg vissa kroppsdelar i ödehuset medan andra låg 150 därifrån?
Citera
2013-05-23, 14:55
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och just därför bärgas KJ föräldrars bilar bort, MB kan ha tjyvlånat någon av dem. Dock, kan inte uteslutas att KJ och MB trots allt har samarbetat i den här soppan.

Mm det kan ju såklart vara precis tvärtom också, att KJ t.ex kollat VBs sms i mobilen när hon var på toa eller nåt, och blivit galen. Hur som så verkar det ju vara ett svartsjukedrama mellan dessa parter
Citera
Moderator
OYs avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7672483

Flygförbudet hävt

Dock finns militär, polis och hundpatruller fortfarande på plats och söker efter kroppsdelar. Ska vi tolka detta som att allt som behöver sägas är sagt, eller att rättsläkaren har en grav hörselskada.

Bärgningen av nämnda fordon tyder helt klart på att polisen börjar få bilden klar för sig, nu söker man antagligen införskaffa kvitton på det man misstänker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyke
Precis, de måste ha beslut om husrannsakan och det är inte helt enkelt att få..

Räcker med att man ska vara misstänkt för brott som kan ge fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in