2013-05-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Nån hade ju sett en pickup på MB's uppfart.

"Ursprungligen postat av highfive
Karate Kid har en mörk bil också som stod tätt inparkerad mot garagedörrarna i S*vast i slutet av förra veckan. Kloss mot garagedörrarna och tätt bakom en av hantverkarbilarna. Modell Mitsubishi L200 eller Toyota King Cab"

Hmm... Toyota King Cab, menar du inte Nissan King cab. Det är en Nissan på bilden och jag har inte sett en Toyota King Cab.
Citera
2013-05-21, 21:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Nya uppgifter?

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846003

Bil som "flytt" fyndplatsen.

Står en svart pickup hos Karate Kid kloss mot garageporten och lika kloss framför stod en vit VW typ hantverkarbil. Den var inte precis i samma skick som den på bilden.

Den som kompisen tipsade om var blå. Däremot stod det en exakt likadan pickup som på bilden i söndags vid den blåa pickupen som kamraten tipsade om. SXD vet jag kompisen pratade om (reg bokstäverna).
Citera
2013-05-21, 21:06
Medlem
troubleices avatar
Nu tycker jag att vissa börjar bete sig lite desperat... Alla som är vän med VB på Facebook och gillar blodiga filmer eller böcker är GM... Kom igen nu!

Dom enda VI har som potentiella GM är:

- "KJ"
- "MB"

Tycker det är högst intressant att MB's FB stängts ner och att någon påstår här att han äger en bil som liknar den som setts kring fyndplatsen. Kan man inte kolla upp vilka typer av bilar han äger via nätet på något sätt?
Senast redigerad av troubleice 2013-05-21 kl. 21:08.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
https://www.facebook.com/attdodaenvan/info

Förövrigt så finns det då enligt vissa 983 misstänkta

http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/svensk-indiefoerfattare-skapar-hype-paa-facebook-834474

Det är alltså en roman, inte en instruktionsbok i styckmord

Men basebollträ har vi hört tidigare om...
Citera
Medlem
fbtraxxies avatar
Men gud vad vissa är duktiga i denna tråd. Klagar på vittnen. Folk som inte ens har varit i Boden.

Det är INTE långt bort från villaområde och JA det går mycket folk där med hundar och vissa människor rider där. En del känner för att ta en liten promenad kanske och det är GÅNGAVSTÅND dit.
Citera
2013-05-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Denna snubben med kan vara gm. Vän med VB och har en saftig kniv på sin logg.

https://www.facebook.com/77skott

*suck* Obildade jävlar

******* har delat Fallkniven AB Swedens foto. www.fallkniven.com

Kanske inte är så konstigt att en bodensare delar ett lokalt företags "tävling" med chans att vinna en praktisk kniv i fullt normal storlek http://www.fallkniven.com/sv/shop/details/552/7/new-products/kkz
Citera
Medlem
Jag gillar inte Max - VB älskade Max. Då är jag nog också misstänkt.

eller snarare: Kan inte generalfels-tutten hålla sina fantasier för sig själv?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Står en svart pickup hos Karate Kid kloss mot garageporten och lika kloss framför stod en vit VW typ hantverkarbil. Den var inte precis i samma skick som den på bilden.

Den som kompisen tipsade om var blå. Däremot stod det en exakt likadan pickup som på bilden i söndags vid den blåa pickupen som kamraten tipsade om. SXD vet jag kompisen pratade om (reg bokstäverna).

Intressant. Har polisen fått veta detta?
Citera
2013-05-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Nej, tror inte alls detta är GM.
Vad skulle det finnas för motiv?
Han firade sin sista dag hemma i lördags och är i Stockholm nu, ska åka till USA.
När ska han haft tid att lämna kroppsdelarna där i stugan? (Jag tror fortfarande kroppsdelarna lämnades nyligen, runt söndag natt - måndag morgon)

Jag tror inte heller på honom men det är en person som man inte helt kan utesluta i nuläget.

Jag tror dock betydligt mer på KJ och MB fortfarande. Detta är ju huvudkandidaterna. Sedan finns det kanske 10 killar till som teoretiskt hade kunnat träffa VB på vägen hem och något har spårat ur.
Citera
Medlem
norrlandskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Tror det är KJ:s bostad. Många i boden tror KJ har nånting med det att göra.

Polisen har knackat dörr i husen där VB befann sig innan försvinnande, alltså i/vid hennes manlige väns bostad.
Citera
Medlem
Kolla på mb,s bostad på google maps samt gatuview om ni hittar bilden vid hans hus
Citera
2013-05-21, 21:10
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Hmm... Toyota King Cab, menar du inte Nissan King cab. Det är en Nissan på bilden och jag har inte sett en Toyota King Cab.

Alldeles riktigt. Den som Karate Kid hade på gården var nog en tidig 90-talare om jag ska gissa på årsmodell. Den var väldigt väl gömd på alla sätt både i längdriktning även i sidled.

Någon som är i Boden kanske kan svänga förbi och ta en titt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in