2013-05-27, 21:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jag fattar inte översättningen, men så brukar det vara med sådana. By the Way. Hur kan VBs mamma lägga till vänner på fejsbook, då måste hon ha hennes lösenord?

Ja, mamman har VB:s lösenord. Blev full uppståndelse i början av försvinnandet när mamman var inne på hennes sida och "gillade" nånting, minns inte vad.
Citera
2013-05-27, 21:37
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon som kan hjälpa Strumpan?

Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Enligt uppgift i tråden har väl KJ tagit på sig en "ledarroll" i sök efter VB (tänk militärbefäl).

Troligtvis hade han även under detta/andra "krigslekar" tagit på sig en ledar/befälsroll? Finns det uppgifter om detta?
Att slarva bort utrustning (om det nu var han som lånade spaden) är ju så motsägelsefullt så det finns inte!

Om det är en sk Militär fältspade så har den absolut använts till mordet. Nödvändigtvis inte till mordet elle styckningen men iafall till någon slags grävning. Men med tanke på att det ät just en vass eggad militärspade så borde man ju använt den till styckning eller mordvapen, annars kunde man ju använt precis vilken spade som helst.
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Enligt uppgift i tråden har väl KJ tagit på sig en "ledarroll" i sök efter VB (tänk militärbefäl).

Troligtvis hade han även under detta/andra "krigslekar" tagit på sig en ledar/befälsroll? Finns det uppgifter om detta?
Att slarva bort utrustning (om det nu var han som lånade spaden) är ju så motsägelsefullt så det finns inte!

Men det är inte säkerställt att han tappat bort den. Fortfarande. Han kan ha gett den till någon annan...
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingen buss går efter kl 18 på lördagar. Här är busstidtabellen.

http://www.ltnbd.se/tidtabeller/pdf/ltnbd_linje_23.pdf

Här är länstrafikens och där tycks gå bussar på lördag.
Citera
2013-05-27, 21:38
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Är KJs yngre bror intrsserad av vapen, militär kläder -och övning (lek)? Har han moped?
det undrar jag också, delar de intresset för att låtsaskriga?
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han har inget registrerat fordon.
Enligt uppgift, obekräftad sån, brukar han den svarta Golfen som är registrerad på pappan.
Citera
2013-05-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Om det är en sk Militär fältspade så har den absolut använts till mordet. Nödvändigtvis inte till mordet elle styckningen men iafall till någon slags grävning. Men med tanke på att det ät just en vass eggad militärspade så borde man ju använt den till styckning eller mordvapen, annars kunde man ju använt precis vilken spade som helst.

Du menar alltså att VB var vid liv fortfarande den 11e maj när han lånade spaden?
Citera
2013-05-27, 21:43
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91

Den kan ju också ha använts vid spelen/tävlingen/kriget 11 maj endast.

Måste påstå att det är inte mycket som kommer upp som inte kan motsägas. Det saknas genombrott i fallet.
Senast redigerad av lilltoe 2013-05-27 kl. 21:58.
Citera
2013-05-27, 21:45
Medlem
benny-haags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Hon har ju citerats i media där hon har sagt att hon har varit inne och gillat inlägg dagarna efter försvinnandet med sin dotters inlogg... Frågan är om dottern själv skrivit att hon ska motionera och plugga hos en kompis eller om mamman skrivit det. VB har aldrig tidigare vad jag kan se skrivit liknande uppdateringar, som "Nu ska jag träffa kompis..." typ. Kanske har mamman skrivit det för att göra tydligt att hennes dotter skulle till KJ den dagen?

VB har ju bara skrivit liknande inlägg...

"jobbat, pluuggat nu handla saker för att baka pizza ^^"
"jobbigt dag.. nu gör tacos åt farsan "

Förstår inte hur hon kan gått ingenjörs utbildning med dem svenskakunskaperna hon visar upp på facebook.
Citera
2013-05-27, 21:47
Medlem
ReedMes avatar
Helt OT: Men varför har det börjat användas asterisker i vanliga länkar? Är det en ny regel?

OnT: Kan VB och KJ tränat lite karate och VB fick in några fullträffar som fick KJ att flippa ut...
Citera
2013-05-27, 21:48
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
I en grupp som KJ var med på på fejjan A.S. T*am Ferret =e så undras det var han tagit vägen:
"Patrik Engstr*m Kunde inte hitta dig på fb igår. Tänkte fråga om du vet vem som har spaden.
den 18 maj kl. 09:59 via mobil"

Hm. Den 18:e var väl innan de hittat kroppsdelar i en grop?

Känns som om jag öppnade en "can of worms" när jag skrev detta häromdagen...
Citera
2013-05-27, 21:49
Medlem
På nyheter säger dom nu att bevisläget är svagt. Åklagare inväntar förhoppningsfullt tekniska bevis och analyser. KJs försvarare "hoppas och tror" att dom kommer släppa han snart.
Citera
2013-05-27, 21:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
och hur normalt är det att en sörjande mamma lägger till nya vänner på Fb på V.B Sida den Thailändska
Och hur normalt är det att man skriver en massa konstiga saker på Fejen den 6 Maj
den 6 maj
สิ่งที่น่ากลัวที่สุดใน ''สังคม''
ไม่ใช่..คนทำชั่ว..มากขึ้น
ไม่ใช่..คนทำความดีน้อยลง
แต่อยู่ที่..คนเราแยกแยะไม่ได้ว่า..''อะไรชั่ว อะไรดี''
Det mest fruktansvärda sak i den '' socialt '' är inte en tillfällig arbetskraft.... mer.. .all bra de, inte mindre, men att vi inte identifiera människor..,..., '' vad onda. Vad som är bra Bing översättning
Samt en helt flådd hund :-(

Vi hade en bra översättare i tråden för några veckor sedan, minns inte om just den här texten översattes någorlunda korrekt. Men om man tittar på den som det ser ut här och nu, så undrar man ju spontant, vadå flådd hund? Minns ett rykte om en kille som fick sin hund utburen ur sin lägenhet, den var troligen död, låg visst i plastsäck, och det droppade blod ur säcken.

Rakt på sak, kan VB ha polisanmält KJ för det här, kan det vara så att utredningen mot KJ lades ned, och att det var därför han skrev på fejan att han var glad, yeepeee ärendet nedlagt, kan det ligga något i detta? Kan det vara därför som polisen är förtegen om anmälningarna, som jag sagt tidigare, de kan vara en del i en förundersökning om människorov, numera mord, därför sekretessbelagda?

Nu ber jag alla er som inte var med då KJ feja var tillgänglig att fråga mig tusen frågor, jag svarar inte er, och ja, KJ är den som är misstänkt, jag har ingen bild, men om ni använder sökfältet så hittar ni säkert.

Med feja och fejan menas Facebook, ett socialt medium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in