2013-05-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Två ben? Alltså två lårben eller satt benen ihop med knäet?

Om två ben hittades kanske det inte känns som en transportstyckning? Jag trodde det var mer "småsnuttar"man hittat...men två ben...ja, det bär man ju inte heller omkring på så lätt.
I måndags gjordes det första fyndet: Kroppsdelar, två ben från en människa enligt Expressens uppgifter, hittades i ett ödehus i närheten av Gammelängsberget i Boden
Citera
2013-05-23, 10:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har också mina tvivel, dock kan man inte bortse ifrån vad vi känner till i nuläget. En undran bara, finns det en koppling mellan KJ och MB förutom VB då, finns det en relation dem emellan?

Jag har inte funnit den kopplingen iaf. Den naturliga kopplingen borde ha varit att KJ också tränat karate under någon tid, men någon sådan koppling har inte framkommit vad jag vet. Kan finnas andra kopplingar som intressen, arbeten eller annat. Vad hade MB för intressen förutom karate? Finns det någon annan i KJ´s närhet som är schizofren eller verkar vara synnerligen kallhamrad och likgiltig. Någon som inte reagerat nämnvärt när något hemskt inträffat som ex dödsfall, grov misshandel, våldtäkt eller liknande.
Citera
2013-05-23, 10:23
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friton
Dom har väl knappast så mycket info att släppa denna gång heller.. Förhoppningsvis vet dom mer än vad dom släpper, annars är dom ju lika lost som vi alla här på flashback.

Dom kanske ha ett gripande att gå ut med...
Citera
2013-05-23, 10:25
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är MBs Terrano flerfärgad?

Ja enligt TS. Jag tyckte den såg svart ut i af. Som sagt den stod väldigt inklämd och min tanke var att det var ett repobjekt.
Citera
2013-05-23, 10:25
Medlem
Säker på att det blir en presskonferens? Jag läste att polisen ger ut ett pressmeddelande..
Citera
2013-05-23, 10:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag har inte funnit den kopplingen iaf. Den naturliga kopplingen borde ha varit att KJ också tränat karate under någon tid, men någon sådan koppling har inte framkommit vad jag vet. Kan finnas andra kopplingar som intressen, arbeten eller annat. Vad hade MB för intressen förutom karate? Finns det någon annan i KJ´s närhet som är schizofren eller verkar vara synnerligen kallhamrad och likgiltig. Någon som inte reagerat nämnvärt när något hemskt inträffat som ex dödsfall, grov misshandel, våldtäkt eller liknande.

Nu har jag kanske sett Jägarna för många gånger, men min förutfattade mening är att så gott som alla män är jägare där uppe i skobygden. Kan de vara med i samma jaktlag eller något som har med jakt att göra, och då syftar jag inte på jakt efter exotiska pök.
Citera
2013-05-23, 10:26
Medlem
Fritons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Dom kanske ha ett gripande att gå ut med...

Ja det kan man ju då hoppas på.. men måste dom inte få fastställt att det är hon innan dom kan ta fast hennes mördare? Aja vad vet jag, man får ju vänta o se vad dom har att komma med idag.
Citera
2013-05-23, 10:30
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Med risk för att vara PUCKTVÅA

faceoff 20:15
0-1 J.Ericss*n efter 10:14 effektiv matchtid
periodpause tror det är 20m i VM i ES 18.
0-2 H.T*llinder efter 23:38 period2

effektiv speltid c:a hälften av verklig tid. (edit dubbelt skulle det ha varit, skulle inte alls snurrigt nu)

ger c:a
mål_1 20:35
mål_2 21:02

Sannolikt de skriken grannen hört. Min granne är en riktig sportnörd hade tjejer hemma den aktuella kvällen. Deras vrålskrik fick t o m med mig att titta ut på balkongen, men det var matchen de tittade på.
Citera
2013-05-23, 10:32
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Är det vanligt att man utfärdar ett flygförbud?? Har tidningarna helikoptrar?

Börjar osökt tänka på Libyen, där dog ju människor som flugor men ändå ville de inte stänga flygrummet. Men i Boden, där ska det fan bommas igen.

Det har flygit runt ett litet flygplan som NSD har fotat ifrån, såg inte så säkert ut när den flög runt polisens helikoptrar..
Citera
2013-05-23, 10:32
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Ingen har dock sett henne lämna bostaden.

Det är endast KJ som sagt att hon stannade till cirka 21, då hennes mobiltelefon dog strax därefter och ungefär vid tidpunkten då grannen hörde ett skrik.

Det var väl ändå ett vittne som hade sett VB vid 21 tiden, det sades i början av försvinnandet iaf.

Det där skriket tycker jag man ska ta med en nypa salt, en granne kommer på efter 2 veckor att han hört 2 skrik vid 21 tiden. De har ju sagt i media i flera veckor att hon försvann vid 21 tiden, det är lätt att inbilla sig saker, kolla bara den här tråden
Citera
2013-05-23, 10:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Sannolikt de skriken grannen hört. Min granne är en riktig sportnörd hade tjejer hemma den aktuella kvällen. Deras vrålskrik fick t o m med mig att titta ut på balkongen, men det var matchen de tittade på.

Stämmer mycket väl i tid, kan vara så att detta är förklaringen till vad gubben hört. Dessutom, låg han inte i sängen, han drömde kanske alltihop? Jag tror inte att vi kan komma så mycket längre med det här vittnesmålet, jag fäster iaf inte så stor vikt vid det.
Citera
2013-05-23, 10:33
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Har haft flera hundar av olika raser och åldrar som gjort just nån av dina hundar strukit med.
Rent statistiskt så borde nån av dina hundar ha dött av elchock, eller åtminstone skadats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in