2013-05-22, 18:51
Medlem
letsdoits avatar
]
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Kan någon få VB:s kropp att berätta vad som hänt, så är det Susan!
Ja, och nu tycks hon få ännu mer material att arbeta med.
Citera
2013-05-22, 18:51
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Vore det då för enkelt att tro att kanske MBs fru skulle vara inblandad i det här. Om MBs bil har synts till lite hör och lite där vid iögonfallande tidpunkter (kommentarer på bla. Missing People's hemsida)?
Hon kanske bara är bra dum nog att inte förstå att hon drar ögonen till sig med sina kommentarer eller såär hon smart nog för att förstå att ingen skulle tro att hon skulle vara dum nog. (Basic Instinct).

Hon kanske har fått MB att göra dådet som straff för hans... snedsteg?

Eller att någon ville "varna" VB igen, men det gick för långt?
Citera
2013-05-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Citerar lite gamla "dumheter"

Nej, varför skulle polisen använda MPS som nån form av insatsstyrka? borde finnas iaf minst en polis i boden som klarar att jobba i civila kläder..

Enligt MPS själva så hade de varit ute och kollat ett tips som inte gav något och sedan åkte de ut och rekade inför kommande skallgångar i det aktuella området som ligger i anslutning till redan avsökt område. Dvs helt naturlig fortsättning på sök, dvs man utökar efterhand. När de sedan var på plats så passade de på att söka av ett hus, vilket är rätt enkelt att göra på 6 personer..

Kroppen styckades inte i huset Ergo: Kroppen har aldrig varit inne i huset i helt skick.

Utan att veta hur huset ser ut invändigt så känns det ändå rätt konstigt att man, om man nu vill använda det som dumpningsplats, inte gömde delarna bättre där inne.

Med lite "tur" hade de kanske inte hittats förrän kommunen bestämmer sig för att riva kåken om några år

Till [b]pappi[b]

Har från SÄKRA källor fått veta att MPS fått in tips från en kille som motionerat i området som har reagerat på ovanligt hög fågelaktivitet kring området, o då tänkte han på - Björn som kan ha överfallit VB. - men han uppgav att han tycker det var långsökt, men efter mkt tjat från omgivningen så valde han tillsist att ändå ringa till MPS o berätta om sin "konstiga känsla" i området..
Citera
2013-05-22, 18:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nja, det är svårt att förklara, men jag skulle se ''den typiska styckmördaren'' som en väldigt asocial person, kanske inte har så många vänner, utanförskap också vidare.. KJ verkar ha många vänner, han verkar umgås med många andra, göra saker och blabla. Jag kan inte förklara på ett bättre sätt tyvärr.

Visserligen finns det ingenting som tyder på att det är han som styckat henne (om det nu är hon som de hittat och om det nu är han som är misstänkt), han kan ha dödat henne, men någon annan kanske styckade henne?

Förövrigt, varför skulle han döda henne? Och framförallt, varför stycka henne?

Oki då kommer du bli besviken kan jag säga. Den sista kända styckmördaren vi hade va den mannen i Örebro. En Universitets studierektor har jag för mig.
Många vänner och en sambo samt tidigare barn och fru. Inget kriminellt förflutet eller andra påtagliga observationer så som avvikande. Det man kan säga va väl att han inte hanterade konflikter bara och ljög hellre än att säga som det är i ren klartext.
Citera
2013-05-22, 18:53
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2L8
En liten sammanfattning

Tack så hemskt mycket för sammanfattningen, den behövdes!

Men allvarligt, vem har lagt upp denna? http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg (AN's kommentarer på facebook) Ser ni inte att varken AN:s namn och kommentar har samma typsnitt som de andra kommentarerna? Det där ser så jävla inklistrat ut.
Citera
2013-05-22, 18:54
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har helt fel.

1. Polisen har aldrig, aldrig, lyssna ordentligt, aldrig någonsin sagt att KJ är friad från några misstankar.
- De har sagt att de har ingen misstänkt.
- De har sagt att KJ inte är misstänkt.
- De har sagt att de inte kan misstänka någon utan skälig misstanke.
- De har sagt att de inte kan låta någon framstå som intressant för utredningen utan skälig misstanke.

2. Nej, polisen har sagt att de inte vet med 100% säkerhet om hon någonsin lämnade bostaden. Polisen har sagt att det enda vittnet inte med 100% säkerhet kan säga att det var VB hon såg. Polisen har inte ens nämnt detta vittnet på senare tid. Det finns alltså ingen som har sett VB lämna KJ.

Vid dörrknackningen hos alla bostäder på gatan hade ingen sett VB lämna KJ, en person hade sett KJ och VB komma till hemmet på eftermiddagen.

3. Enligt uppgifter skickade VB flera sms till MB under kvällen. Detta var enkelriktad kommunikation. Detta är inte bekräftat av polisen.

Vad som talar för att KJ är den skyldig...

1. Exet trädde aldrig fram och sa att VB hade varit hos honom denna kväll, trots att polisen gick ut i media, trots skallgångar i området. Det var först när polisen lyckades spåra upp KJ som han sa att VB hade varit hos honom men gått hem klockan 21. Polisen lyckades spåra upp honom genom Facebook och mobilmastningar och då hittade de honom i området.

2. Grannarna hörde skrik från KJs lägenhet runt klockan 21, just när KJ påstod att hon lämnade, men troligtvis lämnade hon in då och inte lägenheten.

3. Ingen har kunnat verifiera att VB har lämnat KJs bostad

4. Telefonen dog ganska exakt runt 21. Ytterligare omständigheter

5. Trots att KJ hämtade VB så körde han henne inte hem, han påstod att hon ville gå 4,2 kilometer hem.

6. KJ känner mycket väl till området som vi idag kallar fyndplatsen

7. KJ är den person som såg VB sist, en person som säger att hon gick, 4,2 km, hem exakt vid samma tidpunkt då hennes telefon dör och då grannarna hör två skarpa skrik.

8. Polisen verkar ha KJ som huvudmisstänkt.
Citera
2013-05-22, 18:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Hur gammal är MB:s son?
Han är född 18/10
Citera
2013-05-22, 18:55
Medlem
Sockerarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Eller att någon ville "varna" VB igen, men det gick för långt?

Hur har man "varnat" VB förut?
Citera
2013-05-22, 18:56
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Oki då kommer du bli besviken kan jag säga. Den sista kända styckmördaren vi hade va den mannen i Örebro. En Universitets studierektor har jag för mig.
Många vänner och en sambo samt tidigare barn och fru. Inget kriminellt förflutet eller andra påtagliga observationer så som avvikande. Det man kan säga va väl att han inte hanterade konflikter bara och ljög hellre än att säga som det är i ren klartext.

Okej då, det är väl bara mina fördomar, jag håller med dig, men jag tyckte bara att han såg så ''snäll'' ut. Jag kan ha helt fel.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Har du minsta grund för vad du pladdrar om bör du ställa ditt pladder till den i tråden som citerat Efterlyst och skrivit exakt det jag sedan citerat.
Du kanske skulle ringa upp Efterlyst och pladdra dem till rätta också?

Jag utgår från vad polisen säger så det är fakta.

Utgår du från något jävla inlägg på Flashback så är du inte seriös när du söker din fakta. Följ med presskonferenserna och polisens uttalande istället och inte något annat.

Mitt pladder är fakta, ditt pladder har vi redan avfärdat flera sidor bort.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det skulle uppskattas om användare kunde hjälpas åt att göra en sammanfattning av tråden, vilka som diskuterats och varför.

Förslagsvis genom att någon startar en sammanfattning som citeras och fylls på, dock i förhållandevis objektiva ordalag med länkar.

/Mod
Sammanfattning

Inblandade personer:
4 maj kl 14:23 skrev VB på Facebook: "Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^". Kl 15:22 skrev hon ett skämt på Facebook. Kl 16 (vissa media skriver 15) hämtades hon av någon vid bostaden. Därefter är hon försvunnen.

Signaler från VB:s mobiltelefon fångades upp ca kl 16, kl 18:40 och ca kl 21.

KJ påstås ha sagt att VB lämnade honom glad kl 21 i avsikt att gå hem. En annan uppgift säger att han var hemma hos sin bror och spelade TV-spel.

Anmälan om försvinnandet gjordes 5 maj eller 7 maj och polisen började söka. MPS (Missing People Sweden) ordnade skallgång 9 och 10 maj. 10 maj avslutade polisen sök. MPS fortsatte 12, 15 och 18 maj. 20 maj rönte MPS framgång, kroppsdelar hittades i en stuga inom militärt område vid Gammelängsberget. 22 maj hittade militär fler kroppsdelar, kanske resten av kroppen, 100-200 meter från första fyndplatsen. Kroppen är inte identifierad, men det råder knappast något tvivel om att det är den försvunna kvinnan.

Vid första MPS-söket påstås KJ ha medverkat och sagt att VB fick en gul ICA-kasse att bära hem studieböcker i. Nära fyndplatsen har hittats en gul ICA-kasse med ett par kalsonger, med sekret eller blod, och möjligen andra underkläder.

I skrivande stund är ingen formellt misstänkt.

Rätta och komplettera gärna. Icke konstruktiv kritik undanbedes vänligt men bestämt.
Citera
2013-05-22, 18:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.svtplay.se/nordnytt
kika på det

Visste tjejen i inslaget att det var en svart Nissan så tror jag nog hon noterade regnr också. Den uppgiften har nog polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in