2014-11-21, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vad menar du att de avhuggna händerna skulle symbolisera i din teori? I ett fåtal muslimska länder, så huggs händer av vid stöld med stöd av lagen. VB hade stulit en man från en kvinna, stöld är det enda som jag kan koppla avhuggna händer till. Men den tanken bryts ju ner av att såvitt jag vet, ingen i FUP är såvitt jag kan se från något av dessa länder.

"Jag har gjort något väldigt dumt".
Mot den bakgrunden skulle avskurna händer kunna betyda "håll händerna borta från kakburken".
Hon har pressat folk tidigare.
Citera
2014-11-21, 07:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vad menar du att de avhuggna händerna skulle symbolisera i din teori? I ett fåtal muslimska länder, så huggs händer av vid stöld med stöd av lagen. VB hade stulit en man från en kvinna, stöld är det enda som jag kan koppla avhuggna händer till. Men den tanken bryts ju ner av att såvitt jag vet, ingen i FUP är såvitt jag kan se från något av dessa länder.

Att hugga av händerna sparar väl inget utrymme vid transport.
Va fan menar du skulle stå om det i denna FUP?
Senast redigerad av PeterNoster 2014-11-21 kl. 07:46.
Citera
2014-11-21, 08:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så KJ skulle ha städat i tre veckor. Tillåt mig småle.
Därtill lämnat en blodig tejprulle på badrumskåpet.
Med hänsyn till hur mordet gått till behövde han knappast städa i tre veckor. Det var fortfarande inte ett blodbad där blod skvätte och rann ..
Han behövde möjligen städa bort något precis där hon befann sig när hon fick sticken och innan han fått henne ur lägenheten.

Vad får dig att tro att han ens noterat blodbesudlingen på tapen? Den var ju inte direkt blodindränkt den heller..

Det är lite svårt att förstå varför ni som försöker leka usla försvarsadvokater har så svårt att förhålla er till faktiska omständigheter som förundersökningen visar på..
Citera
2014-11-21, 08:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så mycket tid mer hade han inte, han var ute och letade efter VB eller bodde hos föräldrarna eller i sommarstugan mycket av tiden. Och hur städar man när smutsen inte syns?
Tillräckligt mycket tid för att hinna rengöra hall och köksgolv innan polisen kom in i lägenheten den 8 maj fanns det ju ...

Hur mycket tid tror du man behöver för att ta bort spilld vätska (vilket blod är) på en plats?

Hur lång tid tar det för dig att torka upp ett glas spillt vatten? En vecka? En månad?

För mig och de flesta andra tar det ett par minuter på sin höjd.
Citera
2014-11-21, 08:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ett nonsensargument som syftar till ett tjafsgräl.
Man brukar blöda när man blir stucken i bålen. Var i obduktionsprotokollet står det att VB inte blödde, och att det jag skrev motsäger obduktionen?
Det står inte att hon inte blödde - det framgår att hon inte blödde ymnigt och att det inte kan jämföras med när någon varit föremål för en ren knivattack eller styckats på platsen.

Har du inte ens läst FUP?

Ja, jag tror du lyfte fram ett helt irrelevant brott och försökte jämföra med just därför att du ville ha igång ett nytt tjafs som snarare syftade till att lyfta tråden än att du faktiskt inbillade dig att det fanns några som helst paralleller mellan vad man kunde förvänta sig i fynd mellan fallen.

Edit;
Jag är ledsen över att behöva säga det -- men obduktionsprotokollet förhåller sig inte alls till vare sig dina eller andras påhittade scenarier - det utgår helt från de fynd man finner på kroppen.
Senast redigerad av micro113 2014-11-21 kl. 08:55.
Citera
2014-11-21, 08:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tillräckligt mycket tid för att hinna rengöra hall och köksgolv innan polisen kom in i lägenheten den 8 maj fanns det ju ...

Hur mycket tid tror du man behöver för att ta bort spilld vätska (vilket blod är) på en plats?

Hur lång tid tar det för dig att torka upp ett glas spillt vatten? En vecka? En månad?

För mig och de flesta andra tar det ett par minuter på sin höjd.
Jo, mördaren i Askersund hade mer tid än några minuter. Blodet i hallen syntes inte. Inte förrän polisen kom dit med sina blodframkallningsvätskor.

Skulle KJ ha torkat där det redan var torkat och inget blod syntes?
Citera
2014-11-21, 08:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, mördaren i Askersund hade mer tid än några minuter. Blodet i hallen syntes inte. Inte förrän polisen kom dit med sina blodframkallningsvätskor.

Skulle KJ ha torkat där det redan var torkat och inget blod syntes?
Du bör nog läsa igen. Polisen i Askersund ser blod och tillkallar därför tekniker. I Askersund har styckningen skett i lägenheten och där handlar det om en helt annan typ av attack.

Hur mycket du än försöker så finns inga paralleller - mer än att två dödats genom stickvåld.

Ja, KJ har städat lägenheten bl a med boendestödet - och jag utgår helt klart ifrån att han då redan hade tagit bort eventuellt blod. Alltså minst två städningar. Varav minst en med rengöringsmedel.
Citera
2014-11-21, 08:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det står inte att hon inte blödde - det framgår att hon inte blödde ymnigt och att det inte kan jämföras med när någon varit föremål för en ren knivattack eller styckats på platsen.

Har du inte ens läst FUP?

Ja, jag tror du lyfte fram ett helt irrelevant brott och försökte jämföra med just därför att du ville ha igång ett nytt tjafs som snarare syftade till att lyfta tråden än att du faktiskt inbillade dig att det fanns några som helst paralleller mellan vad man kunde förvänta sig i fynd mellan fallen.

Edit;
Jag är ledsen över att behöva säga det -- men obduktionsprotokollet förhåller sig inte alls till vare sig dina eller andras påhittade scenarier - det utgår helt från de fynd man finner på kroppen.
Det var du som började prata om ymnig blödning, inte jag. Det fanns, enligt kriminalteknikern, inget spår av blodigt våld i lägenheten. I Askersund fanns det mycket spår, inte bara i rummen där brotten begicks, utan i stort sett överallt. Jämförelsen är relevant. Jag säger inte emot obduktionsprotokollet.
Citera
2014-11-21, 09:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var du som började prata om ymnig blödning, inte jag. Det fanns, enligt kriminalteknikern, inget spår av blodigt våld i lägenheten. I Askersund fanns det mycket spår, inte bara i rummen där brotten begicks, utan i stort sett överallt. Jämförelsen är relevant. Jag säger inte emot obduktionsprotokollet.
Lägg ner nu.

VB hade INTE ymnig blödning - i Askersund är det frågan både om det och om styckning i lägenheten ..
Det finns inga paralleller - hur mycket du än försöker krysta fram något.

Jo, du säger emot obduktionsprotokollet när du försöker framställa det som om lägenheten borde uppvisat samma skick som den i Askersundsfallet.
Citera
2014-11-21, 09:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så KJ skulle ha städat i tre veckor. Tillåt mig småle.
Därtill lämnat en blodig tejprulle på badrumskåpet.

Om jag minns saken rätt så var det en mycket liten och för ögat knappt synlig kontaminering av blod på rullens insida. Det är således ganska missvisande att skriva om "blodiga tejprullar"

I övrigt tror jag de flesta inte ser lägenheten som den troliga styck- eller mordplatsen. Att utesluta saken är dock dumt, särskilt med anekdotisk bevisföring som stöd. I Askersundsfallet hittades en hel del spår. Ja, och? I Örebrofallet fick man bryta upp golvet för att till slut hitta något. Sanningen är att ingen här i tråden kan bedöma det "förväntade" resultatet av en sån här händelse i form av efterlämnade spår.
Citera
2014-11-21, 09:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Lägg ner nu.

VB hade INTE ymnig blödning - i Askersund är det frågan både om det och om styckning i lägenheten ..
Det finns inga paralleller - hur mycket du än försöker krysta fram något.

Jo, du säger emot obduktionsprotokollet när du försöker framställa det som om lägenheten borde uppvisat samma skick som den i Askersundsfallet.
Jag har inte påstått att det var ymnig blödning i Boden. Vad har du för stöd för att det var ymnig blödning i Askersund?

Jag har inte påstått att lägenheten i Boden borde uppvisat samma skick som den i Askersund. Lägg inte ord i min mun.
Citera
2014-11-21, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om jag minns saken rätt så var det en mycket liten och för ögat knappt synlig kontaminering av blod på rullens insida. Det är således ganska missvisande att skriva om "blodiga tejprullar"

I övrigt tror jag de flesta inte ser lägenheten som den troliga styck- eller mordplatsen. Att utesluta saken är dock dumt, särskilt med anekdotisk bevisföring som stöd. I Askersundsfallet hittades en hel del spår. Ja, och? I Örebrofallet fick man bryta upp golvet för att till slut hitta något. Sanningen är att ingen här i tråden kan bedöma det "förväntade" resultatet av en sån här händelse i form av efterlämnade spår.
I vilket skick var lägenheten i Örebro? Den i Boden var skitig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in