Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag klargjorde vilka paralleller jag drog. Läs igen.
Det finns de som hävdar att styckningen skedde i KJ:s lägenhet. Det är framförallt de jag argumenterar mot, även om mitt inlägg kan ses som argument mot alla som tror på ett blodigt mord i lägenheten.
Jag tycker att det är relevant att göra en jämförelse men även att beakta motivet till styckningen i det andra fallet, praktiska skäl.
Jag kan inte se en enda rimlig förklaring till att KJ styckade VB om det inte var för att kunna transportera kvarlevorna ut ur en lägenhet utan att upptäckas, men även tyngden på en hel kropp kan vara ett skäl.
Flera i tråden menar att det är inget märkligt med mordet, bråk, våld, mord, det är så det brukar gå till, helt normalt. Men varför skulle styckningen inte följa normalmönstret om resten är enligt boken?
Finns ingenting som tyder på att styckningen har utförts med annat motiv än det rent praktiska. Lägg därtill att inga spår av mord eller styckning står att finna i KJ lägenhet, minst sagt förbryllande, och det är just detta som får mig att tro att mordet skedde i en annan lägenhet och då bör minst en person till vara inblandad, det tycker jag är rimligt.