2014-11-10, 07:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Titta på den där sillmjölken. http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7697699 Tror du att han klarar av att bryta lårben med bara händerna? Att ränna ute i skogarna utanför Boden med en låtsasbössa kräver inte mycket muskelstyrka.

I ärlighetens namn ger inte bilden något att gå på anser jag. Vi ser en ryggtavla. När är bilden tagen?
Citera
2014-11-10, 07:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Titta på den där sillmjölken. http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7697699 Tror du att han klarar av att bryta lårben med bara händerna? Att ränna ute i skogarna utanför Boden med en låtsasbössa kräver inte mycket muskelstyrka.
Med bara händerna?
Var står det? Varför förvränger du det som står

Det har skett hårda hugg och sedan har benen och händerna brutits av. Det kan inte uteslutas att flera olika föremål använts.

Och ja, han ser definitivt ut att besitta den kraften - givet att små fruntimmer klarar att stycka djur...
Citera
2014-11-10, 07:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med bara händerna?
Var står det? Varför förvränger du det som står

Det har skett hårda hugg och sedan har benen och händerna brutits av. Det kan inte uteslutas att flera olika föremål använts.

Och ja, han ser definitivt ut att besitta den kraften - givet att små fruntimmer klarar att stycka djur...
Här står det: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-11-10, 07:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
I ärlighetens namn ger inte bilden något att gå på anser jag. Vi ser en ryggtavla. När är bilden tagen?
Strax före gripandet.
Citera
2014-11-10, 07:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Här står det: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Du behagar väl skämta? Varför länkar du till ett inlägg på Flashback istället för att utgå ifrån vad som står i protokollet...

Skadornas utseende där benen och händerna avlägsnats talar för att det använts ett tyngre föremål, en kraftig kniv eller yxa. Det har skett hårda hugg och sedan har benen och händerna brutits av. Det kan inte uteslutas att flera olika föremål använts.
Citera
2014-11-10, 07:55
Medlem
Citat:
Diskussionen handlade inte om styrka, utan hurvida styckningen av VB var amatörmässig eller ej.
Du försöker i sedvanlig alternativ teoretisk stil starta en pseudo diskussion och locka oss att tafatt.
Citera
2014-11-10, 07:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Strax före gripandet.

Tycker du att bilden talar om något om huruvida KJ är stark eller inte? Sedan är det ju som Micro113 påpekar, det står inte någonstans att KJ använt "sina bara händer"
Citera
2014-11-10, 08:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du behagar väl skämta? Varför länkar du till ett inlägg på Flashback istället för att utgå ifrån vad som står i protokollet...

Skadornas utseende där benen och händerna avlägsnats talar för att det använts ett tyngre föremål, en kraftig kniv eller yxa. Det har skett hårda hugg och sedan har benen och händerna brutits av. Det kan inte uteslutas att flera olika föremål använts.
Därför att vi diskuterar påståendet i det inlägget. Jag har inte sagt att det står i något protokoll.
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Diskussionen handlade inte om styrka, utan hurvida styckningen av VB var amatörmässig eller ej.
Du försöker i sedvanlig alternativ teoretisk stil starta en pseudo diskussion och locka oss att tafatt.
Varför pratade du om råstyrka?
Citat:
Tycker du att bilden talar om något om huruvida KJ är stark eller inte? Sedan är det ju som Micro113 påpekar, det står inte någonstans att KJ använt "sina bara händer"
PekkariP1 pratade om råstyrka.
Citera
2014-11-10, 08:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Därför att vi diskuterar påståendet i det inlägget. Jag har inte sagt att det står i något protokoll.Varför pratade du om råstyrka?PekkariP1 pratade om råstyrka.

Men nämner inget om "sina bara händer"
Man kan inte bedöma en människas styrka grundat på din bild. En uthållighet besitter han säkert iaf, med tanke på hans "rännande i skogen med en låtsasbössa".
Adrenalin kan öka din styrka för den delen.

Hur ser kvinnan ut som styckmördade kvinnan i Askersund? Ser hon ut som ett muskelpaket? Hon har ju dessutom erkänt och klarat det på alldeles egen hand.
Citera
2014-11-10, 08:16
Medlem
Citat:
Därför att vi diskuterar påståendet i det inlägget. Jag har inte sagt att det står i något protokoll.Varför pratade du om råstyrka?PekkariP1 pratade om råstyrka.
Jag korrigerade mig i inlägget efter, då ordet muskelstyrka kanske bättre beskriver det hela.
Det är ju inte helt ovanligt att en "amatör", i olika sammanhang, kompenserar sin brist på kunskap med muskelstyrka.
Dessutom beskriver Tingsrätten i Luleå det som om att ett tyngre föremål använts. Således måste Kristoffer Johansson besitta ett visst mått av styrka.
Citera
2014-11-10, 08:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men nämner inget om "sina bara händer"
Man kan inte bedöma en människas styrka grundat på din bild. En uthållighet besitter han säkert iaf, med tanke på hans "rännande i skogen med en låtsasbössa".
Adrenalin kan öka din styrka för den delen.

Hur ser kvinnan ut som styckmördade kvinnan i Askersund? Ser hon ut som ett muskelpaket? Hon har ju dessutom erkänt och klarat det på alldeles egen hand.
Citat:
Jag korrigerade mig i inlägget efter, då ordet muskelstyrka kanske bättre beskriver det hela.
Det är ju inte helt ovanligt att en "amatör", i olika sammanhang, kompenserar sin brist på kunskap med muskelstyrka.
Dessutom beskriver Tingsrätten i Luleå det som om att ett tyngre föremål använts. Således måste Kristoffer Johansson besitta ett visst mått av styrka.
PekkariP1 pratade om styrka istället för redskap.
Citat:
Styckningen av VB är utförd av en person. Han heter Kristoffer Johansson.
Vad vi känner till har han aldrig förr styckat en människa. Jag säger inte att han KAN ha styckat en människa tidigare. Styckningen av VB är hursomhelst amatörmässigt utförd. Kristoffer KAN ha använt såg, yxa eller kniv. Han har också använt råstyrka för att bryta av lårbenet.
KJ ser definitivt inte ut att ha den styrka som behövs för att bryta lårbenet utan redskap. Att jämföra hans rännande i skogen med en plastbössa med den styrka som krävs för att bryta ett lårben är som att jämföra en marathonlöpare med en tyngdlyftare. De har inget i varandras sporter att göra.
Citera
2014-11-10, 08:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad ni diskuterar är väl knappast någon fakta att länka till som bevis på någonting...

Det framgår klart av protokollet att benen först skadats med tillhygge - och därefter brutits isär, vilket innebär att de inte knäckts med någon råstyrka ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in