2014-08-22, 21:37
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag är emot allt kvinnovåld men nu har väl inte MB varit anklagad för att utöva karateslag på de som han utövat våld på. Jag har svårt att tro att MB fått fortsätta som tränare då.

Därmed inte sagt att MB är en svärmorsdröm. Men här svärtar man ner en kampsport i syfte att misstänkliggöra en annan än den dömda.

Ja just ja karate var "tom hand" och inte öppen hand...
Men hur förklarar man då den knutna näven han slog henne på armen med?
Citera
2014-08-22, 22:08
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Nu stod och föll inte fallet på de uppgifterna men om så varit fallet. Vad hade vittnet varit värt?

En hel del.

Vittnet OCH mobilpositioneringen gav KJ alibi för att han INTE placerat ut likdelar på väderkvarnshöjden som masten i Trångforsen täcker. Det felaktiga påståendet sänkte KJs och JJs trovärdighet till noll och har med all säkerhet påverkat hur rätten valt att tro på deras övriga vittnesmål.
Citera
2014-08-22, 22:10
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Det får väl accepteras men inte sagt att det just därför förhåller sej så .

Vad menar du?
Citera
2014-08-22, 22:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Att bloggen, vars syfte endast är att utmåla KJ som oskyldig, stöds till fullo av en postare här stärker fetat påstående.

Jag tycker snarare att bloggen blottar brister i förundersökningen, vad är fel i det? Borde vara helt okej att granska den dömande makten som inte är felfri alla gånger. Tycker du att man borde se mellan fingrarna om domstolar och åklagare inte följder gällande regelverk?

För att ta ett exempel så ser vi ju i klartext på bloggen hur åklagaren insinuerar att KJ inte kunde känna till att VB mobil senast var uppkopplad i Åbergsområdet, dvs. åt Sävasthållet till, och dessutom gagnar sig av detta i ett förhör och misstänkliggör KJ genom hans utsagor kring var och varför han sökte åt det hållet tillsammans med sina vänner.

Hur tror du att domstolarna uppfattade förundersökningen när inte hela sanningen presenterade? Jag har i alla fall min uppfattning och det är att domstolarna såg det här som en nackdel för KJ, på falska grunder vill jag påstå.
Citera
2014-08-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jag tycker bloggen är bra och saklig och den har uppmärksammat en hel del brister i förundersökningen.

Tycker du den felaktiga uppgiften i telefonlistan om var KJ befann sig den 20/5 trams?

Jag tycker det är ganska allvarligt. Åklagarna har åberopat direkt felaktiga uppgifter i syfte att diskreditera ett vittne.

Objektiva? Skulle inte tro det.

Var befann sig KJ nämnda tidpunkt ??
Citera
2014-08-22, 22:48
Medlem
highfives avatar
När det gäller bloggen uppfattar jag den som välgrundad och grävande. Visst är den lite vinklad, men personligen tycker jag det är bra att någon väljer att spendera delar av sitt liv med faktainsamling och bloggandet. Själv tycker jag det framkommit rätt mycket som är intressant. Fast jag själv varit i området kring Mjösjöberget några gånger så fick jag mig en näsbränna när det gäller fp2. Var rätt säker på att gropen var i den andra rågången intill vändplatsen. Skulle vara intressant om de som pm:ade mig om den minderåriga tjejen som sett två personer vid gula huset på kvällen den 16/5 även hörde av sig till bloggen. Den minderåriga såg två personer, men även två bilar vid huset. Ena bilen skulle varit KJs, men även en vit skåpbil/kombi observerades.

Sen tror jag bloggaren kanske skulle kontakta kusinen i Thailand och Bih*gen (a) för att få mer information.
Senast redigerad av highfive 2014-08-22 kl. 22:51.
Citera
2014-08-22, 23:07
Medlem
Grandiosos avatar
Om besked hade inkommit ikväll att Kristoffer Johansson erkänt mordet på
Vatchareeya Bangsuan för någon kriminalvårdare så hur hade ni som ifrågasätter hans
skuld eller rentav är helt övertygade om att han är oskyldigt dömd, reagerat då?

Skulle vara ganska intressant att få höra hur ni tagit emot något sådant.

Reagerat möjligen på följande sätt: Han har blivit manipulerad att erkänna.

Det kan omöjligen vara sant eftersom han ju bergis är helt oskyldig.

Ingenting att bry sig om, Kristoffer bara driver gäck med rättvisan.

Eller hade ni då förstått att han nog måste vara gärningsmannen när allt kommer omkring
och lagt ner vidare ansträngningar för hans räkning? Godtagit en bekännelse helt enkelt?

Inväntar med spänning svar från skaran av hans trogna bundsförvanter.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-22 kl. 23:14.
Citera
2014-08-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker snarare att bloggen blottar brister i förundersökningen, vad är fel i det? Borde vara helt okej att granska den dömande makten som inte är felfri alla gånger. Tycker du att man borde se mellan fingrarna om domstolar och åklagare inte följder gällande regelverk?

För att ta ett exempel så ser vi ju i klartext på bloggen hur åklagaren insinuerar att KJ inte kunde känna till att VB mobil senast var uppkopplad i Åbergsområdet, dvs. åt Sävasthållet till, och dessutom gagnar sig av detta i ett förhör och misstänkliggör KJ genom hans utsagor kring var och varför han sökte åt det hållet tillsammans med sina vänner.

Hur tror du att domstolarna uppfattade förundersökningen när inte hela sanningen presenterade? Jag har i alla fall min uppfattning och det är att domstolarna såg det här som en nackdel för KJ, på falska grunder vill jag påstå.
Vad är din uppfattning, är kj skyldig eller inte?
Citera
2014-08-22, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Om besked hade inkommit ikväll att Kristoffer Johansson erkänt mordet på
Vatchareeya Bangsuan för någon kriminalvårdare så hur hade ni som ifrågasätter hans
skuld eller rentav är helt övertygade om att han är oskyldigt dömd, reagerat då?

Skulle vara ganska intressant att få höra hur ni tagit emot något sådant.

Reagerat möjligen på följande sätt: Han har blivit manipulerad att erkänna.

Det kan omöjligen vara sant eftersom han ju bergis är helt oskyldig.

Ingenting att bry sig om, Kristoffer bara driver gäck med rättvisan.

Inväntar med spänning svar från skaran av hans trogna bundsförvanter.
NSD: Villatomt översvämmad efter oväder
Om det var MB:s tomt, och räddningstjänsten hade hittat en hand, hur hade du reagerat då?

Det är ingen idé att komma med långsökta hypotetiska frågor.
Citera
2014-08-22, 23:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Var befann sig KJ nämnda tidpunkt ??
Enligt hans pappa på väg till Beijer Byggmaterial, enligt samtalslistorna befann sig mobilen i cellen Sävast N, som täcker en del av vägen, enligt bloggen.
Senast redigerad av Quarrel 2014-08-22 kl. 23:26.
Citera
2014-08-23, 00:03
Medlem
zaycos avatar
KJ var väl intresserad av klättring??

Satt och slog på stegjärn, de har intressant form, taggarna är upp emot 4 cm långa.. Tex.

http://www.klatterochhogfjall.com/bilder/BD_Cyborg10z.jpg

Stegjärn..:
http://www.utfard.nu/utfard2/uf2_2.9.htm

Att bli trampad av en sån här ger konformade, spetsiga, rundade märken..

Sen slog jag på isyxa och hamnade på en av KJ:s sidor han besökt Röda Stjärnan..
Hittade denna..:

http://www.rodastjarnan.com/andra-varldskriget/isyxa-eis-picke-stubai-ww2-kort-27361

Intressant form och intressant sida jag hittade den på.. Se alla tre spetsarnas form..
Tänkbart morvapen?
Senast redigerad av zayco 2014-08-23 kl. 00:34.
Citera
2014-08-23, 00:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Vad är din uppfattning, är kj skyldig eller inte?

Det borde du veta om du har följt med i tråden men jag upprepar mig gärna. Jag tror att KJ är skyldig till mordet, dock utesluter jag inte att någon annan kan vara den som utdelade de dödande sticken, och jag är övertygad om att KJ är delaktig i någon del, men anser att bevisningen inte kan utesluta en alternativ mördare, just därför borde KJ endast dömts till brott mot griftefriden eller frikänts på grund av luckor i bevisningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in