2013-05-11, 23:24
Medlem
Gravlyktan är väl inte så konstigt, liksom den röda blomman... ..familjen förstår att något måste ha hänt henne och att hon troligtvis inte är i livet då det gått en vecka utan något livstecken. De vill hedra henne och hennes minne. Skulle det nu visa sig att hon lever så är ju det fantastiskt....men det är nog tyvärr inte så troligt.
Citera
2013-05-11, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det är sant, det är helt onödigt att spekulera när vi bara har tillgång till så vanliga ingångsvärden som en ung söt tjej, förmodligen ganska ensam, vän med en äldre man som odlar maggots i soptunnan och ser ut som frihetsgudinnans fackla i håret, en ung grabb som sägs ha en god man och påstås även flirta med andra okända brudar via nätet, en karatetränarfru som försöker banka in i skallen på den försvunnes mamma att VB kanske INTE!!! är i livet, en mor som trampar rakt igenom polisens finkalibriga inre spaning genom att roffa åt sig dotterns facebookkonto och rör om till den milda grad att själve fan skulle tro att VB går igen,,,, såattvahettere ... lugnt, finns inget handfast att spekulera kring.

Det troligaste är väl att en björn åt upp henne, eller en varg, jo, de finns ju på riktigt, det vet ju alla.

Din summering är rätt bra. Faktiskt.
Det är otroligt många konstiga människor runt omkring detta. Viket ju möjligen talar för att VB haft ett rätt skumt socialt nätverk.

Jag har nog tyävrr missat karatetränar-frun som verkar minst sagt stollig.

Den unga grabben, som du beskriver, påminner till viss grad om en kille från Boden som var lite tappad bakom en vagn som vi brukade driva med. Han var totalt besatt av våld om man skrapade lite på ytan.
Du får gärna skicka länk så kan jag kolla om det är samma kille.
Citera
2013-05-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7649916

Denna artikel förutsätter, felaktigt, att den senaste signalen från mobiltelefonen kommer från området nära Åberget.

Uppgiften om Åbergssinalen kom när man trodde att senaste signal kom vid 15:00.
Man har senare bekräftat fler signaler som går till en mast som ligger nära där kompisen bor och där vittnen uppgett sig se henne. Men vilket område det är vill man inte kommentera.

Åbergssignalen är alltså INTE den senaste som snappades upp.

Det skall finnas en mast nära vägkorsningen slipvägen/åbergsleden väl synlig från korsningen och täcker förmodligen gamla helikopter området, gamla A8 och delar av Bodsvedjan, den är väl synlig från ett byggföretag i området som finns i helikopter hangarerna.
Citera
2013-05-11, 23:30
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Mr. eld i håret nämns väldigt mycket i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av karlvonlinne
...denne Emil har ju bevisligen sadistiska begär i och med att han tidigare tänt eld i håret på andra barn... om det är något jag hatar här i världen är det människor som plågar djur för att uppfylla sina konstiga begär... vidriga människor enligt mig som bör buras in innan värre handlingar som mord t.ex begås
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Ja har hon gått hem till eller blivit hämtad av Mr eld i håret då kan det här ha slutat illa. Hans råttfilmer och annat trams gör mig rädd.
Det måste finnas någon flashbackare boende i trakterna kring Boden som ofta suttit i soffan, kollat på thrillers och tänkt "Shit, asså! Jag hade dragit dit och kollat in den där misstänkta typen." Så kom igen nu! Ta på dig skorna, ta med kameran och dra iväg och lägg dig i buskarna hos Mr. Eld i Håret. Om Emil eller vad han heter skulle upptäcka dig så behöver du bara förklara: "Du är förste misstänkt bland spanarna på flashback, så jag bestämde mig för att kolla in vad du håller på med."
Citera
2013-05-11, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det skall finnas en mast nära vägkorsningen slipvägen/åbergsleden väl synlig från korsningen och täcker förmodligen gamla helikopter området, gamla A8 och delar av Bodsvedjan, den är väl synlig från ett byggföretag i området som finns i helikopter hangarerna.

Ok. Ska bli minst sagt intressant att se VAR denna vän bor. Enligt vittnen ska hon ju ha lämnat hans hem 21:00 levande.
Skulle inte bli förvånad om det visade sig vara så att vännen bor nära Prästholmen eller mot Sveafältet.
Citera
2013-05-11, 23:32
Medlem
Keff000s avatar
Citat:
Nej, det är sant, det är helt onödigt att spekulera när vi bara har tillgång till så vanliga ingångsvärden som en ung söt tjej, förmodligen ganska ensam, vän med en äldre man som odlar maggots i soptunnan och ser ut som frihetsgudinnans fackla i håret, en ung grabb som sägs ha en god man och påstås även flirta med andra okända brudar via nätet, en karatetränarfru som försöker banka in i skallen på den försvunnes mamma att VB kanske INTE!!! är i livet, en mor som trampar rakt igenom polisens finkalibriga inre spaning genom att roffa åt sig dotterns facebookkonto och rör om till den milda grad att själve fan skulle tro att VB går igen,,,, såattvahettere ... lugnt, finns inget handfast att spekulera kring.

Det troligaste är väl att en björn åt upp henne, eller en varg, jo, de finns ju på riktigt, det vet ju alla.

Där satt den, kunde inte ha utryckt det bättre. Finns knappt något som talar för ett " normalt" försvinnande.
Citera
2013-05-11, 23:32
Medlem
Citat:

Bra sammanfattat av alla konstigheter runt denna tjej. Det är så mycket konstigt och underligt att jag nästan börjar tro att hon helt plötsligt ska komma hem som om ingenting har hänt och hävda att hon motionerat. Alla beter sig konstigt och mystiskt så inte underligt att alla här inne blir misstänksamma. Men som sagt, att vara konstig är ju inget brott.

Jag reagerade på en sak i denna artikeln http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7649916
"Hur var hennes sinnestillstånd den här kvällen?
- Vi vill inte gå in på det exakt, men det var ingenting onormalt, säger Ulf Sköld."

De vill inte berätta hur hon verkade, men att det inte var utöver det vanliga. Vad betyder det? Att hon är en glad tjej? eller att hon är en nedstämd tjej vilket kan ge ledtrådar om vad som hänt?
Visst att poliser sällan vill säga för mycket, men de borde väl svarat nåt i stil med "enligt kompis var hon som vanligt" om de inte hade några andra tankar.

Som sagt, tankar och spekulationer, men då vi inte har mycket annat att gå på än artiklar och polisens uttalande kan vi inte göra mycket annat än fundera och ev ut och leta själva (om man bor i närheten)
Citera
2013-05-11, 23:34
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Mr. eld i håret nämns väldigt mycket i tråden.

Det måste finnas någon flashbackare boende i trakterna kring Boden som ofta suttit i soffan, kollat på thrillers och tänkt "Shit, asså! Jag hade dragit dit och kollat in den där misstänkta typen." Så kom igen nu! Ta på dig skorna, ta med kameran och dra iväg och lägg dig i buskarna hos Mr. Eld i Håret. Om Emil eller vad han heter skulle upptäcka dig så behöver du bara förklara: "Du är förste misstänkt bland spanarna på flashback, så jag bestämde mig för att kolla in vad du håller på med."

Nej, nu ska vi inte uppmana till sånt. Vi är inte poliser
Citera
2013-05-11, 23:34
Bannlyst
Det finns de här teorierna :

1. Självmord (mer troligt)
2. Gått vilse (mindre troligt)
3. Kidnappad, våldtagen,mördad (inte alls omöjligt)
4. Stuckit till Thailand (inte alls troligt)
5. Hålls kidnappad av någon ( Troligt)

Lever hon : 5% chans
Är hon död: 95% Chans
Citera
2013-05-11, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Jag tror snarare på en isbjörn.
Citera
2013-05-11, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror snarare på en isbjörn.

Isbjörnar är jättefarliga och i Boden bor dom här: http://www.boden.se/db/web/external.nsf/0/94514D9DFBCFA5B2C12570B4002D9F90/$file/bjorknasbadet.jpg

Du gissar alltså på Björknäs-området, som faktiskt delvis omfattas av de 2km från hemmet som polisen talar om.
Citera
2013-05-11, 23:37
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Det finns de här teorierna :

1. Självmord (mer troligt)
2. Gått vilse (mindre troligt)
3. Kidnappad, våldtagen,mördad (inte alls omöjligt)
4. Stuckit till Thailand (inte alls troligt)
5. Hålls kidnappad av någon ( Troligt)

Lever hon : 5% chans
Är hon död: 95% Chans

1. Självmord (mindre troligt)
2. Gått vilse (ej troligt)
3. Kidnappad, våldtagen,mördad (mer troligt)
4. Stuckit till Thailand (mindre troligt)
5. Hålls kidnappad av någon (troligt)

Lever hon : 30% chans
Är hon död: 70% Chans

Enligt mig, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här