2013-05-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Sådana är dom thailändare. Väldigt godhjärtade och snälla människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
NY INFO !

Pratade just med en av killarna som mottagit sms av VB dagen hon försvann

BRB

Och?????????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Vad är det för plats? Och står hyrbilen kvar? Vad var det för typ av bil?

Lite väl långt från Boden (mer än 6mil ifrån iaf)...men när jag såg den så kom jag och tänka på detta fall...
Har stått där sen 10-11/5...
Citera
Medlem
Sleepwalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
Mer om bilar tack, MB ägde en nissan? Kan jakt och intresse för kriminologi samt styckning skrev en tidigare vän till han dessutom hade de en pick-up i jaktlaget är den hans nissan eller är det en annan bil? och vad för pick-up har jaktlaget är det också en nissan?

Finns det någon koppling till KJ och någon pick-up, någon påstod att hans far (om jag ej missminner mig) ägde en sådan bil vilket någon annan tittade upp men ej fann belägg för.

Vanligt med pick-up i boden annars bör ju folk ha lite koll på vilka som kör runt i dessa?

Bilen är onekligen intressant.

Undrar fortarande och nu när någon nämnde den svarta bilen igen så passar jag på att fråga igen
Citera
2013-05-22, 22:32
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Tycker framför allt det är kasst att polisen gör så oengagerade och slappa uttalanden. Det är som om Kling och Klang sitter och äter munkar och uppgivet suckar att "Jaha, det var ju synd att en liten asiatisk tjej blev styckmördad, men det var säkert av någon hon kände, sånt händer, men då det säkert var pga något trassel mellan gm och offer så lär det ju inte hända igen...det är inget att oroa sig över, livet går vidare, nu far vi ut och letar fyllbultar på stan"

Jag blir nästan förbannad. Hade det varit någon form av lokal höjdare hade det säkert brunnit i baken på Kling och Klang, men nu var det ju bara en stackars invandrad asiat, så då är det minsann ingen brådska med saker och ting. Gah!

Ja, jag håller med dig Wildis, det verkar inte som om polisen förstår allvaret i att en ung tjej blivit styckmördad. Vi här på flashback är betydligt mer intresserade och engagerade än vad polisen verkar vara.

Det är tråkigt att se.. Den slappa attityd de har, och när frågor har ställts till polisen har de nästan aldrig kunnat svara på dem. Sedan tycker jag att journalistera är intresserade och vill veta, hade inte de legat på så pass mycket så undrar jag vad som överhuvudtaget kommit fram.
Citera
2013-05-22, 22:32
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Begravningsbyrå..

Jag undrar lite hur det funkar med kroppen i dessa fall? När den har styckats.. Hur "får" anhöriga kroppen om de skulle vilja hålla en begravningsceremoni? Jag menar, det känns väldigt sjukt om kroppsdelarna bara läggs i kistan, när kroppen är avstyckat...

Tillfällig förvaring innan den eventuellt transporteras för undersökning kanske?
Dom har väll kunskap och utrymme om att förvara kroppar så det kanske inte är helt omöjligt att den får stanna där tills transport finns?
Citera
2013-05-22, 22:33
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymguden
Är det någon som har några synpunkter på varför MB:s fru skrev det hon skrev om Vatch*reeya på facebook? Vad hade hon för anledningar?

Synpunkter vet jag inte men en tänkbar anledning är ju att VB i sin fixering av MB sms:at. klängt, trott att de var ett par osv..
Kanske rentav sagt det till andra.
Det är inte första gången sånt händer.
De som känner henne har ju talat om hennes kontaktsökande och fixeringar, bl a på killen hon såg i skolkatalogen.
Hon har ju uppenbarligen dragit på sej ordentlig ilska från andra också, därav polisanmälningarna om hot.
Tragiskt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matteseven
Vars är spaden ? frågar en P*t*ik

Var?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Om fyndplatsen är mordplatsen får man ju dessutom nästan förutsätta att det rör sig om ett överfall av okänd person som t ex fått för sig att hota med kniv och t ex våldta tycker jag och då borde kanske inte allmänheten vara så lugn?

Men varför skulle nu V begett sig mot ödehuset eller gropen efter besöket hos exet? Hon borde väl berättat det för honom i så fall, för det hör väl inte till vanligheterna att man en lördagkväll beger sig till ett gammalt militärområde? Det lär dock ligga ett motionsspår i närheten och V motionerade ju och var träningsklädd, men om inte spåret leder mot hennes hem på något vis är ju den tesen ytterst osannolik, plus att hon ska ha burit med sina böcker i en kasse.

Nä, det är en nära relation och inget random psyko som hackar folk i bitar bara så där.
Huset är ingen styckningsplats, så frågan är väl om det har skett i skogen vilket jag inte direkt tror på.
Det handlar nog ändå bara om dumpning just där.

Motion stod först på programmet sen besöket. Efter besöket har man väl en signal i samma område som bostaden, sen är det stopp.
Citera
Medlem
Någon nämnde tidigare att det här ödehuset där kroppsdelar återfanns brukar frekventeras av pundare, stämmer det eller är det bara snack? För om det stämmer kanske det är rimligt att en pundare med kniv (= inget konstigt) gått bärsärk på V inne i huset och det kan ju förklara hafsigheten i hela förfarandet. Frågan är dock vad V skulle haft för intresse av en pundare i ett ödehus?
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
haha....det är så mycket trams i denna tråden! Värre än ett hönshus, man kan nästan tro att det är Mod som är GM's offer, här behöver rensas upp. En massa omtugg, amatörspanare, tusen omskrivningar av samma info, folk som skjuter från höften, pekar ut den ena och den andra till höger och vänster, rena fantasier och galenskaper, och personer som uttalar sig som om de vore experter. Förstå MB och KJ:s reaktioner när de precis Nu sitter framför datorn och läser detta! Med tanke på KJ:s ålder så är han nog den som brakar ihop först, och riskerar ta sitt eget liv oavsett om han är oskyldig eller ej, få pallar ett sådant här drev!

Jag är lite emot att man går så hårt åt vissa och hänger ut dessa såsom nu sker! Kanske dags att reflektera lite över vilka konsekvenser det kan få!

Och den som verkligen är skyldig kanske också väljer att ta sitt liv istället för att bli inlåst... Inte bara åren i fängelset som kan trigga det, utan även stigmatiseringen och skammen bland släkt och vänner. Meningen att vilja fortsätta leva kanske inte är då så stor. Det har ju hänt förr som ni vet. Framförallt så är det tråkigt för offrets anhöriga om GM väljer att sluta sina dagar innan han blivit dömd i domstol. Brottet kommer då officiellt sett att betraktas som ouppklarat även om bevisen är överväldigande och skulle fått vederbörande fälld. Detta kan också vara ett incitament till att inte tappa sitt ansikte offentligt och att inte dra skam över sina nära och kära.

I vilket fall som helst så kan det vara bra att tagga ner lite! Känns som FB-drevet för närvarande går på speed!

Tänkte just detsamma. Om KJ _inte_ är GM, har asperger, är bara 21, hans ex har just blivit styckmördad och folk pekar ut honom.... Extremt jobbigt läge, fy fan.
Citera
2013-05-22, 22:34
Moderator
OYs avatar
Jag har haft gott om tid att fundera, och undrar om någon annan tänkt så här: Att de märkliga mobilrörelserna kan ha att göra med att en GM kört runt med en död VB i bilen för att hitta en lämplig plats att dumpa kroppsdelarna på?

Det har nämnts något om fynd på Sävastön, gjorda av MPS, hittar inte nu. Kan det vara så att styckningen utförts på den här ön och att kroppsdelarna därefter av någon anledning flyttats därifrån?

Kläder och tillhörigheter förutsätts då ha åtföljt kroppen.
Citera
2013-05-22, 22:34
Medlem
Det är många som pratar om hur "man" gör när man mördat något. "Varför gjorde hen inte såhär istället?" etc. Min tes är att de allra flesta blir så stressade efter att ha mördat någon att de inte kan tänka en logisk tanke. Tror därför inte man skall hänga upp sig på logiska anledningar till att kroppen hamnade där den hamnade osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in