2013-05-22, 22:34
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Var?
http://i.imgur.com/VhV2MYM.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Kan ha varit under permissioner eller mellan brotten, det är så länge sedan så mitt minne är inte det allra bästa, Torgn* Ruthstr*m.
Tror han fick rättpsykiatrisk med SU, om jag inte minns fel här också...

Jag vet att permissioner hade han inte förrän på senare år..... och han gjorde två brott innan han åkte fast..... Jo han fick Rpsyk. Sitter fortfarande där.... Som tur är
Tycker ändå inte du ska uttrycka dig med lögner.... Tack på förhand.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Har för mig att Fonus sköter transporten till rättsmedicin.

Nej, faktiskt inte! Inte i södra Sverige i alla fall. Här kommer en (det låter mäkligt) politibil och hämtar lik. Det är först vid begravningen man kan få en begravningsbil från t ex Fonus. Så är det i Skåne åtminstone.
Citera
2013-05-22, 22:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Att klara av att separera armar och ben från kroppen är svårare än att ta lös huvudet.
Jag får viss känsla av att GM mentalt inte klarade av det. Sannolikt på grund av nära relation till offret. Möjlig kärlek?

Polisen säger i Efterlyst att fyndplatsen - gropen - kan vara mordplats. Det håller jag som otroligt.
I så fall måste GM haft med så väl kniv som handskar för att kunna genomföra mord och styck utan att lämna spår. Verkar knepigt.
Mördar man impulsivt och kommer sig för att stycka så gör man det i syfte att frakta alternativt underlätta när man gömmer kroppen.
Då reflekterar man så klart över det där med att lämna spår.

Ett impulsivt mord på platsen skulle möjligen ske med strypning, slag eller hittat tillhygge.
Att då åka hem och hämta kniv för styckning verkar dumt, eftersom man redan lämnat spår.
Då forslar man ju bort kroppen till annan plats och eldar upp den, ej platt mot marken utan över konstant låga längre tid.

Är mordplatsen verkligen ödehuset så är ju skriken från KJ:s lägenhet helt meningslösa också, så det skulle nästan minska sannolikheten för honom.
Men det är nog inte så kul att ha ansiktet riktat uppåt, vilket du har om kniv används. LGWP brukar säga att de ofta börjar med huvudet av den anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emh
Tillfällig förvaring innan den eventuellt transporteras för undersökning kanske?
Dom har väll kunskap och utrymme om att förvara kroppar så det kanske inte är helt omöjligt att den får stanna där tills transport finns?

Se mitt inlägg ovan, är ganska säker på att Fonus sköter transporten till rättsmedicin just för att det ska gå värdigt till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
haha....det är så mycket trams i denna tråden! Värre än ett hönshus, man kan nästan tro att det är Mod som är GM's offer, här behöver rensas upp. En massa omtugg, amatörspanare, tusen omskrivningar av samma info, folk som skjuter från höften, pekar ut den ena och den andra till höger och vänster, rena fantasier och galenskaper, och personer som uttalar sig som om de vore experter. Förstå MB och KJ:s reaktioner när de precis Nu sitter framför datorn och läser detta! Med tanke på KJ:s ålder så är han nog den som brakar ihop först, och riskerar ta sitt eget liv oavsett om han är oskyldig eller ej, få pallar ett sådant här drev!

Jag är lite emot att man går så hårt åt vissa och hänger ut dessa såsom nu sker! Kanske dags att reflektera lite över vilka konsekvenser det kan få!

Och den som verkligen är skyldig kanske också väljer att ta sitt liv istället för att bli inlåst... Inte bara åren i fängelset som kan trigga det, utan även stigmatiseringen och skammen bland släkt och vänner. Meningen att vilja fortsätta leva kanske inte är då så stor. Det har ju hänt förr som ni vet. Framförallt så är det tråkigt för offrets anhöriga om GM väljer att sluta sina dagar innan han blivit dömd i domstol. Brottet kommer då officiellt sett att betraktas som ouppklarat även om bevisen är överväldigande och skulle fått vederbörande fälld. Detta kan också vara ett incitament till att inte tappa sitt ansikte offentligt och att inte dra skam över sina nära och kära.

I vilket fall som helst så kan det vara bra att tagga ner lite! Känns som FB-drevet för närvarande går på speed!

Jag tror inte att den fega gärningsmannen har mod att ta sitt eget liv
Citera
Medlem
var på berget söndagkväll och jag vet nästan helt hundra att inte det såg ut så som det gör idag, då menar jag med fönstret på baksidan. dock när vi var påväg hem igen vid ca 20.00 tiden såg jag en mörkblå volvo 740 av nå slag någon som vet om någon som vet vem som äger en sån som är misstänkt av flashbackmedlämmar?
Citera
2013-05-22, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Z1987
Lite väl långt från Boden (mer än 6mil ifrån iaf)...men när jag såg den så kom jag och tänka på detta fall...
Har stått där sen 10-11/5...

Vilket håll från Boden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Eh..sa de att "gropen" kan vara brottsplatsen?
Hon kanske aldrig for hem till studiekompisen utan istället blev utlurad av honom då hon hämtades. Jag har uttryckt denna teori tidigare:
Studiekompisen och VB åker till ödsligt ställe, de börjar bråka. Han slår till henne, bråk sker. Slutar med att han misshandlar henne till döds.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, faktiskt inte! Inte i södra Sverige i alla fall. Här kommer en (det låter mäkligt) politibil och hämtar lik. Det är först vid begravningen man kan få en begravningsbil från t ex Fonus. Så är det i Skåne åtminstone.

Vill minnas att man gör så i Norrbotten, är lite längre avstånd där, typ 30 mil till Umeå.
Citera
2013-05-22, 22:37
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har haft gott om tid att fundera, och undrar om någon annan tänkt så här: Att de märkliga mobilrörelserna kan ha att göra med att en GM kört runt med en död VB i bilen för att hitta en lämplig plats att dumpa kroppsdelarna på?

Det har nämnts något om fynd på Sävastön, gjorda av MPS, hittar inte nu. Kan det vara så att styckningen utförts på den här ön och att kroppsdelarna därefter av någon anledning flyttats därifrån?

Kläder och tillhörigheter förutsätts då ha åtföljt kroppen.

Jag tror att han stängde av telefonen efter att hon bragts om livet iaf, troligtvis efter att någon ringt eller smsat till den.
Citera
2013-05-22, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Man särar ganska enkelt på lår- och smalben med en bra kniv.

Ja, men uppe vid höften?
Förutsatt att styckaren gått så högt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in