2013-05-27, 09:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Kan det varit så att KJ ville att delarna skulle hittas vid detta spel som hölls 11 maj? Dom kanske inte krigade i närheten men han kanske skulle tycka det va coolt med uppmärksamheten

I så fall är styckningsplatsen kanske på skjutfältet i området ovanför badtjärnen Aldersjön/Svartsjön/Väderkvarnshöjden? Det som talar emot är att en på forumet har talat om för mig att det pågick militära övningar den 4-5 maj i området.

Å andra sidan tyckte kanske gm att det bara var lite extra häftigt
Citera
2013-05-27, 09:38
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
KJ den iskalle?

Läste i papperstidningen att han enligt MPS deltagit i 5 av 6 sökningar. Han hade sagt till MPS att några vänner hade honom på någon lista som skulle lämnas till gruppledaren. Detta körde han med hela tiden, men ingen sådan lista nådde MPS ledning.

Sen har han med stor sannolikhet deltagit i airsoft spelet den 11 maj på skjutfältet i Boden. Jag lägger ut lite länkar så får vi se om ni finner honom på någon av bilderna. En förändring i så fall jmf med tidigare bilder som publicerats

Så visst lite annorlunda har han nog varit för att vara en skäligt anhållen mördare.

http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?t=6061

http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/

Bild 79-82 tror jag e K*bba det e den enda som liknar han + att han är med killen som håller i spelet *enocide båda från boden
Citera
2013-05-27, 09:40
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Den erfarenheten av djurkadaver har inte jag så jag tror dig. Är det inte en hel del som tyder på att benen faktiskt var ditlagda endast några timmar eller möjligtvis någon dag innan MPS hittade dem?

Benen kommer säkert från någon annan plats där de legat ett tag, kanske styckningsplatsen, men forslades till huset i efter hand.
Å fy fan om de stämmer att GM lagt benen där ett tag efter styckningen ( vilket låter troligt) så krävs de en del stake ( läs iskall idioti)!
Stanken som uppstår ett par dagar efter ett dötsfall är helt olidlig!
Så att flytta kroppsdelar är ingen barnlek!
Citera
2013-05-27, 09:43
Medlem
Nordpoolens avatar
Citat:
Den erfarenheten av djurkadaver har inte jag så jag tror dig. Är det inte en hel del som tyder på att benen faktiskt var ditlagda endast några timmar eller möjligtvis någon dag innan MPS hittade dem?

Benen kommer säkert från någon annan plats där de legat ett tag, kanske styckningsplatsen, men forslades till huset i efter hand.

Jo, det är därför jag undrade HUR missing people fick idén att leta just på detta området, andra sidan av Boden mot där de letat innan!?

Gissar att tipsaren(om det var en sådan) är GM
Citera
2013-05-27, 09:44
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Är det inte lite väl mycket uthängning nu? Ja menar man k ju se hela hans namn oxh personnummer.

Offentlig handling, så vem som helst kan ta ut dessa handlingar.

FRÅGA: Kände KJ till skogarna alt. har han spelat sin airsoftlek där han dumpade kroppsdelarna?

mvh Besudlaren
Citera
2013-05-27, 09:45
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordpoolen
Jo, det är därför jag undrade HUR missing people fick idén att leta just på detta området, andra sidan av Boden mot där de letat innan!?

Gissar att tipsaren(om det var en sådan) är GM

Vi har haft det uppe här innan & det ideen kläktes i tråden först av OY att dom borde söka där så antingen har dom fått ideen här i från eller efter tips av GM tex

Jag tror dom läste det i tråden först...
Citera
2013-05-27, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Fler uttalanden...

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6850624

Där ser man. Detta är väl ännu inte det som är högsta prioritet i fallet.
Men detta kan komma att få stor betydelse, framförallt om KJ släpps idag.

Att privatpersoner kan komma undan med dessa upptåg må så vara,
men att ett kommunalråd deltar är mer än lovligt korkat.

Nu får vi bara vänta och se vad som händer runt elva idag.
Citera
2013-05-27, 09:46
Moderator
OYs avatar
Citat:

Men varför, finns ju ingen logisk förklaring? Med all den uppståndelse som har varit, varför inte frakta benen i en skog fem mil ifrån fyndplatsen, varför huset, om de nu inte kunde ligga kvar där de låg?
Citera
2013-05-27, 09:48
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Offentlig handling, så vem som helst kan ta ut dessa handlingar.

FRÅGA: Kände KJ till skogarna alt. har han spelat sin airsoftlek där han dumpade kroppsdelarna?

mvh Besudlaren

Jag vi tror det OY kom med tipset om att man borde söka där kroppen hittades för att just det stället användes till sof air spel, Bla har det hittats kulor där tidigare om jag inte minns helt fel, Sen hade han sommar stuga precis bredvid eller om föräldrarna bodde 1000m från fyndplatsen
Citera
2013-05-27, 09:48
Medlem
Nordpoolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Vi har haft det uppe här innan & det ideen kläktes i tråden först av OY att dom borde söka där så antingen har dom fått ideen här i från eller efter tips av GM tex

Jag tror dom läste det i tråden först...

Oki, har läst det mesta i denna långa tråd, men då har jag missat den delen.
Citera
2013-05-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nej, man måste upp för rampljäveln. Som inte är plätt lätt..
man kan inte ens se in i huset från fönstret, så bäcksvart är det.

Man måste ha ficklampa. Och ps vi var ändå där mitt på dagen idag, det var
jäkligt soligt !

Så svårt kan det inte ha vart att komma upp dit med tanke på att dem från MPS klarade av det trots endel överflöd av fett. ?
Detta tror jag bara är en överdrift eftersom inte ens media eller MPS gått ut med att det skulle ha vart svårt att ta sig in.
Citera
2013-05-27, 09:54
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
KJ den iskalle?

Läste i papperstidningen att han enligt MPS deltagit i 5 av 6 sökningar. Han hade sagt till MPS att några vänner hade honom på någon lista som skulle lämnas till gruppledaren. Detta körde han med hela tiden, men ingen sådan lista nådde MPS ledning.

Sen har han med stor sannolikhet deltagit i airsoft spelet den 11 maj på skjutfältet i Boden. Jag lägger ut lite länkar så får vi se om ni finner honom på någon av bilderna. En förändring i så fall jmf med tidigare bilder som publicerats

Så visst lite annorlunda har han nog varit för att vara en skäligt anhållen mördare.

http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?t=6061

http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/

Var någonstans är dem? vart ligger skjutfältet i förhållandet till ödehuset? Jag finner det märkligt att inte kroppsdelar hittades redan då. Får lite obehagliga vibbar av bilderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in