2013-05-22, 15:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Intressant, kanske han började begrava delarna ute i naturen.
Antingen det, eller tvärtom:

Han har först begravt delarna i en grop, men när sökandet tog fart tänkte han flytta delarna till ödehuset och bränna ner det, men blev avbruten när han hunnit halvvägs.

Apropå de nya fynden i gropen sade en polis att "det som legat länge i marken får till slut samma doft som marken". Sen får vi väl se om det är relevant.
Citera
2013-05-22, 15:14
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9295
Jo det sägs att han bar ut hunden i en påse/säck, blodet hade droppat i trappen och snön, så det bör ju vara ett tag före den 4 maj. Så att hunden levde då kan jag lägga ner, nu får ja fundera på ett annat håll

Varför blödde hunden? Skulle inte den (enligt uppgift tidigare i tråden) ha dött för att den tuggade igenom en elsladd och således fick sig en redig smällkyss godnatt. Det får inte jag ihop..
Citera
2013-05-22, 15:15
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Kibba verkar nästan helt ha slutat använda Facebook sista månaden. Undantaget när han bytte profilbild.
Tidigare verkar han ju ha varit aktiv åtminstone stundtals.

Det reflekterade jag också över senast igår.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Hon anmäldes försvunnen på söndag redan vad jag förstått i tråden.

Men enligt polisen kom anmälan om hennes försvinnande in tisdagen den 7:e maj. Det har jag hört på tidigare presskonferenser.
Citera
Medlem
Det verkar ju finnas en hel del våldsfixerade stollar i Boden måste man säga. Ursäkta om jag sårade någon. Men det är många FB-sidor man har sett som har våld som huvudtema.

Denne KJ verkar ju helt utflippad om man kollar hans bilder på FB. Har nog aldrig sett en person som är så fixerad vid vapen och krig. Han har i och för sig några bilder på mat också mitt i allt ihop.

En bild har texten "Strangers think i am quiet", "My friends think i am outgoing" , "My best friends know I am completely insane", Kanske en bra beskrivning. Han verkar i alla fall väldigt störd och ganska livsfarlig.

VB måste varit väldigt godtrogen att hon över huvud taget vågade umgås med denna individ.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Vi får inte glömma bort att samma dag som hon försvann så var hon upprörd/irriterad på någon. Vem kan det vara? Hon var ju uppenbarligen obesvarat förälskad i någon, kanske MB?

alt 1: Han kanske hade pratat om att lämna sin fru för henne, hans fru kanske kände till deras affär, MB berättade för sin fru att han ville skiljas. AN skickar ett otrevligt sms till VB, VB blir irriterad.

alt 2: MB dumpar AN, AN lyckas övertala honom att inte lämna henne, MB ångrar sig, berättar för VB att d inte kommer att bli dom 2. VB blir irriterad.

Dessutom så har VB blivit hotad tidigare, som har polisanmälts. Tror inte att d är KJ, eftersom att hon är fortf. vän med honom och pluggar ihop med honom, så d mest troliga är att d är AN som har hotat henne.
Vem är det egentligen som kommit med uppgiften att hon varit upprörd? Kommer den möjligen från vännen hon varit hos? I så fall måste den ifrågasättas.
Citera
2013-05-22, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om nu GM gjort sig besväret att stycka liket - varför har h*n valt att köra ut delarna i skogen och krångla med både ett hus och en grop när den strida älven rinner strax intill?

Vad säger detta om GM? Någon som är mer hemtam i skogen än vid älven. Som vet var detta hus finns och att det är permanent övergivet. Som vågar köra dit med delarna.

Jag skulle tippa på en person som är mycket hemtam i området runt ödehuset och som ser det som sin "hemmaplan".

Jag kan även tänka mig att det rör sig om en person som inte direkt tänker logiskt.
Logiken säger ju att det är jobbigare och mer riskabelt att bryta sig in i ett hus (risk att man lämnar spår) och lägga kroppsdelarna där med stor risk för upptäckt än att exempelvis köra ut dom i ödemarken maximalt en timme bort och gräva ner dom.
Det senare hade - med tanke på mördarens försprång - nästan garanterat att han aldrig åkt fast.

Nu var det förvisso sannolikt tjäle i marken och svårgrävt, men det finns ju fortfarande mycket mer logiska dumpningsplatser om man ändå har bil.
Framförallt mer avlägsna.

Det måste ju vara en person som valt platsen för att han är bekant med den.
Citera
2013-05-22, 15:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men enligt polisen kom anmälan om hennes försvinnande in tisdagen den 7:e maj. Det har jag hört på tidigare presskonferenser.
Ibland ångrar jag att jag startade tråden. Folk läser inte, så man måste upprepa hela tiden.

Det finns två anmälningsdagar angivna. Troligen hörde föräldrarna av sig på söndagen, och blev ombedda att återkomma på tisdagen. VB är en vuxen kvinna och hade rätt att rymma hemifrån.
Citera
2013-05-22, 15:18
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Vi får inte glömma bort att samma dag som hon försvann så var hon upprörd/irriterad på någon. Vem kan det vara? Hon var ju uppenbarligen obesvarat förälskad i någon, kanske MB?

alt 1: Han kanske hade pratat om att lämna sin fru för henne, hans fru kanske kände till deras affär, MB berättade för sin fru att han ville skiljas. AN skickar ett otrevligt sms till VB, VB blir irriterad.

alt 2: MB dumpar AN, AN lyckas övertala honom att inte lämna henne, MB ångrar sig, berättar för VB att d inte kommer att bli dom 2. VB blir irriterad.

Dessutom så har VB blivit hotad tidigare, som har polisanmälts. Tror inte att d är KJ, eftersom att hon är fortf. vän med honom och pluggar ihop med honom, så d mest troliga är att d är AN som har hotat henne.
Det är inte omöjligt med tanke på hennes uttalande på facebook "den kackerlackan kommer ingen sakna" eller liknande. Men det känns också otroligt att hon skulle ha något med morden att göra samtidigt har mage att uttala sig så efteråt. Som AN har uttalat sig så verkar det som hon trodde att hon bara sprungit bort eller hade problem med familjen, kanske har hänt förut tillochmed?

Olaga hot kan ju vara något som avfärdats av polisen för att det är just en kvinna som hotat en kvinna i ett svartsjukedrama.
Senast redigerad av Typist 2013-05-22 kl. 15:20.
Citera
2013-05-22, 15:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Antingen det, eller tvärtom:

Han har först begravt delarna i en grop, men när sökandet tog fart tänkte han flytta delarna till ödehuset och bränna ner det, men blev avbruten när han hunnit halvvägs.

Apropå de nya fynden i gropen sade en polis att "det som legat länge i marken får till slut samma doft som marken". Sen får vi väl se om det är relevant.

Det låter omständigt, samtidigt att bränna ned kåken hade gett massor av uppmärksamhet och polisen hade sedan med all säkerhet kunnat hitta tand eller benrester och ändå kunnat identifiera henne.
Citera
2013-05-22, 15:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
En kvinnlig styckmördare måste vara extremt extremt ovanligt. Finns det ens höll jag nästan på att säga.

Jag känner till två..hon som griljerade huvudet i ugnen innan hon förpackade delarna och slängde dom i vattnet vid Södermälarstrand.
http://www.daddys-sverige.com/4/post/2011/07/hon-brnde-hans-huvud-i-ugnen.html

En kvinna (numera avliden) som fick hjälp av kompisar att förpacka offret i en kartong och slänga det från Lidingöbron.
Var före internets tid så jag hittar ej länk.

Kvinnor kan

Edit: såg att jag var för sen med ugnstanten. Men jag la til en iaf..
Senast redigerad av LaScala 2013-05-22 kl. 15:24.
Citera
2013-05-22, 15:20
Medlem
Citat:
Om nu GM gjort sig besväret att stycka liket - varför har h*n valt att köra ut delarna i skogen och krångla med både ett hus och en grop när den strida älven rinner strax intill?

Vad säger detta om GM? Någon som är mer hemtam i skogen än vid älven. Som vet var detta hus finns och att det är permanent övergivet. Som vågar köra dit med delarna.

Jag skulle tippa på en person som är mycket hemtam i området runt ödehuset och som ser det som sin "hemmaplan".

Spontant känner jag att t ex en avhuggen arm som en fiskare får syn på i älven skulle mest troligt sätta igång en mördarjakt mycket fort. Det som dumpas i älven försvinner inte bara ned på botten, det flyter runt. Om mördaren haft för avsikt att förvara kroppsdelar i ett ödehus och succesivt gräva ner dem, så var syftet att kroppen skulle försvinna för gott och en styckad kropp i älven försvinner mest sannolikt inte för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in