Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Det är inte bara jag, utan väldigt många andra som också dragit den slutsatsen, att vänskapskretsen var ytterst liten och att kontakten med familjen kanske inte var den bästa.
Du gissar rätt bra du också.
Då är ni många som inte har koll på verkligheten. Allt redovisas inte på nätet, lär dig det, och om du är sugen på att jobba som detektiv är det värt att veta att man ska förhålla sig till det som faktiskt hänt. Sista sms-et handlade om en olustig situation. Inte om en resa tillbaka till Thailand. Spontana infall kanske är ditt signum, men de flesta andra agerar planerat.
Som sagt, jag håller mig till verkligheten och här har vi en student som klarat av att komma till Sverige 12 år gammal och sedan direkt ta sig vidare till högre studier till universitetet, närmare bestämt teknisk fysik. Det är en linje för smarta människor, som är duktiga på matte, men nödvändigtvis inte duktiga på språk. Hon tyckte om att hålla sig i form, och en helt vanlig dag ger hon sig ut för att motionera, sedan plugga. En normal dag i en students liv. Något helt onormalt har hänt. Vad? Jag lutar åt att hon träffat på någon som hon inte alls kände, om det var någon hon känt hade hon namngett personen, och den människan hade redan varit häktad.
Jag tror, som någon redan spekulerat i, att tjejen som tränat karate, var lite starkare än vad förövaren tänkt sig. Övervåld och död blir resultatet. Hon lämnade vännen vid 21, och vid den tidpunkten en lördagkväll kan det hända att en och annan slirare är ute på byn i jakt på förströelse. Den hon mötte slängde ur sig en korkad fras, varpå hon blir arg. Det är sista gången hon hör av sig, i nästa stund tror jag att mobilen tas från henne. Hemskt. I sämsta fall har hennes utseende fått någon att tro att man kan göra lite som man vill.