2013-05-22, 15:20
Bannlyst
Vad är det för barn bland VB:s foton? Hon hade väl inga barn själv?

https://www.facebook.com/bangsuan.no01/photos
Citera
2013-05-22, 15:20
Medlem
Någon som kan göra en snabb sammanfattning?

Vem är t.ex MB, AN, KJ osv?

Får ursäkta mig men jag har inte lust att läsa 8000 inlägg för att hänga med i tråden.
Citera
2013-05-22, 15:21
Medlem
Ragge_51s avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846920

Enligt media ska det röra sig om brottsplatsen.

Har följt tråden från dag ett, detta är förmodligen ett av de kusligaste fallen jag har läst om.
Senast redigerad av Ragge_51 2013-05-22 kl. 15:29. Anledning: Tillägg
Citera
2013-05-22, 15:22
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Antingen det, eller tvärtom:

Han har först begravt delarna i en grop, men när sökandet tog fart tänkte han flytta delarna till ödehuset och bränna ner det, men blev avbruten när han hunnit halvvägs.

Apropå de nya fynden i gropen sade en polis att "det som legat länge i marken får till slut samma doft som marken". Sen får vi väl se om det är relevant.
Fetat: Det sa polisen innan de började söket, som en förklaring till varför de ville gå utan hundar. De ville undersöka området okulärt.
Citera
2013-05-22, 15:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh
Återkommer senare om vad det är för fynd vänner är där och det arbetar

Tur att vi har vår utsände på plats i verkligheten. Hallå, hallå
Citera
2013-05-22, 15:23
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Det verkar ju finnas en hel del våldsfixerade stollar i Boden måste man säga. Ursäkta om jag sårade någon. Men det är många FB-sidor man har sett som har våld som huvudtema.

Denne KJ verkar ju helt utflippad om man kollar hans bilder på FB. Har nog aldrig sett en person som är så fixerad vid vapen och krig. Han har i och för sig några bilder på mat också mitt i allt ihop.

En bild har texten "Strangers think i am quiet", "My friends think i am outgoing" , "My best friends know I am completely insane", Kanske en bra beskrivning. Han verkar i alla fall väldigt störd och ganska livsfarlig.

VB måste varit väldigt godtrogen att hon över huvud taget vågade umgås med denna individ.

Han är en helt vanlig aktiv airsoftare och dom flesta gillar att samla på sig utrustning och jämför med varandra, det finns massor i hela Sverige och flera av dom aktiva airsoftarna i och runt Boden är vän med han på facebook vilket får mig att anta att det är dom du kopplar ihop med våldsfixering vilket är otroligt löjligt.
Kan ju lika gärna börja dra fram att alla som spelar tv-spel mördar också..

Och dom där bilderna delar folk runt på facebook hela tiden, det säger ingenting det heller..
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ibland ångrar jag att jag startade tråden. Folk läser inte, så man måste upprepa hela tiden.

Det finns två anmälningsdagar angivna. Troligen hörde föräldrarna av sig på söndagen, och blev ombedda att återkomma på tisdagen. VB är en vuxen kvinna och hade rätt att rymma hemifrån.

Skriv en sammanfattning som du kan hänvisa till varje gång folk ställer liknande frågor det tjänar man på i längden då man slipper upprepa samma sak om och om igen.
Citera
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Om nu GM gjort sig besväret att stycka liket - varför har h*n valt att köra ut delarna i skogen och krångla med både ett hus och en grop när den strida älven rinner strax intill?

Vad säger detta om GM? Någon som är mer hemtam i skogen än vid älven. Som vet var detta hus finns och att det är permanent övergivet. Som vågar köra dit med delarna.

Jag skulle tippa på en person som är mycket hemtam i området runt ödehuset och som ser det som sin "hemmaplan".

Ja. Samtidigt känner jag spontant att om JAG hade styckmördat någon så skulle jag nog också hellre försöka gömma vederbörande ute i skogen..jag menar, det är allmänt känt att det som dumpas/faller/självmant går ner i sjöar, älvar och vattendrag det flyter förr eller senare upp. Kanske allrahelst om det är en starkt virvlande älv.

Gräva ner i skogen känns liksom mer safe.. Eller?
Citera
2013-05-22, 15:24
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cslol

Får ursäkta mig men jag har inte lust att läsa 8000 inlägg för att hänga med i tråden.

Finns en sökfunktion, bara söka på MB, AN eller KJ så dyker det upp en hel del
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det låter omständigt, samtidigt att bränna ned kåken hade gett massor av uppmärksamhet och polisen hade sedan med all säkerhet kunnat hitta tand eller benrester och ändå kunnat identifiera henne.
Förvisso, men att låta kroppsdelar ligga öppet, länge i huset var som gjort för att de skulle hittas, vilket ju också skedde.

Hade GM bränt huset kunde man hittat rester efter offret, men det hade kanske varit mycket svårt att hitta spår efter GM.
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Vem är det egentligen som kommit med uppgiften att hon varit upprörd? Kommer den möjligen från vännen hon varit hos? I så fall måste den ifrågasättas.
Ja precis. Vilken av hennes vänner var det som kom med den uppgiften? Polisen vet förstås...
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cslol

Vf vill du hänga i den då?

VB är offret Vatchareeya
AN är MBs vidriga fruga
MB är VBs karatetränare
KJ är VBs x aka pluggkompis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in